מגזין

מוסך מדור לדור

מגזין16 ביוני 2019    5 דקות
1

את מוסך "המשפצים" בבאר שבע שייסד עמוס נגר, מובילים כיום הבן גולן נגר כמנכ"ל ואימו ז'קלין כבעלים > "אני חושב שיש יתרון הרבה יותר גדול, כשאתה מעסיק אנשים מהמשפחה שלך > "המשפצים" הדור הבא

מוסך מדור לדור
צילומים: באדיבות המשפחה

אחד ממוסכי הרכב המוכרים בבאר שבע הוא מוסך "המשפצים", מייסודו של עמוס נגר. את המוסך הממוקם ברחוב פנחס החוצב 10 מנהל כיום בנו, גולן, שלצד זיכרונות מימי החופשים הגדולים כתלמיד ב"המשפצים", נשאר עם הרגליים על הקרקע, במטרה להמשיך לקדם את המוסך המשפחתי.

נגר הבן פותח: "המוסך שלנו קיים יותר מ-50 שנה. מי שייסד אותו זה אבי, עמוס, שהיה מבין בעלי הפחחות והצבע המייסדים את הענף בבאר שבע, בין הוותיקים ביותר. העבודה של אז והעבודה של היום שונות לגמרי; ההיסטוריה של אבא היא העבודה, שהייתה מתנהלת רק בעניין של אמון וכבוד ומילה. הוא היה עובד סביב השעון לפעמים, ולעתים גם היה נשאר 24 שעות לעבוד עם כל הצוות, כדי להספיק לסיים את כל העבודה. אבא היה בין החזקים בבאר שבע בתחום, ואני זוכר שלפעמים הוא לא היה מגיע בכלל הביתה בסוף יום העבודה. אז, היינו מגיעים לפה בתור ילדים, והוא היה עושה כאן על האש עם העובדים, כשכולם נהנים ומתפנקים".

"נהנה מכל רגע"

מתי הגיעה ההחלטה להעביר את השרביט בניהול העסק אליך?

"ככל שהזמן עבר, העולם נהיה יותר מתוחכם, המדיה והתקשורת, התחכומים וכלי הרכב החדשים, ואבא הגיע למצב שהוא התעייף מהענף, ורצה לנוח ולהתפנק. תראה, אבא שלי הוא בן אדם, שאם הוא החליט משהו, מבחינתו הוא מתקדם קדימה. כמובן שלא פשוט לשחרר דבר כזה בן רגע, כשאתה רגיל לעבוד מהבוקר עד הלילה, אבל עם הזמן, הוא התרגל לחופש הזה. מתפנק לו, מגיע לו, עבד כל כך קשה. אני הגעתי למוסך בגיל יחסית מאוחר 19, אחרי צבא. הייתי שחקן כדורגל, נפצעתי, והמשכתי הלאה; שיחקתי בהפועל באר שבע והפועל פתח תקווה כבלם. ברגע שנפצעתי בכדורגל ואחרי פציעה ממושכת, חזרתי לבאר שבע, ואז שיחקתי בקבוצה לא מקצועית בעיר, וברגע שראיתי שאין שם רצינות, ושאני בא ממקום של נטו כדורגל ורצינות למקום שהוא לא, העדפתי לתת ברקס, ולהגיע למוסך".

"אמון וכבוד ומילה". גולן עם אביו | צילום: באדיבות המשפחה

כאמור, יש למנכ"ל הנוכחי זיכרונות נעימים מ"המשפצים", עוד כתלמיד צעיר: "בתור ילד, היינו מגיעים לפה בחופש הגדול, אני ואחי הגדול, שרון, שהיה לפניי במוסך, ועזב לעסקים אחרים, לצערי; הלוואי שישוב. כילד, בכל מקרה, היינו לוקחים אופניים במוסך, וצובעים אותם בצבעים מיוחדים. אולם, החוויה הכי גדולה שהייתה לי היא שהייתי עם אחי הגדול, והייתי נהנה מכל רגע".

בעצם, אף פעם לא ממש התנתקת מהמקום.

"נכון, כל הזמן, חשבתי רק על המוסך, ומאוד אהבתי את העבודה, ב'רמות': להגיע הביתה אחרי שטיפלת ברכב שעבר תאונה ושיקמת אותו, ברמת גימור מושלמת; זה נותן לך סיפוק עילאי, ענק! לצערי, אנשים לא מכבדים את האמנות של המקצוע שלנו: לקחת אוטו, ולשקם אותו, ולהחזיר אותו לכביש. והלקוח מקבל אותו בחיוך וחיבוק; זה עושר עילאי".

"דואגים לעבודה נטו"

גולן נגר ואחיו כילדים במוסך | באדיבות המשפחה

בני משפחת נגר מקפידים על הפרדה מלאה בין ניהול "המשפצים" לחיי המשפחה, אם כי זה לא הדבר הכי קל לביצוע: "קודם כל, זה לא פשוט, אבל היו לי כמה קריטריונים מאוד ברורים, כבר בגיל מאוד צעיר, כשהגעתי לעבודה; המוסך ברובו כולל בני משפחה, 10 אנשים מהמשפחה מתוך 13 עובדים, והחלטתי שברגע שנכנסים למקום העבודה, רואים את זה כמקום עבודה לכל דבר, שמים את המשפחה והרגשות של המשפחה בצד, ודואגים לעבודה נטו; לא באים לעבוד, אלא לעבודה. היו כמה מקרים של חיכוכים עם דוד גדול ממך, וזה לגיטימי. למרות זאת, אחרי העבודה, אנחנו נפגשים בערב, וזה כאילו שהעבודה היא במצב 'שחור', יש חיבוקים ונשיקות וכן הלאה. ברגע שאתה מקרין שהעבודה היא נטו, בלי יוצא מן הכלל, והמשפחה זה משפחה בנפרד, זה זורם יפה".

איך זה לנהל עסק משפחתי?

"אני חושב שיש יתרון הרבה יותר גדול, כשאתה מעסיק אנשים מהמשפחה שלך, שבאמת בכל המובנים עומדים על הרגליים האחוריות, ונותנים את הלב; אכפת להם יותר מאחרים. אבא פרש לפני כ-13 שנה, אבל. הוא תמיד בעסק, בכל רמ"ח אבריו, לא בתפקיד פורמלי, אבל מגיע מדי פעם לראות מה העניינים, ושותה קפה. מובן שאני נעזר בו המון, עם הידע המקצועי האדיר שיש לו".

"אדם מאוד חרוץ"

ודור ההמשך של "המשפצים" לא נח על זרי הדפנה, אלא ממשיך להיות עם היד על הדופק לגבי כל החידושים האחרונים: "המוסך שלנו, מעבר לכך שהיה בין הוותיקים בבאר שבע, היה בעבר מבנה נחמד, לא גדול, עם לוגיסטיקה מאוד מסובכת להתחיל את העבודה, ולדעת איך אתה מסיים אותה. בתקופה שאבא החליט לעזוב, אימא ז'קלין, נהייתה יותר דומיננטית, בפרונט, והיא כיום הבעלים. ברגע שאבא העביר את השרביט, לא היה לי פשוט לעכל את זה בהתחלה. הרי, למה קוראים לגלובוס גלובוס, כי היה בן אדם שקראו לו גלובוס, והוא החזיק דגם של כדור הארץ לבקשת חבר. לכן, הרגשתי שנותנים לי הרבה אחריות, מעבר לניהול מוסך, עם לקוחות, עובדים וחלקים ודברים מסביב, אבל אני אדם מאוד חרוץ, ואם יש לי מטרה, אני משיג אותה".

עם אימא ז'קלין בפרונט. "היא כיום הבעלים" | בטדיבות המשפחה

לסיום, מה הסוד שלך להמשך הצלחה עסקית?

"תראה, הרחבנו את המוסך משמעותית, גם מבחינת הגודל וגם במכשור המתקדם ביותר. הוספנו עוד תנור צביעה וציוד מתקדם, ויש לנו מחלקה משפטית, שמטפלת בתביעות. כמובן, אנחנו עובדים עם כל חברות הביטוח. לקוח שרוצה משהו או חלילה עשה תאונה, רק צריך לחייג אלינו, ואת כל השאר אנחנו עושים בשבילו. הלקוחות היום יותר מתוחכמים, יודעים מה הם רוצים מעצמם, ויש להם דרישות, ובצדק, ואנו עומדים בכל הקריטריונים, ונותנים להם את כל המענה הדרוש. זה כל הסוד"…

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • שושנה יוסף
    מוסך המשפצים

    משפחת נגר הנפלאה. עמוס האחד והיחיד וג'קלין המקסימה גידלו משפחה למופת. עמוס איש ישר בעל מקצוע בדרגה הראשונה, נעים הליכות וקשוב ללקוחות. כבוד לגולן ולשרון ההולכים בדרכי אבות .
    גם כשכנים הכרנו משפחה נפלאה.
    מאחלת לך גולן שתמשיך ותצליח בעסק המשפחתי ותהיה גאווה להוריך נמקסימים.
    שושנה יוסף(אם 5 הבנות)