מגזין

צה"ל צה"ל כבר באים

מגזין23 באפריל 2020    8 דקות
0

מי היה בצוות הווי ים תיכוני הראשון בצבא, מי שר על אלביס פרסלי, ומי נפל למים הקרים. לכבוד יום העצמאות, אושיות מבאר שבע והסביבה נזכרים בשירות הצבאי שלהם. לתפארת מדינת ישראל

צה"ל צה"ל כבר באים
מנכ"ל כיוונים שלומי נומה

שלומי נומה מנכ"ל חברת כיוונים

"התגייסתי במרץ 1997 לחיל הים לסיירת הדבורים בבסיס אשדוד .הייתי מוכמ בספינת דבור ,צוות של 9-10 איש, בספינה שגודלה 20 על 6 מטרים . אנשי צוות שהאחד דואג לשני ,מאוד עצמאיים מבשלים לעצמנו ודואגים לכל. החוויה הזו של הביחד ושל עבודת הצוות מהווה עד היום דרך חיים עבורי".

ספר לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

"באחת ההפלגות שלנו שהיה ים מאוד גבוה עגנו במרינה הרצליה, זכור לי יום גשום. פתאום הגיע מישהו (אזרח ) שהסתבך עם הסירה הקטנה שלו, באנו לסייע לו וכשניסיתי לדלג מהסירה שלו למזח על מנת לעזור לו לעגון נפלתי למים ביום גשום ובים קר".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"אילו הייתי יכול לבחור, הייתי חוזר על אותו שירות בדיוק , רגעים של צחוק ,של ביחד ,של עשייה ושל בגרות . עד היום, מעל ל20 שנה אחרי, אנחנו בקשר, נפגשים וכמובן שיש קבוצת ווצאפ "909 ".

יאיר נגיד. מנכ"ל המשכן לאומנויות הבמה  וראש מינהל תרבות בעיר

היכן שירתת ומה עשית בשירות?

"התגייסתי באוקטובר 1990 לנח"ל המוצנח גדוד 931 . באוקטובר התגייסנו דרך השל"ת הראשון וחזרנו לקיבוץ באותו היום . את הטירונות התחלנו בדצמבר, ממש היישר אל מלחמת המפרץ. עשיתי טירונות, קורס מ"כים וקו בלבנון בגזרת אביבים. הייתי מא"גיסט (עניין של גודל פיזי). בתום הפעילות המבצעית בקו, פציעה שסחבתי מהטירונות הורידה לי פרופיל והעדפתי לעזוב את הנח"ל ולחזור לבקו"ם לשיבוץ מחדש. שם שלחו אותי לפיקוד דרום".

ספר לנו סיפור מצחיק שקרה לך בצבא?

"בפיקוד דרום היה לי חבר בשם קובי בן אלישע שהכיר אותי מההופעות שהייתי עושה בפאב הסטרייק בבאולינג דאז ואמר לי שצריכים להרחיב את צוות הווי פיקוד דרום (אז הייתה הלהקה והצוות הווי) אמרתי לשליש: "תשמע, אני מגיע מהנח"ל, אין לי בעיה שתשבץ אותי בחור הכי גדול שיש לך ואיפה שאתה רוצה, אבל בוא נעשה דיל. אני הולך רגע לאיזה אודישן אצל קצינת החינוך פה למעלה, זה לא ייקח הרבה זמן. אם התקבלתי אתה משאיר אותי שם, אם לא, שבץ אותי איפה שאתה רוצה". הקצין התלהב, אבל, עליתי בליווי הגיטרה המופלאה של קובי בן אלישע לחדרה של קצינת החינוך (שקיבלתי מודיעין לפני שהיא מאוד אוהבת את אלביס) ושרתי לה את are you lonesome  של אלביס ולשמחתי זה עבד. ביליתי בכיף אדיר את ההופעות במוצבים עם קובי בן אלישע ודודו ביינרט והצלם שלנו וגם האחראי על מחסן הציוד היה לא אחר מאשר אביתר בנאי המקסים והמוכשר".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"אם הייתי בוחר להתגייס היום זה בהחלט היה לאחת מיחידות החי"ר המבצעיות או לסיירות. יש בכל יחידות צה"ל חינוך לערכים, לאהבת הארץ, לאזרחות טובה למציאת היכולות והתגובות הנכונות שלך כאדם. אין בית ספר לחיים יותר טוב מצה"ל".

נוריאל שבת מנהל מרכז הצעירים בבאר שבע

"התגייסתי בשנת 1996 בחודש הראשון הייתי במחנה נתן ובאותו בסיס שירת גם הזמר בר כהן. אחרי שבר שיגע את המפקדת שלי היא שלחה אותו לאודישן ומי שבחן אותו היה תמיר קליסקי מאתניקס. אחרי הופענו יחד בטקס ואז הבעירו את שנינו לפיקוד דרום. היינו צוות הווי ים תיכוני הראשון שמופיע במדים בצה"ל. נקראנו צוות דרום מזרח. ככה הופעתי 3 שנים. אפילו החתימו אותי לעוד חודשיים בקבע. באותה תקופה הייתה להקת פיקוד דרום שעידן רייכל היה הקלידן שלה. היא הייתה הלהקה הרשמית אבל כל הופעה שלהם היתה הפקה. אהחהו היינו עושים בין חמש לעשר הופעות בשבוע. פעמיים ביום, בכל מוצב של חיילים. היו טוחנים אותנו אבל היה ממש כיף".

ספר לנו סיפור מצחיק שקרה לך בצבא?

"היינו מופיעים גם באזרחות. לפעמים בחתונות וגם בבית מלון לאונרדו שאז נקרא הילטון, היינו מופיעים שם בכל יום שישי ובאמצע שבוע. פעם אחת הגענו אחרי הופעה בצבא, החלפנו לאזרחי ועלינו לשיר. תוך כדי הופעה אני קולט מישהו שמוכר לי יושב לבד. בסוף ההופעה הוא מסתכל עלינו אומר בואו אליי שניכם, מושיב אותנו בשולחן ואומר מה תרצו להזמין. הסתבר שזה היה אלוף הפיקוד בזמנו יום טוב סמיה שישב שם וזיהה אותנו".

 

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

אני לא רואה את עצמי עושה משהוא אחר בצבא. הייתי רוצה לעשות כל מה שקשור בחינוך ותרבות. לאו דווקא להקה, הפקה של דברים, של טקסים. כל מה שקשור בתרבות".

לאה סולומון-יהושע שדרנית ברדיו דרום

"התגייסתי באוקטובר 1993 לחיל המשטרה הצבאית (אומרים שלשם מגייסים את הבנות הכי יפות). שרתי בעזה כמאבטחת ובדיקת נשות עצורים בכלא חוף. לאחר פינוי רצועת עזה שירתי כרל"שית במצ"ח ערבה ובסוף השירות במטה מפקד מצ"ח מחוז דרום".

ספרי לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

"באחד הימים בדקתי אישה פלסטינית שהגיע כולה מכוסה בבגדים מכף רגל ועד ראש. כל פעם שהעברתי עליה את המגנומטר הוא צפצף. כל פעם ביקשתי ממנה להוריד שכבה של בגד ועוד שכבה, היו עליה 10 שכבות של בגדים. כל פעם היא אמרה שהיא מתביישת. לבסוף היא חשפה סט סקסי בטירוף של תחתון וחזייה מתחרה אדומה ומה שצפצף היה קישוטים על החזייה. מתביישת עלק".

אם היית יכולה לבחור לאן להתגייס לאן היית רוצה?

"הייתי מוכנה להתגייס לכל חייל ולכל מקום. הצבא היה תקופה מדהימה עבורי, נהניתי מכל רגע וגם כשהיה קשה (והיו תקופות מאוד קשות) התחשלתי. הכרתי אנשים מדהימים שעם חלקם אני בקשר טוב עד היום"

רם מרש, אדריכל ובעלים של חברת האדריכלים הגדולה בדרום מרש אדריכלים

"התגייסתי בשנת 1978 לנח"ל. הייתי במסלול פיקודי בבית ספר למכי"ם חי"ר וסיימתי את  השירות כקמב"ץ חטיבה בסיום מבצע שלום הגליל".

ספר לנו סיפור מצחיק שקרה לך בצבא?

"במהלך מבצע שלום הגליל, שהינו בוילה של אחמד שוקרי במקום שנקרא קאבר שמעון, שחוקים לחלוטין. פתאום הופיעה משאית שפרקה מתוכה מלא אוכל, בעיקר בשר, מלצריות ופסנתרן שהוברחו בניגוד לנהלים, בחסות מסעדת שיפודי הכרם – צדוק מגנדה.  באותו ערב אכלנו לשובע, שתינו לשוכרה (בעיקר ויסקי) האוכל הוגש ע"י מלצריות  יפהפיות (מיותר לתאר מה זה עשה לחבורת גברים שלא ראו בית כבר המון זמן) וזכינו להופעת ג'אז של פסנתרן שניגן על פסנתר כנף שהיתה בוילה. הערב הזה נתן לנו אוויר לנשימה ואנרגיות לעוד זמן רב ששהינו בלבנון במשימות שונות.  מאז גייסתי 2 בנים ובת".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"אם הייתי יכול לבחור כמובן שהייתי מכוון לשרת ביחידה מובחרת, בה העיסוק הוא רב והתנאים והיחס אשר מכסים על הקושי".

נדב הייבלום, סופר ומנהל השיווק בתיאטרון הפרינג'

"התגייסתי בנובמבר 2006 לחטיבת גבעתי, לאחר חודש וחצי המשכתי לקורס חובשים קרביים. בתום הקורס עברתי לשרת כחובש בבית ספר למ"כים – ביסלמ"ח 828. שם הייתי במספר תפקידים – חובש פלוגתי, חובש גדודי ומפקד מרפאה".

ספר לנו סיפור מצחיק שקרה לך בצבא?

"בוקר אחד יצאנו לסיור האמרים באזור יער להב, שהיה אמור להימשך ארבעה ימים. בגלל שירד גשם זלעפות לא יכולנו לישון בשטח ולכן ישנו בהאנגר צה"לי ליד מועדון ה'פורום' בעמק שרה. בלילה הראשון לא ישנו כל הלילה ולא בגלל הגשם, אלא כי זה היה ערב השנה האזרחית החדשה ובמקום לישון שמענו את המוזיקה של המועדון ורקדנו כשמאות בליינים מברכים אותנו לשלום".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"אני שמח מאוד על המקום שהתגייסתי אליו. קורס חובשים היה מקום מאוד משמעותי עבורי ונתן לי את האפשרות לטפל באנשים במשך שנתיים וחצי. אם בכל זאת הייתי חושב על מקום אחר להתגייס אליו אז כנראה הייתי מתגייס למודיעין בגלל שעשיתי 5 יחידות בערבית ואפילו עברתי את המיונים ליחידה אבל חתמתי ויתור".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה