מגזין

זוג מנצח

מגזין11 בדצמבר 2019    8 דקות
0

אלכס סמולקין וליזה ביך, זוג ברשת וזוג בחיים עולים על הבמה בחנוכה

זוג מנצח
סמוליזה | צילום: אלבום אישי

בין שלל מופעי חנוכה, יעלה ב-25.12 במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע המופע "אינג'וי", מופע בידור מוזיקלי מקורי, המופק במיוחד לקראת החג ומיועד לילדי בית ספר יסודי בגילאי 7 ומעלה. המופע משלב בין שני הצמדים הפופולאריים ביותר כיום בשטח: עופר ומאור הסטנדאפיסטים של הילדים – כוכבי תוכנית "ה"צחוקייה" המשודרת בערוץ ניקלודיאון וסמולקין וליזה (סמוליזה) כוכבי הרשת. מופע שהוא מסיבה עם הלהיטים הכי גדולים של הילדים, משימות אתגר, מערכונים וקטעי בידור בשיתוף הקהל ועוד.

למי שעדיין לא יודע, אלכס סמולקין וליזה ביך, הם לא רק מובילי דעת קהל, אלא גם made in beer sheva. השניים הכירו בווילת "my vibe" ומאז הפכו צמודים, בחיים וביוטויוב.

ביך עלתה לארץ בגיל שנתיים מאוקראינה ונחתה ישירות בבאר שבע. את התיכון היא העבירה בבית הספר הטכני בעיר, שם הייתה מן הסתם, ילדה "מקובלת", אבל לא כזו עם רצון עז להתפרסם. "הייתי ילדה מקובלת, כזו שנמצאת תמיד במרכז העניינים. לא הייתי שקטה. זה לא משהו שכיוונתי אליו, זה היה פשוט האופי שלי שמשך אליי אנשים", היא מספרת ל"שבע" ומוסיפה: "לא הלכתי ללמוד תיאטרון לדוגמא וכנראה שכל העניין הזה של משחק ושל היוטיוב הגיע אליי די בטעות. הטעות הכי גדולה שקרתה לי בחיים, במובן הטוב של המילה".

הבליינים מביניכם וודאי זוכרים אותה מעמדת הסלקציה של מועדון הפורום,"כשהייתי בת 20 חיפשו סלקטורית לפורום. שלחו לי הודעה, שאלו אם אני רוצה, והציעו לי להיות סלקטורית. אני יכולה להגיד היום שזו הייתה עבודה מאוד מעניינת והיה לי מאוד כיף. לראייה, זו העבודה שהצלחתי לעבוד בה הכי הרבה זמן. עד היום כשאני יוצאת לשם בסופ"שים, זה הכי כיף בעולם. לחלוטין משפחה שנייה שלי".

סמולקין מצידו, היה צלם ועורך וידאו כבר מגיל צעיר. הוא צילם פרסומת לחברת משקפיים שם פגש את סהר קליזו. מאוחר יותר, כשהוקמה וילת ny vibe קליזו זכר אותו, הזמין אותו ומשם הכל היסטוריה, ""נפתח פרויקט חדש באשקלון שנקרא "מיי וייב". לקחו ארבעה צעירים, אותי את ליזה, את אמילי גומברג ואת סהר קליזו שזכר אותי מהפרסומת ההיא. שמו אותנו בוילה אחת. כל יום היינו יוצרים תוכן חדש, מעלים ליוטיוב ועושים וולוג חדש. גרנו ארבעה חודשים באותה הווילה" אומר סמולקין, "היינו עושים ישיבות צוות וחושבים ביחד מה לצלם כל יום בשבועיים הקרובים. זו עבודה ממש כיפית אבל גם קשה. מה שכיף בעבודה הזו הוא שאתה בונה לעצמך את הלו"ז. הפרויקט הזה שינה את חיינו" ממשיכה ביך. כשהפרוייקט נגמר, סמולקין וביך כבר יצרו לעצמם שם, וגם הפכו לזוג, משם הם החליטו שהם ממשיכים ליצור תוכן, יחד "אני וליזה הפכנו להיות זוג וכשנגמר הפרויקט של הווילה אמרנו שאנחנו

צילום: רן יחזקאל

ממשיכים בכל הכוח ולא עוצרים. היו חששות אבל האמנו ברעיון וביצירה אז הלכנו על זה" אומר סמולקין וביך מוסיפה כי אחרי הפרויקט הבינו שיהיה להם קשה לא לחיות יחד באותו הבית "בזמן שהיינו בוילה היה בינינו חיבור והיינו מדברים על החיים. לקראת סיום הפרויקט, החלטנו שאנחנו רוצים להמשיך להיות ביחד. היה לנו קשה לא לגור ביחד כי הכרנו רק את הביחד. לא הכרנו לפני זה למרות ששנינו מבאר שבע. כשחזרנו כל אחד לבית שלו, החלטנו כבר אחרי שבועיים לחזור לחיות יחד. עברנו יחד לראשון לציון בלי שקל. שמנו את כל מה שהיה לנו על דירה בראשון וזה השתלם".

לא חששתם לשלב ביזנס ופלז'ר?

ביך: "זה לא שפחדתי, אבל אין ספק שזה מאוד קשה כי לפעמים יש ריבים כמו לכל זוג, וכשיש ריבים אי אפשר לא לצלם וולוג, אתה צריך להיות שמח ומאושר מול המצלמה. היו פעמים שלא עלו וולוגים כי רבנו. הבנו שצריך ללמוד איך לשלב את זה. אנחנו לא יודעים לשים את הדברים בצד ולצלם וולוג, אנחנו צריכים ללמוד איך לעשות את זה. כל העבודה היא על הזוגיות שלנו, אי אפשר לחרטט שהכל טוב בינינו".

