מגזין

גל ניקול עלתה לתורה

מגזין27 בפברואר 2020    4 דקות
1

את העלייה לתורה של גל ניקול אוזן-חודדי, בתה של סמנכ"לית חברת הבנייה "האחים אוזן", נורית, לא ישכחו עוד הרבה זמן. בדיוק כמו עלייה לתורה של בר מצווה, קראה גל ניקול בבית כנסת את הדרשה שלה. עוצמה נשית מגיל צעיר

גל ניקול עלתה לתורה
צילום: OLGA TSAR

טקס עלייה לתורה לבת מצווה? כן, יש דבר כזה, ואפילו בבאר שבע. כשבועיים לפני יום האישה הבינלאומי, ערכה משפחת אוזן-חודדי אירוע עלייה לתורה בבית כנסת (כמעט…) לנשים בלבד.

נורית אוזן-חודדי, סמנכ"לית בחברת הבנייה הידועה "האחים אוזן" ואימה הגאה של כלת השמחה, גל ניקול, סיפרה לעיתון "שבע": "קיימנו את העלייה לתורה בבית הכנסת 'ורד לדוד'" בנתיבות (הקרוי ע"ש הורינו המנוחים) בכ"ח בשבט, שיצא במקרה במוצאי שבת ה-22.2. ל-2 הבנים שלי עשיתי עלייה לתורה בזמן שלהם. זו הייתה יוזמה שלי ושל גל ניקול לעשות גם לה עלייה לתורה. היא ילדה מאוד דעתנית, וגם כתבה את הדרשה המיוחדת שלה. גל ניקול כל הזמן זכרה את התאריך העברי שלה, כי מזמן כבר החלטנו שהיא תעלה לתורה ממש כמו האחים שלה. רק אמרנו שהיא לא תקרא מתוך ספר התורה, רק תגיד את הדרשה שלה".

צילום: OLGA TSAR

 

וגל ניקול סיפרה לעיתון "שבע": "פרשת השבוע הייתה 'משפטים' ו'שקלים'. ומה שלקחתי ממנה היה מאוד מעניין. היא עסקה בעניין של השוויון, שכולנו שוות; כל האפליות והחרמות מציקות לי, והדגשתי את נושא 'מחצית השקל'; העני והעשיר תורמים אותו דבר. שנינו משלימים אחד את השני. וזה שלי יש יותר מהאחר, לא אומר שאני יותר טובה ממנו. דיברתי על החוזקה שיש לנו, הרבה 'כח' בגלל תאריך הלידה שלי (כ"ח בשבט). וגם לימדתי את אימא, שהשמות שלי, 'גל' ו'ניקול', הם שמות של כוח: גל הוא חלק מאיתני הטבע, נחשול. וניקול הוא קיצור של ניקולס, שם שביוונית משמעותו ניצחון. ולכן, לא סתם 'וונדר וומן' היא גל גדות. רצינו גם לחבר את זה לסבים שלי. סבא דוד נקרא ע"ש דוד מלך ישראל, שמתחבר עם עניין הנבל. אז, הבאנו נגנית נבל, שניגנה את 'מזמור לדוד'. ונכנסתי כשאני שרה את 'שיר המעלות'".

 

"אחר כך נשאתי את הדרשה שלי על שוויון והעצמה נשית, עם הדגשה שעם ישראל נגאל בזכות נשים צדקניות, אבל אנחנו הנשים חזקות יותר מהגברים. ואם כבר, אז שהגברים יסתכלו עלינו מלמעלה, כמו שאנחנו בבית הכנסת מסתכלות עליהם מהעזרה. אני רציתי את השינוי, ולכן הגברים בטקס (אבא שלי, האחים ואנשי הצוות הרבים) היו בעזרה. וזה יפה מאוד, שפעם אחת יסתכלו עלינו כשאנחנו בהיכל. גם את השופר תקעה אישה. הבאנו את הרבנית מחב"ד קטי גל (שהייתה זמרת בחיל האוויר, וחזרה בתשובה), ויצרנו להקה מיוחדת לאותו ערב, שארגנו במהלך שבועיים בלבד, להקת 'לייב' עם הרכב נשי בלבד. בחרנו ביחד שירים שהתקשרו לעוצמה וכוח. כל בית הכנסת היה מלא בנרות, למעלה ולמטה וגם בארוחה, ובחוץ ובפנים".

צילום: OLGA TSAR

 

וזה עוד לא הכל: "עשינו גם הפרשת חלה של בנות, ולכל אחת הייתה ערכה. הזמנו ממפעל קערות בגודל המתאים בלבן וזהב שיוצרו במיוחד לאירוע. אפילו מצאנו כוסות תרמיים למים חמים בלבן וזהב. היו גם סידור תפילה מיוחד וכיסוי ראש בלבן וספר למתכונים של 'אשת חיל', ואפילו קופסת הלחם הייתה בלבן וזהב, ויוצרה במיוחד לטקס. אני אמרתי את הברכה להפרשה, ועשינו את תקיעת השופר כשכולן עמדו (הבאנו תוקעת שיודעת לתקוע לפי ההלכה), ולסיום שרנו את 'הללויה'. היה אירוע מאוד מרגש, מחוץ לקופסה, והנשים הזילו דמעות חופשי. למה רק בנים עולים לתורה, ולא בנות? יש לנו חוזקות, ואנחנו שוות היום. רצינו לעשות הכל שווה. עבדו על האירוע בבית הכנסת 4 ימים רצופים, עם במות ועיצוב ובימוי והפקה. אגב, את ברת המצווה שלי אני אחגוג רק בעוד שנה, בגיל 13; אני לא שונה מהבנים, ואפילו יותר חזקה מהם".

צילום: OLGA TSAR

 

לסיום, שאלנו את האם נורית, האם הטקס המאוד שונה הזה חיזק את העוצמה הנשית שכבר יש בה. נורית השיבה: "אני נחשבת לאישה מאוד חזקה, ואני מאוד שמחה שהבת שלי הולכת בדרכי, ומאוד חשוב לה השוויון. לכן, היא גם רוצה לעשות את האירוע שלה כברת מצווה, כמו אצל בנים, ואני 'זורמת' איתה לחלוטין. לדעתי, צריך לתת במה לשוויון, כי עדיין יש אי שווין בין גברים לנשים. גל ניקול רואה המון דברים, כילדה מאוד חכמה שמסתכלת על הדקויות. ואני הרבה פעמים שומעת בקולה, ומשתפת אותה בדיונים, ומרגישה שאני יכולה ללמוד ממנה המון. ואימא שלי ורד ז"ל אמרה תמיד לגל ניקול שהיא תהיה ראש הממשלה הבאה".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העצמה נשית … ושיוויון כל הכבוד