מגזין

לרוץ איתן

מגזין11 ביולי 2019    7 דקות
0

יהודית וזוהר אלקובי, ארזו את החיים שלהם ויצאו לטיול של אמא ובת, רק שהכל תועד לטלוויזיה. רגע לפני עליית העונה החדשה של המירוץ למיליון, בה הן ישתתפו, השתיים מדברות על השכנועים בדרך למירוץ, על הקשר ביניהן, ומה למדו אחת מהשנייה

לרוץ איתן
צילום: עדי אורני

בשבוע הבא, כשתצא לדרך העונה השביעית של תכנית הריאליטי "המרוץ למיליון" ( שני 15.7, ב"רשת" 13), אתם תשבו בבית, תבחרו לכם פייבוריטים ותחשבו לעצמכם, "אולי יום אחד גם אני אשתתף בדבר כזה". לפני שאתם בוחרים את הזוג "שתרוצו איתו" העונה, שימו לב ליהודית אלקובי ובתה זוהר, שזה בדיוק מה שקרה להן. ואם זה לא מספיק לכם, אז שתדעו שהן נולדו וגדלו בבאר שבע, "עיר ההזדמנויות" שבה כל יום הוא מרוץ למיליון.

"אני מחוברת לבאר שבע בדם ועד היום, כשיש משחק של הפועל באר שבע, אנחנו מול המסך", מספרת האם יהודית. "הבעל שלי אוהד את מכבי תל אביב, אז כשיש משחק ביניהן, אני אומרת לו 'היום אתה הולך לישון עם האויב'. כשבאר שבע זכתה באליפות, הסתתרתי בחדר וצרחתי מול המראה, מבלי שהוא ייראה".

אומץ

יהודית אלקובי בת ה-52, עבדה בהיי טק רוב חייה הבוגרים. 22 שנים החזיקה במשרה בטוחה, משכורת טובה ושקט כלכלי, עד שמרתון אחד בפריז בגיל 47, גרם לה לרדוף אחר החלום הישראלי שלה. "ריצת מרתון הייתה הגשמת חלום בשבילי", מספרת יהודית. "בעקבות הריצה עשיתי שינוי בעיסוק ופתחתי את העסק 'אומנות הסדר – להרגיש בבית'".

החלום שלה "היה לסדר בתים וארונות", לדבריה, "אבל הפחד שלי היה לעזוב מקום עבודה בטוח ולעשות כזה צעד. חלמתי על המרתון והתאמנתי אליו שמונה חודשים. הבנתי שיש לי יכולת להגשים חלומות ואם היה לי את האומץ לרוץ מרתון אחרי שמונה חודשים, אז אני יכולה לעשות הכל".

"אני יכולה לעשות הכל". יהודית וזוהר אלקובי | צילום: עצמי

יהודית הגיעה לעבודה והודיעה שהיא עוזבת. "היו הרבה הרמות גבה, אמרו לי שאני לא נורמלית, 'מה את עוזבת היי טק לטובת קיפול כביסה', ככה הם הגדירו את זה. אני כבר הכנתי רשימה ואמרתי להם שאני לא מקפלת כביסה, אני אשנה לאנשים את החיים. כולם התגלגלו מצחוק על הרצפה וחשבו שאני מתחילה להזות".

המשפחה לא חשבה שאת עוברת איזשהו משבר גיל 40, מאוחר שכזה?

"דווקא בעלי שפרש מהצבא בגיל 45, הבין את הצורך שלי בשינוי ופרגן. מאז, הגשמתי את כל מה שחלמתי עליו וכתבתי ברשימה. אחרי שלושה חודשים הגעתי לעיתונאית מפורסמת שהעלתה אותי לשידור ברדיו על קריירה שנייה ומאוד התלהבה מהרעיון שלי. הגעתי לתכניות בוקר והיום יש לי גם את ההרצאה שלי – יהיה בסדר' שמבוססת על שמונה טיפים לסדר בבית ובחיים. מהרגע שיצאתי החוצה והתחלתי להגשים חלומות, הגשמתי חלום אחד נוסף דרך הבת שלי, שזה המירוץ למיליון".

"אמרתי לכם"

זוהר בת ה-24, היא בדיוק ההיפך מאמא שלה. אם אצל יהודית הכל מגיע בתבניות, אז אצל זוהר הסדר הוא בבלגן. רק אל תגידו לה מה לעשות ואל תתכננו את החיים שלה בשבילה.

"אני מעצבת שיער, עושה תסרוקות לכלות ומלוות. אין לי סיפור ארוך כמו לאימא", אומרת הבת שכבר מחזיקה בעסק משלה, אבל עדיין גרה עם ההורים.

"אין לי סיפור ארוך כמו לאימא" | צילום: עצמי

"תמיד אהבתי לעסוק בשיער ומאז שאני מכירה את עצמי תמיד עשיתי צמות ותסרוקות לכל החברות בכיתה", היא מספרת. "אבל כשהגעתי לצבא ולקצונה, בהתחלה ההורים מאוד רצו שאשאר במסלול הזה, מסלול מאוד ברור. אני לא רציתי, אז השתחררתי והלכתי ללמוד תואר כמו כולם. אחרי שנה הבנתי שזה לא בשבילי והחלטתי שאני לא מקשיבה יותר לאף אחד. טסתי לארצות הברית לחצי שנה, עבדתי שם וכשחזרתי, החלטתי שאני נרשמת ללימודי עיצוב שיער ועושה את זה קצת יותר מקצועי. אמרתי לעצמי שזה בשביל הכיף", מספרת זוהר. "סיימתי ללמוד אצל רווית אסף וזה התפתח די מהר. הכרתי שם חברה מאוד טובה שהיום היא גם השותפה שלי. היא למדה איפור ופתחנו עסק ביחד. ברוך השם, זה מצליח טוב. לא אמרתי לה את זה, אבל זה סוג של אמרתי לכם", היא צוחקת.

"בגלל זה התעקשתי לצאת עם אימא למירוץ. רציתי להוכיח את עצמי, אחרי שנים שניסיתי דברים וזה לא הלך. לא הלכתי בדרך שכולם רוצים שאני אלך בה ורציתי להוכיח שאני יכולה לעשות דברים בעצמי".

"תפור עלינו"

זוהר ידעה שאם יש משהו שהיא ואמא יכולות לעשות יחד, ובצורה טובה, זה את המירו למיליון "ראיתי את התכנית בשנה שעברה וישר אמרתי 'יאללה אמא' בואי נירשם. גם הייתי רואה את התכנית ביחד איתה וגם ידעתי שזה תפור עלינו. לקח לי חודשיים לשכנע אותה ולמלא את הטופס באינטרנט" אומרת זוהר.

יהודית: "ילדים זה עם חופר וכשהם רוצים משהו, הם מתחילים לחפור. היא לקחה על עצמה את המשימה הזו והתמידה בה. רק בשביל לרצות אותה אמרתי לה שנמלא את הטופס וגם את זה משכתי חודש".

"ילדים זה עם חופר וכשהם רוצים משהו…" | צילום: עצמי

אחרי שהטופס נשלח, ההפקה זימנה אותם לאודישן, "ואמרתי לעצמי, טוב מזמינים כל אחד שמשלם את דמי הרישום", נזכרת האם. "אמרתי שנלך בשביל החוויה. באודישן עשינו בוק, מיליון תמונות, שיישאר לנו משהו מהחוויה. הגיעו מעל 30 אלף איש לאודישן והסיכוי שלנו היה אפסי".

כשיצאו משם, התהפכו היוצרות. "אני התחלתי להתלהב יותר מזוהר והיא התחילה להטיל ספקות. אמרתי לה שאנחנו חייבות להתקבל. הוזמנו לאודישן השני והמשכנו להתקדם. אתה לא באמת יודע שהתקבלת, עד שאתה על המטוס".

היא שברה לך את התבנית.

"אני חיה בתבניות, אבל בתכנית נצא מהקופסא, עם חוויה של פעם בחיים שאי אפשר לקנות אותה גם במיליון שקלים. זו אחת החוויות הכי גדולות שהייתי ממליצה לאם ובת לעבור".

טוב, מה זה כבר המירוץ למיליון אחרי מרתון. זו חופשה בחו"ל…

"מרתון זה משהו אישי, מתכוננים אליו בהדרגה. למרוץ למיליון אי אפשר להתכונן. יש גם מזל, גם כוח פיזי, אבל הכי חשוב זה החיבור בין הזוגות".

זוהר: "המרוץ למיליון זה לדעת לעשות הכל עם עוד בן אדם איתך. אי אפשר בלי שיתוף פעולה. אנחנו אולי הפכים, אבל הכי מחוברות בעולם".

יהודית: "יש בינינו טלפתיה. זוהר לפעמים רוצה משהו מהסופר, ופתאום אני מביאה לה את זה הביתה. בלי שדיברנו. יש ביננו חיבור של אימא ובת, אין לזה הסברים".

עם מה אתן מקוות לצאת מהתכנית?

"חשבנו שאנחנו מכירות אחת את השנייה, אבל אני מוכרחה להודות שזוהר מפתיעה אותי בענק. אני הצהרתי לפני המרוץ שאני רוצה להוכיח לזוהר שהכל אפשרי ושחלומות אפשר להגשים, שאם מתמידים במשימה אפשר להצליח בה, כי הרגשתי שהיא לא מתמידה. המטרה של המרוץ הייתה שאני אראה לזוהר שהכל אפשרי, בסוף היא תראה לי שהכל אפשרי".

זוהר: "היוצרות התהפכו. אחת המתנות הכי גדולות שקיבלתי מהמרוץ, זה שהיא כל הזמן חפרה לי על העסק ומה יהיה. מאז שהתחלנו עם המרוץ, יש לי שקט בנושא הזה".

"אני והיא באותו הגיל" | צילום: עצמי

הגיל לא מהווה בעיה?

"אני מרגישה צעירה, לא מרגישה ש אני יוצאת עם הבת שלי למרוץ", אומרת יהודית. "אני והיא באותו הגיל. היא 25 ואני 52, אבל אם מתבלבלים והופכים,  זה גם בסדר. אני מרגישה שאני יכולה לעשות הכל, כי הגבול של האנשים, הוא הגבול שהם מציבים לעצמם".

או הגבול שאמא שלהם מציבה להם.

"אני שחררתי אותה, זוהר גרמה לי להאמין בה בענק".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה