מגזין

תעשי רק מה שאת אוהבת | מיה כהן

מגזין26 בפברואר 2020    3 דקות
0

הן צעירות, נחשבות לדבר הבא בתחומן וכולן תוצרת הנגב > רגע לפני יום האישה הבינלאומי, שבע מביא את סיפורן של שש נשים עליהן עוד תשמעו הרבה. מתחילים עם מיה כהן

תעשי רק מה שאת אוהבת | מיה כהן
צילומים: מקס פבזנר, אור דנון, טיבור יגר, רותי קרויזמן, כפיר בולוטין ואלבום אישי

את מיה כהן מבאר שבע כבר כולם מכירים. הזמרת הצעירה אמנם לא הוציאה עדיין שיר אחד, אבל כשאת מגיעה לגמר התכנית "דה וויס" את כבר הופכת לכוכבת עם המון ציפיות. מי שעוסק בתחום המוזיקה בבאר שבע יספר לכם שכהן סומנה כהבטחה גדולה כבר מגיל קטן.

"זה נורא קלישאתי להגיד, אבל כבר כילדה בת 3 הייתי עושה הופעות בבית, ממש ככה. זה עולם שמאוד קרץ לי מאז שאני ילדה קטנה וככל שעבר הזמן זה התפתח", היא מספרת. "הייתי בחוג שירה בכיתה א', בכיתה ז' למדתי פיתוח קול. כל פעם הצטרף עוד משהו לחיים של המוזיקה שהפך את זה ליותר רציני".

מיה כהן | צילום: מקס פבזנר

בכיתה ח' היא הצטרפה לצעירי באר שבע והייתה שם חמש שנים. "הופענו בחו"ל, הופענו בארץ בכל חור אפשרי, התנסינו בכל סוג של הופעות וזה משהו שחישל אותי בתחום הזה. אתה חווה הכל, איך זה נראה ואיך אתה עושה הכל בעצמך. גם הייתי בפרויקט מקורוק, ושם עבדנו עם פיטר רוט שהוא חלק מההפקה של דה וויס, הוא אמר בצחוק שאולי נגיע לשם, ואז פנו אליי מההפקה, נכנסתי לעונה ומשם הכל היסטוריה".

היום כהן עובדת על שיר ראשון שהיא כתבה ועתיד לראות אור בקרוב. "אנחנו עובדים עליו לאט לאט ואני רוצה, בגלל שזה שיר ראשון, שיהיה הכי טוב והכי מקצועי. מוזיקה זה מה שאני הולכת לעשות בחיים, אין מצב שלא, זה אומר שאני הולכת לעבוד על זה מאוד קשה. אני מקליטה, מופיעה, וזה מה שאני אעשה בחיים, זה מה שאני גם אלמד".

כל המצעדים מוכיחים שהמוזיקה בישראל שייכת לגברים…

"איך שאני רואה את זה, המוזיקאיות בישראל שביססו את המקום בז'אנר שלי, ברוק, הן מיעוט. אני רואה הרבה יותר גברים שמצליחים לפרוץ. זה מאוד עצוב שזה ככה, שחסר ייצוג נשי במצעדים, שחסר ייצוג נשי רוקיסטי. בשורה התחתונה, מה שחשוב זה הקהל, כשיש לך קהל אז ההצלחה לא נמדדת בכמה משמיעים אותך. לשם אני מכוונת, לקהל משלי שיבוא להופעות וירצה לשמוע את מה שיש לי להגיד. הלוואי שיהיה שינוי, שיהיה ייצוג לעוד סוג של מוזיקה, לעוד ז'אנר".

מיה כהן | צילום: מקס פבזנר

 

את מרגישה לפעמים אישה בתוך סצנה גברית?

"כן. בכל פעם שאני הולכת להופעה ורואה בסיסית או מתופפת אני עפה על זה, אם זה ככה אז אני מסתכלת על הנגנית כל ההופעה. ברור שלרוב הלהקות מורכבות מגברים, אבל להקה של נשים זה מיוחד וסופר עוצמתי. הלוואי שתהיה לי להקה של בנות, זה הכי גירל פאוור".

איפה את רואה את עצמך עוד חמש שנים?

"אני רואה את עצמי עושה מוזיקה, עם חומר בחוץ. מופיעה המון, אולי אחרי שסיימתי ללמוד מוזיקה ברימון, שזה משהו שאני מאוד רוצה. הכי חשוב, מופיעה הרבה".

הכתבה המלאה בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה