מגזין

אליעד בממלכת השוקולד

מגזין7 באוקטובר 2019    5 דקות
0

תכירו את אליעד הוס מבאר שבע - עובד חברת החשמל ביום, מכין וחולם שוקולד בלילה

אליעד בממלכת השוקולד
אלעד הוס. שוקולייטר | צילום: באדיבות אלעד הוס

בחול המועד סוכות (15-17.10) יתקיים פסטיבל השוקולד הבינלאומי בנוף הגליל (נצרת עילית לשעבר). מעבר לכך שזה הפסטיבל המתוק ביותר בחג, הכולל מופע של שירי מימון, יריד שוקולייטרים, עמדת תצוגת שוקולד של כוכבת אינסטגרם מרוסיה, אמנית פורטוגזית שתציג בלייב קדרות משוקולד וגם אגם בוחבוט שלנו שתצטרף לחגיגה ותופיע בפני באי הפסטיבל, הוא נהיה מתוק אף יותר שכן, תהיה לנו נציגות באר שבעית נוספת, בדמותו של השוקולייטר אליעד הוס – עובד חברת החשמל ביום, מכין וחולם שוקולד בלילה.

שוקולד זה שוקולד

הוס, בן 30, עובד במחלקת לקוחות עסקיים בחברת החשמל. "משבע בבוקר עד שש בערב אני עובד בחברת החשמל ובשש בערב, כשאני מגיע הביתה, אני נכנס למשמרת ב' ועולה על מדי השוקולטרי שלי ומתחיל להכין שוקולדים עד השעות הקטנות של הלילה", הוא מספר ל"שבע".

במשך כשמונה חודשים להוס היה דוכן בגרנד קניון, ביריד האוכל בימי שישי. "זה כבר ממש תפס תאוצה, השתלט לי על החיים, אז עשיתי איזושהי הפוגה קלה. אבל בגלל שרכשתי כל כך הרבה לקוחות, היום אני כבר מוכר מהבית ולקוחות מגיעים אליי", אומר הוס.

"הכל התחיל מזה שיום שבת אחד בן הזוג שלי הכין לנו עוגה של שוקולד לבן עם כדורי טראפלס כאלה. זה היה לפני איזה שלוש או ארבע שנים וזה ממש הדליק אותי שגבר יכול להכין עוגה. חשבתי שרק סבתות וקונדיטורים יודעים להכין עוגות. שבוע לאחר מכן אני כבר הכנתי לו עוגה והיא יצאה ממש מוצלחת".

הוס התלהב מהרעיון והתחיל להעז בעצמו. "מהיום הראשון זה היה ברור שמה שהיה לי הכי כיף בהכנת העוגה, זו ההתעסקות עם השוקולד, מעבר לזה שאני שוקוהוליק מובהק. אני יכול לאכול חצי קילו שוקולד ביום, בכיף", הוא מודה.

צילום: באדיבות אלעד הוס

"הלכתי להתמקצע קצת עם העוגות, אבל תמיד שמרתי את הקסם הזה לשוקולד. במשך כשנה וחצי חיפשתי בית ספר מקצועי ובסוף מצאתי בגבעתיים את האקדמיה הישראלית לשוקולד. בלי לחשוב פעמיים, פשוט נרשמתי וידעתי שזה הייעוד שלי. לא טעיתי". היום הוא בוגר האקדמיה הישראלית לשוקולד, עם תעודת שוקולטייר בינלאומית.

"ברמה האישית שלי, אני עדיין לא בשל להפוך לעצמאי", מסביר הוס. "אני ברמה שאני יכול להתפרנס מזה, אבל אני מהאנשים שצריכים עוד קצת אומץ כדי לעשות את זה, מה גם שאני מחויב לחברת החשמל וזו גם עבודה שאני אוהב מאוד". יחד עם זאת, "היום כשמדברים איתי על שוקולד, זו אהבת חיי השנייה".

לא שגרתי

"יש את הפסטיבל ובמקביל אני עושה כל מיני סוגים של סדנאות שוקולד ללקוחות ואני מתאים את עצמי לקהל היעד שלי. יש לי סדנאות למתחילים, למתקדמים ויש לי גם סדנאות שוקותרפיה, שזה שוקולד משולב בתרפיה. קונספט חדש שאני ובעלי יצרנו", אומר הוס.

סדנת שוקותרפיה | צילום: באדיבות אלעד הוס

איך הגעת לפסטיבל?

"בתור חובב שוקולד מושבע, אני עוקב אחרי המון אנשים וישויות של שוקולד, גם המורה שלי רונן, שהוא גם הגורו שלי בענייני שוקולד בישראל, הוא חלק מהמארגנים. הוא ראה את ההתמקצעות שלי ואמר לי שאני חייב לבוא, להפסיק לפחד ולהישאר בבאר שבע ולגדול. בהתחלה חששתי, אבל אחרי זה אמרתי מה כבר יכול להיות. בסך הכל זה רק שוקולד, הדבר שאני הכי אוהב בעולם".

אז מה הציפיות שלך מהסטיבל?

"קודם כל ללמוד מהטובים ביותר בתחום, שאני מאמין שיהיו בפסטיבל. בגדול, אני עושה את זה בשביל החוויה, בשביל לראות ולקבל פידבקים מהקהל ומהשוקולטריים וגם להיחשף מעבר לגבולות באר שבע".

מאיפה אתה לוקח את ההשראה לשוקולדים שלך?

"כשלקוח מתקשר אלי ואומר לי אני רוצה להזמין איזה טעמים יש לך? אני מודיע לו שהטעמים הם מה שיש לי בראש באותו רגע. מאיפה אני מקבל את זה? משיטוטים ברשתות החברתיות, מכל מיני גיחות לחו"ל, מרקמים ושילובים שחשבתי עליהם. אני יכול להסתכל על עץ ולקבל השראה, אם לא לטעם, אז לפחות לצורה ולעיצוב. כשיש משהו שאתה אוהב, אתה יכול לקבל השראה מכל דבר".

אליעדוס | צילום: באדיבות אלעד הוס

איזה שוקולדים אתה מכין?

"אני מכין הרבה דברים לא  שגרתיים, כמו שילובים שונים שאולי הבאר שבעים ירימו גבה, כמו שוקולדים חריפים או חמוצים. אני בן אדם לא שיגרתי, אז השוקולדים שלי לא שגרתיים. לא בטעמים, לא בגדלים ולא בעיצובים. שום שוקולד שיקנו אצלי, אי אפשר למצוא בסופר. למשל, שוקולדים עם זרעי כוסברה, שוקולד לבן עם לוונדר, טבלאות שוקולד לבן עם אבוקדו, עם צ'ילי חריף ועם טחינה, לימון, מלח גס. לקראת החגים למשל, אני עושה שוקולדים עם גבינות. בירידים שאני פותח, אני לא כותב את השמות כי אנשים יכולים להירתע ולברוח. אני בעצם מסביר להם וכששומעים אותי מספר, זה נשמע יותר מגרה. כל שוקולד הוא כמו ילד שלי ולכל אחד יש סיפור. ויש לי הרבה ילדים".

צילום: באדיבות אלעד הוס

אז מה החלום הגדול?

"החלום הוא להמשיך ללמוד ולהתמקצע כי אני מאוד פרפקציוניסט. השאיפה שלי היא שאני אתמקצע כל כך שאני לא אראה ביצירות שלי שום פגם. החלום הוא לשלב את זה עם העבודה בחברת החשמל, כמו שאני עושה עכשיו, אבל לעשות את זה ברמת השלמות שאני הייתי רוצה שזה יהיה. להגיע למצב שאני מעביר כיתות אומן וסדנאות בחו"ל".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה