מגזין

המוסך שהפך לאימפריה

מגזין11 ביוני 2019    6 דקות
0

לפני 50 שנה, נפתח בבאר שבע מוסך "אסולין", שמ-1991 התרחב ל"קריית הרכב אסולין" > יוגב אסולין, בנו של אחד הבעלים אלי, מספר ל"שבע" איך הצליחו אביו ודודו להקים במו ידיהם את העסק הגדול ביותר בדרום לטיפול בכלי רכב

המוסך שהפך לאימפריה
עובדים מרוצים. במרכז, שמעון ואלי אסולין | צילום: באדיבות "קריית הרכב אסולין"

2 אחים צעירים, שמעון ואלי אסולין, פותחים מוסך קטן (שלא לומר מוסכון…), ברחוב פנחס החוצב בבאר שבע. יובל שנים אחרי, אותו מוסך הוא כבר "קריית הרכב אסולין" (המוסך הכי גדול באזור הדרום, מבחינת מצבת עובדים, המטראז' של העסק וכו'), עם כ-80 עובדים, 6 מהם בני משפחת אסולין.

ישבנו לשיחה עם אחד מהם, יוגב אסולין, המשמש כאחד ממנהלי העבודה בעסק המשפחתי, שהפך לאימפריה. יוגב, בנו של אחד הבעלים גם כיום, אלי אסולין, מספר: "העסק שלנו פתוח כבר 50 שנה. שמעון הקים את העסק, שהתחיל כעסק קטן מאוד ברחוב פנחס החוצב, כאשר הוא ואבא שלי ניהלו אותו, יחד עם עוד 2 עובדים בלבד, כמוסכון, גראג' קטן. עם השנים, שמעון ואבא קיבלו את ההחלטה להתפתח, וב-1991 הם פתחו את 'קריית הרכב אסולין', כאן ברחוב יצחק נפחא 406. מה שגרם לקפיצה הזו הוא שהגענו להסדר עם כל חברות הביטוח, להיות מוסך ההסדר שלהם בדרום, מוסך הבית".

חברה משפחתית. יום ההולדת האחרון של אלי אסולין | צילום: באדיבות "קריית הרכב אסולין"

למה, בעצם?

"בגלל השם הטוב שלנו, קודם כל. ומשום ששמעון ואלי היו פחחים ברמה ענקית. גם מבחינת האמינות, אנחנו מצליחים לשמור על חברות הביטוח, שימשיכו להתקשר איתנו, וכמובן שהלקוח הוא בראש מעיינינו. העסק הלך ונהיה גדול יותר ויותר עם השנים, והיום אנחנו מעסיקים 78 עובדים, הכוללים בין היתר, צוות של 15 פקידות, 14 פחחים, 12 צבעים, 15 מכונאים ו-3 חשמלאים".

ושלא תחשבו שהכל בא לאסולינים בקלות: "2 האחים היו עובדים כל יום מ-6 בבוקר עד 9 בלילה; אני זוכר את אבא, שלא נכנס הביתה לפני 9, 10 בלילה. ואז, הם היו מוסכניקים אמיתיים, עם הסרבלים השחורים, לא כמו היום, שהכל התקדם, ונהיה יותר נקי. כך שרק מהשם הטוב שלנו אצל הלקוחות והמקצועיות ואיכות העבודה של העובדים, עם החומרים הכי טובים, הגענו לאן שהגענו".

הכל התחיל ממוסך קטן. | צילום: באדיבות "קריית הרכב אסולין"

"עם היד על הדופק"

ב"קריית הרכב אסולין" מקבלים הלקוחות את כל השירותים הנדרשים לרכב תחת קורת גג אחת, כפי שיוגב מפרט: "פחחות, צבע, מכונאות, חשמל ומיזוג וטרייד אין. הלקוחות נכנסים לקומפלקס, שיש בו הכל, כולל שטיפת רכב, וללקוח יש את כל מה שהוא צריך, אם זה טיפול במזגן, שמן, תיקון מכה בפח וכו'; אתה מקבל את כל השירותים, אצלי ב'קריה'. בנוסף, ב-10 השנים האחרונות, אנחנו המוסך היחיד בדרום, המפעיל יחידה לבקרת איכות, שכוללת 3 עובדים (שאחד מהם הוא בן המשפחה), האחראים לבקר כל רכב המסיים טיפול, כדי לוודא שהוא מוחזר ללקוח כשהוא תקין לחלוטין. אנחנו גם היחידים באזור, שעובדים לפי תקנה 902 של משרד התחבורה, לגבי רכב אחרי תאונה, המבטיחה שרכב כזה יחזור בצורה הבטיחותית ביותר לכביש".

איך עשיתם את המעבר ממוסכון לקריית רכב גדולה מאוד?

מוסך "אסולין" בתחילת הדרך | צילום: באדיבות "קריית הרכב אסולין"

"שמעון ואבא פשוט הביאו עוד אנשי צוות של עובדים וגם עוד מנהלי עבודה, שיש כיום 7 מהם, מלבד בני המשפחה, המשקיפים על הכל. באים אלינו לקוחות מכל אזור הדרום, ואפילו מירושלים מגיעים לפה אנשים; חברות הביטוח שולחות אלינו לקוחות מכל האזור".

וזה ממשיך להתקיים, מפני שב"קריית הרכב אסולין" לא שוקטים על השמרים: "כמה שנים אחרי שפתחנו את 'הקריה', שלחנו את כל העובדים שלנו להכשרות בגרמניה ואיטליה; עולם הרכב עובר כל הזמן סוג של שדרוג, והעבודה היום צריכה להיות יותר נקייה ובסביבה מטופחת; יש לנו כאן, למשל, תנורים שצובעים איתם מטוסים, ולכן צריך להכשיר אנשים בשביל לעשות זה, כצבעי רכב. חוץ מזה, בעשור האחרון, קנינו ליפטים להרמת מכוניות, כדי שיהיה יותר נוח לעבוד על כלי רכב. אנחנו משתמשים בציוד המכאני הכי טוב ובמחשבים המשוכללים ביותר, שמתחברים לרכב, ומאתרים תקלות; אתה כל הזמן עם היד על הדופק. כל פעם שמיוצר משהו חדש, אנחנו יוצאים להשתלמות עליו. יש לנו תקן איזו 9000 ותקנים אחרים, הכי גבוהים שיש. כל זה שומר אותך ברף הכי גבוה בעבודה ובהכשרות, למען הלקוח".

"אני חי את אבא"

ואיך אתם משלבים את חיי המשפחה שלכם עם ניהול עסק תובעני?

"תראה, יש את שמעון ואלי, שהם בעלי הבית, הנותנים את ההוראות, ואנחנו (כל הילדים, בני המשפחה) מבצעים אותן. במפגשים משפחתיים, אנחנו תמיד מדברים על 'הקריה', שהיא בראש מעיינינו. ודווקא הקשר הזה לעסק מעצים את היחסים בינינו; אני חי את אבא, ואבא חי אותי, וגם האחים שלי חיים אותי, ואני אותם. אגב, מרוב שלעובדים כאן כל כך טוב, יש לנו 2 עובדים ותיקים בני 72, שפשוט לא רוצים לצאת לגמלאות"…

עבודה משפחתית. מסיבת פורים ב"קריה" | צילום: באדיבות "קריית הרכב אסולין"

והלקוחות, אם תשאלו את יוגב, לא ממש השתנו באופיים ביובל השנים האחרון, אם כי הדרישות שלהם גבוהות יותר, מן הסתם: "הלקוח הבאר שבעי נשאר אותו דבר, לכל האורך השנים, והוא תמיד צודק, אבל יש לו (כמו לכולנו…) יותר דרישות מאשר בעבר, כי הלקוח משקיע ברכב שלו, והוא רוצה לקבל את התמורה הטובה ביותר. אנחנו גם משתדלים לרצות אותו, ושהוא ייצא מפה עם חיוך על הפנים והרגשה טובה, בתקווה שידבר עלינו טוב, כי זה ההמשכיות שלנו".

לסיום, אי אפשר בלי השאלה המתבקשת, איך המצאתם את שלט החוצות המפורסם של שמעון עם האצבע המורה?

"שמעון התחיל כשחקן כדורגל, חלוץ בהפועל באר שבע ובנבחרת ישראל, והוא היה מפורסם בברנז'ה הבאר שבעית. אז, הוא החליט שכדי למתג את המוסך, עדיף שהוא יופיע בפרסום שלו. ואז, האצבע נולדה, כדי שאנשים יבואו רק ל'אסולין'. הוא התחיל עם זה ב-1990, כשנה לפני שפתחנו את 'הקריה'. סוד ההצלחה של הפרסום הזה עם האצבע הוא דווקא התלתלים של שמעון. תראה, מי שמכיר את שמעון ואת אבא שלי, יודע שהם משדרים טוב, מחפשים טוב, ומוצאים טוב; הם רוצים את טובת הלקוח נטו. אנחנו רק רוצים שהמצב יימשך ככה, ושנוכל לתת תמיד את השירות הטוב והאיכותי ביותר ללקוח".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה