מגזין

רוק סטאר, כפרה

מגזין16 בינואר 2020    9 דקות
4

נועם כהן מוכר לחובבי הראפ בישראל כנומי. הילד מבאר שבע עם יותר מעשור על הבמות ואלבום חדש

רוק סטאר, כפרה
צילום: פאשה מץ

כבר כשהיה בן 8, נועם כהן ישב בחדרו בבית שבשכונת נחל עשן בבאר שבע והיה מקליט את עצמו, "עושה אקפלות עם מיקרופון של שקל וחצי", כמו שהוא זוכר את זה. "עד גיל 18 הייתי מקליט בחדר, דברים שיצאו החוצה ועבדו טוב, תמיד התעסקתי במוזיקה".

לאימו, יש עד היום "קלסר עם כל מיני דברים שלי, טקסטים שלי שכתבתי בדפוס, עוד לפני שידעתי לכתוב בכתב בכלל". באחד מהם אגב, היא השתמשה בבר מצווה שלו, שיר ישן שמצאה שכהן עשה בגיל 10, לקחה אותו למפיק והפתיעה אותו ביום המסיבה. כבר אז כהן ידע שהוא יהיה זמר, ראפר. הבעיה הייתה שלעולם לקח זמן להבין את זה. "נומי", הראפר הבאר שבעי מבת ים חוזר להופעה במוצ"ש בבאר שבע, המגרש הביתי שלו.

ממלא הופעות בלי 'שיט'

"אני בתחום המון שנים", מספר כהן ומסביר איך זה שהוא הראפר הכי מוכר שגוגל לא מכיר. "המון שנים זה גם לא היה רשמי ולא הייתי עושה כל כך הרבה הופעות. במרוצת השנים, קצת טסתי לחו"ל וקצת עשיתי הפסקות, פעם הייתי מוציא שירים ופעם לא ובערך לפני חמש או שש שנים עברתי למרכז". בגלל בעיות תקציביות כאלה ואחרות, בתקופה הזאת כהן לא שחרר חומרים רבים, אבל הופתע שזה לא הפריע לקהל שלו להמשיך ולהגיע להופעות. למעלה מעשור נמצא נועם כהן בתעשייה – נומי, הוציא אלבום ראשון רק בחודש ספטמבר האחרון.

מתוך השקת האלבום "רוקסטאר, כפרה" בבארבי | צילום: יורם אלוש

 

"מה שקרה הוא שנוצר לי קהל אדוק שמכיר אותי ויש לי צבא מאוד טוב מאחוריי. לאחרונה נפתחו קצת לאמצעי התקשורת העיניים, כי אני מופיע ועשיתי 'בארבי', שזה משהו גדול", שם השיק את אלבום הבכורה.

"אני ממלא הופעות ועדיין אין עליי הרבה 'שיט' בחוץ. יצא לי בשנים האחרונות להופיע הרבה מבלי שהוצאתי שיר ופתאום אמרו רגע, איך יש פה בן אדם שעובד מצד אחד, ומצד שני לא יודעים עליו כלום. באיזשהו מקום אני גם שמח שלא יודעים עליי הרבה כי זה מוסיף עניין ומסתורין. מצד שני, צריך עוד חשיפה".

לדבריו של כהן, "יש לי עדיין חומרים ישנים מלפני המון שנים שאנשים עדיין רוצים שאשיר בהופעות", הוא אומר ומסביר שהחומרים שלו נכתבים על החיים שלו, "ואני לא שר אותם כי לדעתי כבר עבר זמנם מזמן. אני כבר לא שם לשיר אותם כי התקדמתי ועשיתי דברים אחרים. נכון שאני מדי פעם עושה הבלחות של דברים שעשיתי פעם, אבל תמיד מתקדם".

היום אתה גר בבת ים, אבל אנשים עדיין קוראים לך הראפר מבאר שבע.

"נכון, כל האלבום אני מדגיש את זה שאני באר שבעי. אני גאה לייצג את המקום הזה. אני פעיל כבר מ-2008 ובתקופה ההיא שהייתי עובד ומקליט מבאר שבע, ההיפ הופ לא היה כל כך חזק פה. לא היה עם מי לעבוד ולעשות ומצאתי את עצמי עובר למרכז כי יש פה את האנשים ואת מה שצריך".

מאיפה השם נומי?

"אני מקליט מגיל מאוד צעיר, בערך מגיל 8 ואני היום בן 27. נומי זה שם שהמצאתי מגיל 12, כשהתחלתי לכתוב ראפ וזו הייתה התקופה שסאבלימינל פרץ והיה שם גדול וזה משך אותי מאוד. זה היה נראה לי אז קרוב לנועם, אבל לימים אפשר לפרש את זה גם כ'ניו מי' – אני החדש. המקור שלו לא היה עם משמעות כל כך. השם נומי דבק בי".

"עבודה קשה אבל אפשרית"

נומי כאמור, שחרר אלבום בכורה לפני ארבעה חודשים בשם "רוק סטאר כפרה", עשה שיתופי פעולה עם יוצרים ומבצעים אחרים, הוציא לפני כן כמה סינגלים, סיבוב הופעות שמתחיל בשבוע הבא ב"חלוץ 33" בבאר שבע ואפשר להגיד שהיום, עולם המוזיקה הישראלי מתחיל להכיר בו. הפריצה כבר כאן. אבל לא תמיד זה היה כך ולא פעם נומי חזר להיות נועם כהן והיה בדרך לוותר על החלום.

"ללכת, אף פעם לא הלכתי. אבל היו תקופות שהפסקתי ושוויתרתי", מעיד כהן על עצמו. "כשאתה בן 18 וחושב שאתה על גג העולם והכי טוב בארץ, אתה אומר לעצמך 'וואלה איך אני לא מצליח, למה הדברים לא קורים'. זה היה סוג של ייאוש כי מכירים אותי, יש לי צפיות והופעות, אבל אתה מרגיש שאתה לא מקבל את היחס שמגיע לך. היום כשאני מסתכל על זה, אני מרגיש אידיוט, אבל בזמנו זו הייתה תקופה כזאת. אבל תמיד הייתי שם ואני לא חושב שהייתה שנה שלא הוצאתי בה שיר".

"אתה מרגיש שאתה לא מקבל את היחס שמגיע לך". נומי | צילום: ode photography – דוד ליפובסקי

 

לדבריו, "הייתה איזו תקופה שאכלתי תסביך שבו אמרתי 'פאק איט'. לא היה בא לי להמשיך להיות שבור ובלי כסף ולהשקיע את כל הכסף שלי על מוזיקה כל הזמן. היה בא לי להתחיל לחיות כמו בן אדם, להיות עשיר וכאלה. מחקתי את הפייסבוק וכל דבר שיזכיר לי את המוזיקה, לא הייתי בעניין. זו הייתה תקופה שעברתי למרכז ואחרי חודש או חודשיים חזרתי לבאר שבע, מחקתי את הזהות שלי וחזרתי לעבוד במשלוחים".

השינוי הגדול הגיע דווקא בזכות הופעה של מישהו אחר, לפני חמש שנים וחבר טוב שעשה איתו מוזיקה עוד בימים של נועם כהן הבאר שבעי.

"יש לי חבר בשם אביחי נפתלי שמגיל צעיר אנחנו עושים מוזיקה ביחד ", מספר כהן. "בזמנו, ב-2014, נצ'י נצ' (רביד פלוטניק) הוציא את האלבום השני שלו ועשה הופעה ב'בארבי'. אביחי אמר לי שאני חייב לבוא כי עושים היסטוריה ואני מצד אחד רוצה לבוא כמעריץ ומצד שני לא רוצה שיקראו לי נומי".

נפתלי שכנע אותו, כהן הגיע להופעה ונהנה, "אבל רק לקראת הסוף, כשהוא עשה את 'בור ועם הארץ', קיבלתי צמרמורות מהשיר. כשההופעה נגמרה, אני עם עור ברווז ואמרתי לעצמי שאני לא עוצר עד שאני לא עולה על הבמה הזו ועושה בדיוק את אותו הדבר. אמנם זה קרה חמש שנים קדימה, אבל זה קרה ואני יכול לתת את הקרדיט הזה לרביד שהראה לי שאמנם זו עבודה קשה, אבל אפשר".

ישר אחרי ההופעה כהן החזיר את הפייסבוק וחזר להיות נומי. "הצלחתי להתאזן קצת כלכלית בבאר שבע, קניתי רכב וחזרתי למרכז, לסבא שלי", הוא נזכר. "התאפסתי על עבודה והתחלתי לעבוד עם גיא קושנירסקי שגם עשה איתי את האלבום. התחלנו ליצור ויצרנו כמה סינגלים ואז החלטתי לטוס לארצות הברית. יש לי שם חבר שנכנס שותף באיזה סטודיו ואמרתי שנתחיל שם. אמנם כתבתי הרבה, אבל הבנתי שאלבום לא ייצא שם כי אני צריך את הבלאגן של הארץ, אז חזרתי לפני 3 שנים. חזרתי לגיא ואמרתי לו שאנחנו הולכים לעשות אלבום. בארצות הברית הצלחתי לבנות שלד לאלבום שהוצאתי, עבדנו עליו הרבה והוא יצא. אלה עשרה טראקים מדהימים בעיניי שמספרים קצת הרבה עליי, על מי אני ומה אני ולאן אני הולך".

 

ב-3.3.2020, נומי יהיה בן 28 ונראה שזו הולכת להיות השנה שלו. קצת מוזר, למי שהפזמון בשיר הנושא באלבום מתהדר במילים: "וכל מי שאיתי, אתם עדים לראות הכל קורה, בואו נעיף ת'גג למעלה עד שהמקום קורס (אני רוקסטאר, כפרה). כל השיט הזה לנצח, עד היום האחרון נותן ובגיל 27 אני אצטרף לקורט קוביין, באנג".

כהן מספר כי במשפחה כבר אמרו לו להעביר מסר אחר על מועדון ה-27: "אנחנו עדיין בקאונטדאון, אבל אני מקווה לא לפתוח פה", צוחק כהן. "במשפחה אומרים לי שאני חייב להעביר לילדים מסר אחר והעניין הזה של גיל 27 היה מטאפורה למשהו אחר, זה היה בשבילי להפוך להיות 'כוכב רוק', אגדה. זה לא היה שאני רוצה למות בגיל 27. אני כן חי אורח חיים לא בריא וזה הביא אותי למקום שאני חי כמו רוק סטאר ולקחתי את זה כמטאפורה. יש עוד חודשיים עד גיל 28 ונראה מה יקרה. לא, סתם. אני באמת לא רוצה למות מוקדם. זה לא הזמן".

קהל אדוק | צילום: פאשה מץ

 

 

מה נומי של היום היה אומר לנועם כהן, הילד ההוא מנחל עשן בבאר שבע?

"הייתי אומר בחיים אל תוותר, תדחוף חזק יותר ואל תיתן לשנים להתבזבז לך. היום אני מרגיש שכמה שנים התבזבזו לי בדרך והייתי יכול להגיע לכמה דברים יותר מוקדם. אבל אני שמח גם שהכל קרה, כי אני יכול לדבר על זה ולתת כוח לילדים האלה שכן שומעים. אני שמח שאני אכלתי חרא ועשיתי טעויות כמו לוותר לעצמי ועל החלום כמה פעמים, כי זה עיצב אותי וגרם לי להיות רעב יותר".

ואיך יתחיל האלבום הבא, זה שתכתוב אחרי 28?

"לא רוצה למות צעיר".

"החלוץ 33", 18.1, 21:00

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • אבי

    עצוב שהוא מת צעיר. יהי זכרו ברוך

  • אנונימי

    נומי ת.נ.צ.ב.ה 💔

  • יאו יאו
    הכל זה הגורל כנראה ידע

    פתח לעצמו עין עם המשפט
    ואיך יתחיל האלבום הבא, זה שתכתוב אחרי 28?

    “לא רוצה למות צעיר”.

  • אברהם

    ברית בריתה לשפתיים, הקב"ה נתן לו עוד שנתיים מתנה. יהי זכרו ברוך