מגזין

גוף בתנועה

מגזין20 במרץ 2020    4 דקות
0

7 מאמני ומאמנות כושר מראים כיצד ניתן לשמור על כושר גם בבית וגם בבידוד. חלק ב, זיוה נפתלייב ועומר סבן

גוף בתנועה
עומר סבן וזיוה נפתלייב. צילומים: talya crudo, בר קרקוב

עומר סבן בן 31 מעומר

עומר סבן מאמן כושר כבר 13 שנים. הוא הבעלים של סטודיו’ס טריינר4לייף ונינג’ה סקול עם סניפים בבאר שבע, עומר ובאר טוביה, “כל חיי התאמנתי, בין אם זה אומנויות לחימה או אתלטיקה. בשירותי הצבאי, בגלל אופי התפקיד, נדרשתי להרים משאות כבדים למרחק רב, לכן אימנו אותי מאמני כושר אישיים. שם הבנתי שאפשר לשנות חיים דרך האימונים. לאחר השחרור, והלימודים בתחום, התחלתי את דרכי בגרייט שייפ בבאר שבע. לאחר כשנתיים, פתחתי את הסטודיו הראשון בבאר שבע לאימונים אישיים. כיום יש לי רשת של 5 סניפים ומעל 20 מאמנים” הוא מספר.

סבן מדגיש כי בתקופה זו הוא פועל בדיוק לפי נהלי משרד הבריאות, “הניהול היום דורש להיות מאוד דינאמי, ואני נדרש להתאים את עצמי לתנאי השטח. בכל הסטודיו שלי עובדים לפי הנהלים והתקנות של משרד הבריאות והספורט.

הגבלנו את כמות המשתתפים באימון ובכלל המומחיות העיקרית שלי זה אימונים אישיים, אחד על אחד או זוגות. בתחילת כל יום הסטודיו והמכשירים עוברים חיטוי וניקוי יסודי, גם בכל תחילת וסוף אימון. המתאמנים נדרשים להגיע עם מגבת ונשמר מרחק של 2 מטרים לפחות בין המאמן למתאמן.

עם כניסת המתאמן לסטודיו אני מבקש ממנו לרחוץ ידיים עם סבון הגייני ובנוסף לחטא את הידיים באלכוהול ג’ל. זה מצב מוזר אבל מצליחים להיות אופטימיים ולזרום איתו, נותנים כיפים וירטואלים מרחוק ובעיקר שמחים על הזכות שניתנה לנו להמשיך ולהתאמן. מי שמפחד להגיע לסטודיו בכל זאת, אנחנו מציעים להגיע אליו עד הבית עם כל הציוד הרלוונטי, בדיוק כמו שפעלנו בעמוד ענן ובצוק איתן בעבר”.

כמה חשוב להתאמן בימים כאלה?

“צריך לזכור שהקורונה יחד עם נגיפים נוספים, יטפלו יותר לאנשים עם מערכת חיסונית חלשה והם הסיכון העיקרי. מבחינתי האימון הוא תרופת המנע העיקרית, הוא זה שמונע מהרבה אנשים להדבק בנגיף ולפתח סימפטומים קשים. זה לא סוד שאנשים מאומנים ובכושר הם בעלי מערכת חיסונית חזקה יותר ועמידים יותר בפני מחלות”.

עומר סבן. צילום: talya crudo

יש לך טיפ או תרגילים שאנשים יכולים לעשות בבית?

“בטח. תרגיל אחד הוא לאחוז בשתי ידיים מקל מטאטא באחיזה רחבה לפני הגוף , ולהעביר אותו לאחורי הגוף כשהזרועות ישרות והמרפקים נעולים. תרגיל שעובד מעולה על שרירי הגב, השכמות והכתפיים, משפר את היציבה ומסייע לכאבי גב. במיוחד אצל אנשים שנוטים לשבת הרבה בעבודה או בבידוד.

תרגיל שני הוא סקוואט + לחיצת כתפיים – עמידה במרחק פסיעה מכיסא נמוך, ידיים אוחזות בבקבוק מים קרוב לחזה. יש להתכופף לאחור לישיבה מבלי לגעת עם הישבן בכסא, ולעלות לעמידה תוך ישור הזרועות למעלה מעל הראש. ניתן לעשות זאת עם מקל, בקבוק מים או אפילו תיק. תלוי ברמת הכושר או הכוח שלכם”.

 

זיוה נפתלייב, בת 26 מבאר שבע

זיוה נפתלייב היא אחת מאותן נשים שניתן לומר כי כושר הוא חלק בלתי נפרד מחייה. היא מאמנת כושר ואורח חיים בריא. היא מאמנת כ6 שנים באופן פרטי בסטודיו ,ובחדר כושר גרייטשיפ, “עברתי תהליך לא פשוט עם עצמי, מנטלי ופיזי” היא מספרת כיצד הגיעה לעולם האימון והכושר, “זה אומר ירידה משמעותית במשקל וכך הבנתי שזה התחום שאני רוצה להתעסק בו, ולהעביר את מה שחוויתי, למדתי, גם לאחרים. בתקופה הזו קודם כל הכי חשוב להישמע להנחיות משרד הבריאות ולא לזלזל בזה. מצד שני אני חושבת שגם לא צריך להיכנס ללחץ, סטרס או דיכאון חלילה. אני מעבירה אימונים אישיים אחד על אחד במתחם חיצוני, בדגש על שמירת הכללים והבריאות של הלקוחות שלי”.

זיוה נפתלייב. צילום: בר קרקוב

כמה חשוב להתאמן בימים האלה?

“זה הדבר הכי חשוב. אני אומרת שאימון הוא קודם כל משהו מנטלי ,נפש בריאה בגוף בריא זה כל כך נכון וכל כך מדבר לתקופה של עכשיו. כל הלחץ והחוסר מעש מוביל אותנו לאכילה רגשית. אימון טוב, יעזור לנו גם לשפר את המצב רוח, וגם להימנע מעלייה במשקל. בסופו של דבר אימון טוב ואכילה מבוקרת תוביל אותנו למערכת חיסונית חזקה ובריאות איתנה בעזרת השם”.

יש לך טיפים למי שרוצה להתאמן בבית?

“אני ממליצה לעשות פעילות עם הילדים. זה גם יעזור לנו להעסיק אותם וגם יעזור לנו לשרוף קלוריות. חצי דקה דילגית, סקוואט, שכיבות סמיכה ותרגיל בטן”.

כתבות נוספות במגזין

0

אתגר השמירה על הגזרה

אמיר וינוגרד עם 5 טיפים איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה

מגזין28 במרץ 2020    2 דקות
0

הזמן עצר מלכת

בשבוע שעבר זאפה באר שבע היה אמור לפתוח את שעריו והפתיחה הגדולה נדחתה, כרגע, למועד לא יודע, "זו היתה אמורה להיות סגירת מעגל עבורי, אז ברור שיש צביטה בלב" אומר רן שקד, הבעלים של מועדון ההופעות

מגזין27 במרץ 2020    6 דקות

כתיבת תגובה