סמולקין: "זה היה מפחיד קצת לשלב עבודה וזוגיות. אבל כמו כל זוג יש ימים יותר טובים ופחות טובים, אבל מעבר לזה שאנחנו זוג אנחנו עובדים ביחד מאוד טוב. למדנו לשים את הדברים בצד ולהיות מקצוענים. הרבה פעמים המריבות נכנסות לוולוגים והאותנטיות נשמרת".

זה קצת כמו לנהל זוגיות באח הגדול?

ביך: "זה באמת לתעד את החיים שלנו. ההבדל הוא שאנחנו עורכים ואנחנו מחליטים מה עולה. אנחנו שולטים על התוכן ובאח הגדול אין שליטה בתוכן. כל יום רואים אותנו עשרות או מאות אלפי נערים ביוטיוב. אין כל כך פרטיות, אבל אנחנו בחרנו את זה. לפעמים אנחנו נפגשים עם ילדים בקניון, שמספרים לנו את כל החיים שלנו, לנו זה מוזר, כי הם יודעים עלינו הכל".

אפשר לומר בפה מלא, שהשניים הפכו לכוכבי נוער, עם מאות אלפי צפיות ביוטיוב, ובאינסטגרם של כל אחד. אבל עם כוח גדול מגיעה גם אחריות גדולה, והשניים מודעים לה, "אנחנו מרגישים אחריות ענקית", אומרת ביך, "בוולוגים אנחנו דוגלים במשפטי מוטיבציה לחיים, אנחנו אומרים תמיד להגשים את החלומות שלהם. בכל ברכת יום הולדת אני אומרת להשקיע בלימודים. הדברים הקטנים האלה שעבור הילדים הם הרבה. אנחנו מודל לחיקוי בשבילם, הם רוצים להיות אנחנו אז יש לנו אחריות מטורפת", סמולקין מוסיף", אנחנו מודעים למי הקהל שלנו, אנחנו מתאימים תכנים אליהם. בחיים לא ימצאו אצלנו קללות. ההפך. אבל אנחנו יודעים גם שהנוער של היום הוא לא של פעם. יש לנו מרחב גדול יותר ללכת בין הדברים".

השניים הם כבר מזמן לא רק אושיות רשת. הם מדגמנים ביחד ולחוד, ביך מתמחה באופנה וסמולקין בלייף סטייל, הם הוציאו כבר כמה שירים יחד עם הצמד פלג ואלון וכאמור עכשיו עולים במופע משלהם. "כיוצרי תוכן אנחנו תמיד רוצים לחדש ולעניין, אי אפשר לעשות את אותו הדבר, גם בוולוגים עושים כל יום משהו חדש. אז הגיע שלב שאמרנו שנעשה עוד דברים, רצינו מוזיקה, כי בהופעות יש לך מפגש עם הקהל. אמרנו למנהל שלנו שאנחנו רוצים לגעת במוזיקה", אומרת ביך.

אז מה אתם יותר?

סמולקין: "אנחנו לא מחפשים הגדרה, אנחנו יוצרי תוכן ומובילי דעת קהל. אנחנו לא מגדירים כי אנחנו נוגעים בהמון תחומים. לפעמים יש דברים שמפתיעים אותנו".

ביך : "אנחנו עושים הכל. אני לא יכולה להגדיר ואני גם לא רוצה. אני עושה הכל, אני יוצרת תוכן. החלום זה אמריקה. אנחנו מגשימים את עצמנו אבל לא ברמות שאנחנו יכולים, אנחנו יכולים הרבה יותר מזה. באמריקה אין לך גבולות, אתה יכול להגשים את עצמך הרבה יותר. אמריקה זה הצעד הבא".

ואיך ממציאים את עצמכם כל פעם מחדש?

ביך: "זה מאוד מעייף וגם מאוד קשה, אנחנו היחידים שעושים את זה רק אנחנו, לא כותבים לנו את התוכן. הכל ב-10 אצבעות. מצד אחד, זה באמת קשה להמציא את עצמך כל פעם מחדש. מצד שני, זה כיף למתוח את הגבולות. למרות שזה קשה, זה שווה את זה".

סמולקין: "אנחנו מנסים להיות רלוונטיים תמיד. לצלם את החיים שלנו באמת, את הדברים שקורים באותו הרגע. אנחנו בסוף מצלמים את החיים שלנו. זה כיף להשתטות ולפעמים אנחנו עושים את זה. הוולוגים שלנו זה באמת החיים שלנו".

מופע מושקע. סמוליזה עם עופר ומאור | צילום: אילן בשור

 

מתרגשים לקראת המופע?

ביך : "זה צעד גדול מבחינתנו כי זו פעם ראשונה שאנחנו פותחים קופות, וזה מופע מאוד מושקע. זה יחבר את כל העולמות. קומדיה, יוטיוב, וולוגים, מוזיקה, שירים ואתגרים. אנחנו ממש מחברים את כל העולמות לבמה אחת במופע מטורף"

סמולקין: "קיבלנו הצעות מכל המופעים בחנוכה והחלטנו שאנחנו רוצים מופע משלנו וזה מה שעשינו. הולכות להיות הרבה הופעות. אנחנו קצת לחוצים, עובדים ועושים חזרות אבל בעיקר מתרגשים. זה פרויקט שמשקיעים בו את כל הנשמה".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה