מגזין

המלחמה שלפני החתונה

מגזין12 בנובמבר 2019    5 דקות
0

חשבתם שלכם היה יום רע? אז מה יגידו הזוגות הבאים שאמורים היו להתחתן

המלחמה שלפני החתונה
ירין ואבישי | צילום: שלומי בסו - דוקו צלמים

צילום: שלומי בסו – דוקו צלמים

רבים מאתנו קמו לבוקר קשה, מפתיע ובלתי צפוי. חלק מאיתנו תכנן להגיע לעבודה, אחרים להוריד את הילד בגן, בקיצור – שגרה. אבל מה קורה כשהסכסוך הישראלי – פלסטיני הורס לך את היום הכי חשוב שלך בחיים, שתכננת אותו שנים רבות? זה בדיוק מה שקרה לשלושת הזוגות שלנו, שחיכו לזיקוקים של החופה וקיבלו שמיים של יירוטים ודחיית חתונה.

הכדורגלן והדוגמנית

אבישי בניטח וירין סבג (28) אמורים להתחתן מחר וקמו היום (שלישי) ל"בוקר לא קל", כדבריהם. "לא ציפיתי שזה יהיה הבוקר שלי", אומר בניטח.

"אבל עם כמה שזה לא קל, אנחנו אנשים מאמינים ואם נצטרך לדחות את החתונה, אנחנו נדחה אותה. היינו אמורים לצאת עכשיו לכיוון בית המלון וכרגע אנחנו לא יודעים איך ממשיכים מפה. אנחנו מחכים לעדכונים מפיקוד העורף וכרגע ההנחיה היא שאם האירוע יתקיים הוא יהיה עד 100 איש. לנו זה לא רלוונטי כי במקרה כזה אפילו המשפחה לא יכולה להגיע ונצטרך לדחות את החתונה לתאריך אחר. כרגע אנחנו בעיקר בטלפונים עם אנשים שמתקשרים לברר מה קורה איתנו ומברכים ומוסרים שהם איתנו. עשינו בבוקר שיחות לספקים שלנו כדי לעדכן אותם שזה יכול להידחות. רק בערב נדע מה עושים".

צילום: שלומי בסו – דוקו צלמים

 

איך קיבלת את הבשורה?

"כמובן שלקבל את זה בבוקר זה היה קשה לשמוע, אבל אנחנו מאמינים שבעזרת השם החתונה תתקיים ואנחנו נתחתן באופקים, באליבא".

מה דעתך על כל מה שקורה?

"אנחנו יודעים שהמצב לא טוב, אבל אם היו טפטופים פה ושם זה היה מצב אחר. הם שיתקו מדינה שלמה, לא עובדים ולא לומדים ואני חושב שצריך לעשות משהו".

חייבים להיות אופטימיים

גם קובי שוקרון וספיר אמסלם (26) ממיתר, עדיין "מקווים לטוב", הם אמורים להתחתן מחר (רביעי).

"קמתי בבוקר, אנחנו בחופש והייתי צריך ללכת לקחת את הרכב", מתאר שוקרון. "ראיתי בטלפון את המצב הביטחוני ולא ידענו מה לעשות. אני מנסה להיות רגוע כי זה לא יעזור אם נהיה בלחץ. שלחתי את האישה לבית המלון שסגרנו לה, היא קצת בלחץ והלכה לנוח, אבל זה חוסר וודאות ואנחנו לא יודעים מה יהיה".

קובי וספיר | אלבום אישי

 

אתם לוקחים בחשבון מצב שהחתונה לא תתקיים?

"אני מחכה לעדכונים ואנחנו לא יכולים לדעת מה יהיה. יכול להיות שזה יתפתח ויכול להיות שזה יהיה יותר חמור. ברור שאנחנו לוקחים בחשבון אפשרות שלא ניתן יהיה לקיים את החתונה ב"סופיה" בבאר שבע, אבל נגיע לנהר ואז נחצה אותו. אני ממשיך רגיל בינתיים עד שנקבל את ההודעה. זו שגרה הזויה, אבל כמוני וכמו בת הזוג שלי יש עוד הרבה, אני בטוח. אנחנו חייבים להיות אופטימיים בחיים, אם לא, כל החיים שלי יראו ככה".

מה עושים אם לא תוכל להתחתן בבאר שבע?

"אני מתחתן מחר לא משנה מה יהיה. או באולם, או בבית של ההורים, אני גם מוכן".

לא הזמנתי את הג'יהאד האסלאמי לחתונה

נעמה ערמוני (26) וסתיו מזרחי (28) מערד, היו אמורים להתחתן הערב באולמי "דוריה", אך במקום להצטלם, להתאפר ולהעביר את היום החשוב שלה עם דמעות של אושר, היא לא מפסיקה לבכות. "ממש בכיתי, זה יום שתכננתי שבעה חודשים וידעתי כבר שנים מי יעשה לי את הכל", היא אומרת. "הכל בוטל, אז יש לי הרבה דקות פנויות לספר לכם איך זה מרגיש והאמת, זה ממש מבאס".

ערמוני שחיכתה ליום חתונתה בערך כל חייה הבוגרים, מעידה שהוא נהרס בשעתיים. "ישנתי במלון באשדוד והתעוררנו בשש בבוקר עם אזעקה וקיבלתי הודעה מהמכללה שלא יהיו לימודים היום. כולם כבר היו פה והתחלנו להתארגן, ואז הולכים למקלט וחוזרים. הבנתי מהאזעקה הראשונה שהחתונה מבוטלת, אבל כולם אמרו לי שיהיה בסדר", היא אומרת. "אני רק חיכיתי לשיחה מהאולם כדי שזה יהיה פורמלי ובשעה 10:15 בערך קיבלתי אותה. אמרו לי שצריך לדחות את כולם".

נעמה וסתיו | אלבום אישי

 

מה עבר לך בראש כשזה התחיל?

"כל היום יש טילים ומשש בבוקר אנחנו פה. ישר אמרתי לעצמי 'אוי לא, החתונה'. מצד שני, חתונה זה כלום לעומת המצב הביטחוני פה. שלחתי את האחיות שלי לדבר עם כולם ולעדכן אותם שהחתונה נדחתה ל-4.12, לכל ה-500 איש ולבדוק תאריכים אחרים. יש לי משפחה שהגיעה מברזיל במיוחד לחתונה ואני לא יודעת אם יוכלו להיות בה. לא הייתי במצב לדבר עם אנשים, אבל במזל כל הספקים היו פנויים, באמת מאלוהים".

עכשיו את נשמעת הרבה יותר רגועה.

"אין לי מה לבכות יותר ונגמרו הדמעות, אבל אני מאמינה שהן יתחדשו כשאראה את בן הזוג שלי. בסוף אין מה לעשות, זה לא בשליטה שלנו. אלה לא הזיקוקים שרציתי בחתונה שלי וגם לא הזמנתי את הג'יהאד האסלאמי לחתונה ובחיים שלי לא בכיתי ככה. בן הזוג שלי היה יותר רגוע ואמר שכל עכבה לטובה, אבל זה מבאס. במקום שזה יהיה היום הכי שמח שלנו, זה הפך ליום עצוב".

ומה עכשיו?

"אנחנו נוסעים הביתה לערד עם חברים, לשם עדיין לא מגיעים טילים. נעשה על האש, נעביר את הבאסה יום יומיים, נקווה לטוב ונראה מה עושים".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה