מגזין

לאחד ולא לפלג

מגזין16 בינואר 2020    3 דקות
0

בעקבות הסערה התקשורתית סביב דברי שר החינוך בראיון ל"ידיעות אחרונות" קוראים בעיריית באר שבע וב"בית היהודי" בבירת הנגב לשמור על אחדות > בעירייה מדגישים: "תפקידם של מערכת החינוך ושר החינוך לחבר בין הבריות, ולא לזרוע פילוג ביניהם". ראש סיעת "הבית היהודי במועצת העיר הרב גדי מזוז אומר: "במתחם הציבורי אני מתפלל ומבקש לנסות לשמור על איזון בריא"

לאחד ולא לפלג
מצעד הגאווה בבאר שבע | צילום ארכיון: "שבע"

הסערה הציבורית שהתפתחה בתקשורת סביב דבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ (ראש סיעת "הבית היהודי" בכנסת), לא פסחה גם על באר שבע, כאשר העירייה הודיעה בעקבות פרסום הדברים במוסף "7 ימים" של העיתון "ידיעות אחרונות" על תמיכתה בהודעת מרכז השלטון לגבי חשיבות הקיום של שיעורים והסברה באשר לקבלת האחר וערכי השוויון.

בראיון עימו, השיב הרב פרץ על השאלה, מה הייתה תגובתו אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית להט"בית: "ברוך ה', הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם”. ובתשובה לשאלה מהי משפחה נורמטיבית בעיניו, אמר שר החינוך פרץ: “בציבור הדתי שחי לפי התורה, המשפחה הנורמטיבית היא איש ואישה, לפי המסורת של עם ישראל. ואנחנו צריכים לדעת גם לשמור את הערכים האלה איתנו. לא צריך להתבייש בזה שאנו חיים בדרך הטבעית הזאת”.

בתגובה לדברים, פרסמה עיריית באר שבע בדף ה"פייסבוק" שלה את ההודעה הבאה על הצטרפותה להודעת מרכז השלטון המקומי, שהיא "רואה חשיבות רבה בקיום שיעורים והסברה בנושא קבלת האחר וערכי השוויון והסבלנות בין התלמידים והתלמידות. אנו בדעה, שיש לקיים זאת השבוע ולאורך כל השנה, כפי שאנו מקיימים. מערכת החינוך בבאר שבע תמשיך לנהוג ולפעול בהתאם לערכים בהם אנחנו דוגלים, ומאמינים: שוויון מלא בין כל התלמידות והתלמידים, פלורליזם וקבלה של בני האדם מבלי קשר לדעותיהם ואורח חייהם. תפקידם של מערכת החינוך ושר החינוך לחבר בין הבריות, ולא לזרוע פילוג ביניהם"!

בסניף "הבית הגאה" בבירת הנגב הוציאו פוסט ברכה, בו נכתב ש"'הבית' הגאה מברך את עיריית באר שבע ואת כבוד ראש העירייה רוביק דנילוביץ', על התמיכה וההתנגדות לדברי הבלע של שר החינוך, למען ילדי באר שבע והדרום! בנוסף, לבקשת הבית הגאה, מינהל החינוך העירוני הנחה את כלל המורים והמורות להעביר במהלך השבוע הקרוב שיעור בנושא סובלנות וקבלת השונה בכל בתי הספר בעיר".

בפוסט של "הבית" הגאה הובא המשפט האחרון בהודעת העירייה כציטוט מפי ראש הרשות דנילוביץ': "מערכת החינוך בבאר שבע תמשיך לנהוג ולפעול בהתאם לערכים בהם אנחנו דוגלים ומאמינים: שוויון מלא בין כל התלמידות והתלמידים. פלורליזם וקבלה של בני האדם, מבלי קשר לדעותיהם ואורח חייהם. תפקידה של מערכת החינוך ושר החינוך לחבר בין הבריות ולא לזרוע פילוג ביניהם"!

הרב גדי מזוז. "איזון בריא" | צילום: תומר וקנין

 

ואילו ראש סיעת "הבית היהודי" במועצת העיר, הרב גדי מזוז, ציין בתגובה לסערה התקשורתית שהתעוררה בעקבות דבריו של ראש מפלגתו בכנסת: "אני, בימים אלה שלצערנו הרב ישנן מחלוקות גדולות בעם ישראל, קורא לאחדות הדעות ולאהבת ישראל, ולעשות הכל שנדע את מעלת חברינו. בלי אחדותנו, אין לנו לעם ישראל זכות קיום. בעניין התא המשפחתי, אני באופן אישי פרטי חושב, שיעשה כל אבא, כל ילד וכל בת מה שהם חושבים ומבינים; לא אכנס לאדם הפרטי לדעותיו, מחשבותיו ומעשיו, אבל במתחם הציבורי אני מתפלל ומבקש לנסות לשמור על איזון בריא, כי כל הצעדות למיניהן והפרובוקציות למיניהן, להיכנס ולשווק את הדברים, יוצרות חוסר אחדות והרבה שנאה פנימית. ולכן אני קורא לכולנו ליותר סובלנות, יותר אחדות, יותר אהבת ישראל, פחות מצעדים, פחות פרובוקציות ובלגן מיותר. יש לנו מספיק אתגרים לעם ישראל מול האויבים שלנו, וצריך לחבר את החברה הישראלית. אנחנו רואים את זה היום ב-3 מערכות בחירות שלא מצליחים להקים ממשלה, מחוסר אחדות פרטית, הקשבה והבנה. בואו נשתדל כולנו לכבד אחד את השני".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה