מגזין

המירוץ לאהבה

מגזין14 באוגוסט 2019    10 דקות
1

אריאל וקארין קליינברג מוכיחים ב"מירוץ למיליון" שאפשר להיות גם תחרותיים וגם לשמור על זוגיות טובה > בראיון מיוחד לט"ו באב, הזוג הכי נחמד על המסך חושף את הסוד לזוגיות שלהם ומגלה את הנוסחה הסודית לאהבה שגוברת על כל מחלוקת

המירוץ לאהבה

בכל רחבי הארץ יחגגו בסוף השבוע הקרוב את ט"ו באב, חג האהבה העברי. חלק מאיתנו יסמן וי ויקנה מתנה לבת או לבן הזוג, אחרים ינסו למצוא פיתרון מקורי שיספק את החצי השני ורובנו, מה לעשות, נמשיך לנסות להבין מה זו אהבה אמיתית, איך מוצאים אותה וכשכבר מצאנו – איך לעזאזל שומרים עליה?

את התשובות לשאלות האלה, אנחנו מקבלים בזמן האחרון בכל יום רביעי ומוצאי שבת, ברשת 13, בתכנית "המירוץ למיליון", עם אריאל וקארין קליינברג שמראים לכולם איך נראית אהבה אמיתית.

עם לבבות בעיניים

אריאל קליינברג, אחד משמונה אחים, גדל בשכונה ט' בבאר שבע ולמד בישיבת בני עקיבא עד כיתה י', אז עבר לישיבה התיכונית בדימונה. היום, אריאל, בחור צנום לכל הדעות, עובד כפועל בניין ליד נתיבות, אך לא שוכח מאיפה הוא מגיע. "אני מגיע לבאר שבע לפחות שלוש פעמים בשבוע, למשפחה ולחברים", הוא מספר. "אני חולה על באר שבע ואני מת לחזור לגור שם, רק שיש לי מכשול קטן שעומד בדרכי וזו אשתי", צוחק קליינברג. "אנחנו חיים בשכירות כרגע, קצת ליד אמא שלה, אז זה בסדר".

צילום: עצמי

 

קארין בת 23, גדלה בשדרות וסיימה עכשיו את השנה השלישית שלה בתואר בחינוך מיוחד וספרות. "אני גם עובדת בין לבין, סוג של מדריכה למדעים בבית ספר בשדרות. יש לי גם עסק פרטי של מטפחות, שנקרא 'כתר'", היא אומרת.

"הכרנו בעמותת 'קו לחיים', לילדים בעלי צרכים מיוחדים, אריאל התנדב שם שנים. אני הצטרפתי בהמשך. העמותה מסתובבת בשבתות בערים מסוימות והם התארחו בשדרות וכך ראיתי את אריאל בפעם הראשונה".

אריאל: "היא תפסה אותי ולא שחררה. אבל עדיף שהיא תספר, כי אצל קארין זה עם לבבות בעיניים ואצלי הסיפור יותר משעמם", הוא אומר.

צילום: שניר אלחרר, נעם הפקות

 

קארין: "כשהתחלתי להתנדב, 'קו לחיים' החליטו לעשות שבת באשקלון. את אריאל לא ראיתי איזה חצי שנה, כי הוא שירת בגולני".

אריאל: "כן, חצי שנה לפני זה ראיתי אותה בפעם הראשונה, התארחנו בשדרות. דיברנו והתחברנו, אבל לא קרה עם זה משהו. חצי שנה אחרי זה, במקרה יצאתי לשבת של העמותה".

קארין: "הוא היה ממש רדום", צוחקת. "אני עליתי לאוטובוס, ראיתי אותו, הוא ראה אותי ואנחנו מבינים שכנראה יש פה משהו באוויר. אני אמרתי לו בהמשך שהתאהבתי בו ממבט ראשון וזה אמיתי לגמרי. מאותו הרגע ידעתי שהוא יהיה בעלי. אני החברה הראשונה של אריאל. אני צריכה להשוויץ קצת בזה, מותר לי", קובעת קארין בגאווה. "אחרי השבת הזאת, התחלנו להתכתב קצת, אבל סקופ… אריאל לא היה בטוח שהוא רוצה חברה בצבא".

אריאל: "עשיתי לה חיים קשים ועד היום אני סובל מזה כי היא לא שוכחת לי את זה".

קארין: "ממש שיחק אותה קשה להשגה, אבל בסוף הוא נפל בקסמיי".

צילום: שניר אלחרר, נעם הפקות

 

התחתנתם בגיל צעיר מאוד?

אריאל: "האמת שזה לא כל כך חריג אצלנו, רוב החברים שלנו כבר היו נשואים וגם, שלוש וחצי שנים – כמה כבר אפשר למרוח את זה. היום אנחנו כבר ארבע וחצי שנים ביחד והתחתנו ב-10.6".

אני יודע לחלום וקארין יודעת להגשים"

אם שואלים זוגות שהשתתפו בתכנית, רבים מהם מייעצים לבעל ואישה לא להשתתף במרוץ, בטח כשמדובר בזוג שהתחתן לא מכבר. הרי יש אהבה ממבט ראשון, הזוגיות בסדר ואף יותר מכך, אז למה להרוס אותה עם לחץ של ריאליטי, ריבים, מתחים, משימות ועוד. למה לקחת את הזוגיות לאקסטרים? עבור אריאל וקארין, השאלה הזו כלל לא עמדה על הפרק.

"האמת שזה היה החלום שלי תמיד, אבל אני יודע לחלום וקארין יודעת להגשים", אומר אריאל. "שיתפתי אותה בחלום הזה וקארין, מה שהיא חולמת היא עושה, אז היא רשמה אותנו. כשיצאנו מהריאיון הראשון, היא אמרה לי 'אנחנו בפנים'. לי לקח עוד קצת זמן להאמין, אבל כשעברנו שלב אחרי שלב, התחלתי לעכל".

קארין: "כשאני רוצה משהו, אני אומרת את זה בקול. זה סוג של מוטו בחיים, כי אני מאמינה שכשאנחנו אומרים את הדברים, הם מתגשמים. אני לא אשכח שביום העצמאות מאוד רציתי לשיר עם עדן בן זקן כשהיא באה להופיע ואמרתי לאריאל שאני עולה לשיר איתה, עוד לפני שדיברתי עם המארגנים. אמנם שרתי את 'חיים שלי' ולא את השיר שתכננתי, אבל שרתי איתה".

 

איך התכוננתם למרוץ?

קארין: "לקראת המרוץ אמרנו כל הזמן בוא נעשה כושר, נירשם למאמנת אישית ונהיה מוכנים. לא עשינו שום דבר. רק שבוע לפני המרוץ התחלנו לרוץ בשדרות ולסחוב דברים על הגב".

אריאל: "חשבתי שאני גבר והרמתי משקולות כאילו שאני שנים בחדר כושר. למחרת בבוקר אני קם ואני לא מצליח להזיז את היד. פחדנו שלא נוכל לצאת למרוץ".

קארין: "בסוף, המרוץ הוא הרבה בראש, איך בן הזוג מדרבן אותך ותלוי הרבה בשיתוף פעולה. לפעמים זה הסוד, ולא הכל שרירים. המרוץ מורכב מהרבה דברים וכוח פיזי זה רק דבר קטן".

צילום: מיכה לובטון

לא פחדתם שזה ישפיע על הזוגיות שלכם?

אריאל: "היינו בטוחים שזה הולך לחזק לנו את הזוגיות וזה אתגר. אין כמו אתגרים בשביל לחזק את הזוגיות. עוד לפני המרוץ דיברנו על איך אנחנו מתנהגים אחד לשנייה ובכללי, איך מגיעים למרוץ במטרה לחזק את הקשר. כמובן שהמירוץ והמיליון זה חשוב, אבל הרבה יותר חשוב זה החוויה שלנו והזוגיות שלנו. ידענו מראש שאנחנו באים לקדם את עצמנו מהבחינה הזאת".

קארין: "לא כל זוג נשוי טרי יכול לצאת למרוץ ולהתמודד עם זה, וגם שם עבדנו על הזוגיות. אתה מגיע לחדר בסוף יום, כמו בזמביה, הגוף מותש ובוגד בך ואריאל מרים לי את הרגליים למיטה ומאכיל אותי בכפית את המנה החמה. זה לא מובן מאליו ולא כל בן זוג עושה את זה. גם הוא מותש. אבל זה העניין, זו אהבה שלא מוצאים בכל מקום. בשורה התחתונה, לא המיליון נשאר ולא המשחק. מה שנשאר זו הזוגיות שלנו ועם זה מקימים בית ומשפחה וצריך לשמור על זה".

אז למה בחרו דווקא בכם?

קארין: "אמרתי למראיין: אין לכם זוג, צעיר, נשוי טרי מהדרום. אין לכם ואנחנו הולכים להיות בתכנית".

אריאל: "זאת הייתה הכותרת שלנו, אבל מעל ל-25 אלף זוגות הגישו מועמדות, אז סביר להניח שהיו עוד זוגות צעירים דתיים. כנראה שראו בנו משהו מעבר. ראיתי השבוע כתבה של מורן מרציאנו שהוא אחד המלהקים והוא אמר שצריך זוג שאתה יכול להתחבר אליו בחצי דקה של צפייה בתכנית. כנראה שהצלחנו להביא להם את זה בדרך כלשהי. אנחנו מאוד מאוד טובים ביחד, יש לנו שיתוף פעולה שאין דברים כאלה. אנחנו עושים את זה בהכלה, בהקשבה, גם כשהיא מעצבנת אותי", הם צוחקים.

קארין: "אנחנו יודעים להתמודד יפה עם כל דבר, גם לפני המירוץ. גם כשרבים, אז לדבר יפה ובצורה נעימה".

אתם גם רבים? כי לפי התכנית זה נראה אפילו קצת לא אמיתי…

קארין: "לא הכל מושלם וגם אנחנו רבים ויש ויכוחים, אבל הכל בסדר. אני יכולה להגיד שאני ואריאל התווכחנו אפילו לפני החתונה אם להחזיק פמוט או לא להחזיק פמוט".

אריאל: "קארין יודעת להתווכח על כל דבר, אין עליה. אנחנו לא רבים הרבה, אבל אנחנו בסך הכל זוג נורמלי שאוהבים ורבים. לפני החתונה קארין הצליחה לריב איתי על כל שטות".

קארין: "כמו כל כלה נורמלית. לאשכנזים יש מנהג שההורים של החתן מחזיקים פמוט ואני חשבתי שזה קצת מיושן ולא רציתי".

אריאל: "לי באמת לא היה אכפת, אבל בדיעבד היא אמרה לי בסוף 'וואי אריאל איזה יפה זה'. שאלה יישארו הריבים שלנו".

צילום: מיכה לובטון

 

נראה שהריב הכי גדול שלכם זה איפה לגור בעתיד, שדרות או באר שבע?

אריאל: "מצאת את הפצע לדרוך עליו. האמת שבינתיים יש לה טיעונים יותר חזקים משלי. היא למדה פה במכללה והיא עובדת פה ויותר משתלם כלכלית גם לגור בשדרות. בינתיים נוח לנו. האמת שאני אוהב גם את שדרות וטוב לי גם פה".

את יודעת מה יגידו בבית, לגדל ילדים בשדרות?

קארין: "האמת שכן, אני גדלתי פה, גם בצל הקסאמים. זה מפחיד, אבל לא יצאתי עם טראומה. זו מציאות לא פשוטה ויש אנשים שיוצאים עם טראומה לכל החיים, אבל נראה לי שהדור שלי לפחות, ידענו יותר להתמודד עם זה. אני מקווה ומאחלת שיהיה פה שקט ונעים ואם נצטרך, גם נקום ונלך ולא נסכן את חיי הילדים שלנו. אנחנו חיים במדינה שיש בכל מקום את הבעיות שלה ואי אפשר לברוח מכל מקום".

אז בעצם, כולם רוצים לדעת, מה הסוד? מה הנוסחה הסודית לנישואים מאושרים?

אריאל: "סבלנות וסובלנות ולהכיל את בן הזוג, גם ובעיקר כשקשה. לפעמים אתם מתעצבנים אחד על השני, אתה רוצה לצאת עליה. אבל תעצור, תספור כמה שניות, קח נשימה ותחשוב שהיא לא עשתה לך את זה בכוונה כי היא אוהבת אותך ואתה אוהב אותה. אתם מדברים והכל בסדר. זה הסוד שלי לאהבה בחיים".

קארין: "הכל מתבסס על אהבה והקשבה אחד לשני. תקשיבי למה שהוא אומר, לא רק תשמעי. תמיד צריך להשקיע, לאהוב ולפרגן. ליהנות מבן הזוג. זה הסוד".

אריאל: "אסור להוריד את הרגל מהגז בזוגיות. הרבה זוגות מתחילים לצאת ובהתחלה בעננים, מרגישים מדהים, אחרי חצי שנה זה נחלש ואחרי זה חושבים קצת פחות אחת על השנייה. החכמה היא לאהוב את בן או בת הזוג יותר ממה שאתה אוהב את עצמך כל הזמן. וכל הזמן לשים אותו לפניך. אם אתה יודע שגם הוא כל הזמן שם אותך לפניו, אתם תעשו הכל אחת בשביל השנייה".

כתבה זו היא חלק מגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע", המוקדש כולו לט"ו באב.

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזוג הכי מקסים מאז המרוץ הראשון