מגזין

בנעלי בית | להבין את ההיגיון שבשיגעון

מגזין8 באוגוסט 2019    3 דקות
1

מקסים אוקנין, בעלים של משרד לייעוץ אסטרטגי, ניהול פרויקטים וקשרי ממשל המתמחה בליווי אסטרטגי, הובלת קמפיינים פוליטיים, ניהול משברים, מיתוג, דוברות ויחסי ציבור. לשעבר מ"מ ראש עיריית ערד, יו"ר עמותת הורי חיילי ערד וחבר הנהלת ארגון זק"א

בנעלי בית | להבין את ההיגיון שבשיגעון
צילום: באדיבות מקסים אוקנין

גיל: 53

סטאטוס: נשוי לענת, אבא לליאת ולנדב וסבא ללביא

מה החוויה המכוננת של חייך?

"אחת מהחוויות היא בתקופת שירותי הצבאי כחובש קרבי: אירוע של היתקלות בקרב של חיילי צד"ל בלבנון, הטיפול במספר רב של פצועים, האתגר והסיפוק של להציל ולהשיב חיים. בפן המשפחתי, ההורות ובאחרונה גם הסבאות סגרו עבורי מעגל כיוון שבתי הבכורה, המתמודדת עם אתגרים בריאותיים, התגברה על קשיים רבים, והפכה לאימא".

מה אנשים לא יודעים עליך?

"לא הרבה יודעים שהסובלנות, הסבלנות ויכולת ההכלה שלי קשורות בין היתר לעובדה שבצעירותי עבדתי כאח במחלקה סגורה. אפשר להגיד שראיתי את כל מה שמאפשר לי לשרוד שנים במגרש הפוליטי, ולהבין את ההיגיון שבשיגעון".

מה מביך אותך?

"ההתנהלות הקיצונית על סף הטרלול של "יראי שמיים" למיניהם והחרד"לים הממיטים קלון על הציונות הדתית השפויה, וגם תופעת הפושעים שמתיישבים על ספסל הנאשמים עם כיפה גדולה על ראשם מביכה אותי, במיוחד בשל הרקע שאני בא ממנו".

איזה תכונות היית מוסיף לעצמך?

"אולי הייתי מוסיף לעצמי את המסוגלות להתנתק מדי פעם מהעבודה ומהעיסוק שלי; זה לא פשוט לי, ואני עובד על זה. מצד שני, בגלל שאני אוהב את מה שאני עושה, אני אף פעם לא מרגיש צורך להתנתק לגמרי".

יש מקום שבו לא יראו אותך לעולם?

"בקזינו לא אדרוך לעולם, כי תרבות ההימורים פסולה בעיניי. אני זוכר את 'גירסא דינקותא' של המשחקים בקובייה הפסולים לעדות. אני מסתייג מזה".

היכן היית רוצה לבלות את החופשה שלך?

"כל מקום שייתן מענה לאהבה שלי לנוף, לטבע ולהליכות, עם ספא מפנק וחיבור לאינטרנט שישמור עליי מחובר, הוא מבחינתי יעד מושלם לחופשה".

מה הסרט האחרון שראית?

"'הספר הירוק': סרט קליל ונעים ויחד עם זה עוצמתי. שיעור טוב בנושא גזענות ודעות קדומות. בעיקרון, על איך נראים חייו של שחור מוכשר החווה אפליה באמריקה של שנות ה-50, אבל רלוונטי בהחלט גם לחברה הישראלית".

וספרים, יש לך זמן לקרוא?

"אני קורא בעיקר ביוגרפיות וספרות מקצועית בנושאי אסטרטגיה, תקשורת פוליטית וקמפיינים. 'קילר אינסטינקט' של אייל ארד, משה גאון וארז יעקבי דיבר אליי כמי שעוסק בניהול קמפיינים פוליטיים יותר מ-20 שנה. אהבתי גם את 'ארץ לא זרועה' של יועז הנדל ואת 'האומץ לנצח' של עפר שלח. חוץ מזה, אני קורא אדוק של עיתונים, ואין כמעט עיתון שאני לא מנוי עליו".

ומה יכול לעצבן אותך?

"אטימות, רוע וטיפשות יכולים להוציא אותי משלוותי, ובנוסף גם פקקי תנועה ואפילו לעיסת מסטיק בפרהסיה, שזה עוד דבר שאני ממש לא אוהב לראות".

אם היית יכול להחזיר אדם אחד לחיים, מי זה יהיה?

"אהבתי מאוד את ח"כ אורי אורבך ז"ל שמאוד חסר בנוף עם השנינות, הימניות השפויה והיהדות המקרבת והמכילה שלו".

היכן לדעתך תהיה עוד 10 שנים?

"המשרד שלי נמצא במגמת התפתחות עם מחלקת דוברות, תוכן, מיתוג ויח"צ שצומחת ומתרחבת. אני מאמין שבעוד 10 שנים נהיה שם דבר בקנה מידה ארצי, תוך שמירה על הבוטיקיות והיחס האישי שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו".

ולו ניתנה לך משאלה אחת, מה היית מבקש?

"רק בריאות לי ולמשפחתי, וזו לא קלישאה. זה הבסיס המאפשר להמשיך עם אותן אנרגיות ועם אותן חדות, צלילות ויצירתיות כמה שרק אפשר".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • משפחת אייזקס

    מקסים המקסים