מגזין

"על הממשלה להשוות את הטבות המס לכלל תושבי הנגב"

מגזין3 באפריל 2019    4 דקות
0

רגע לפני הבחירות לכנסת, ראש עיריית באר שבע וראשי המועצות בעומר, מיתר ולהבים, מציגים ל"שבע" את רשימת הבקשות שלהם מהממשלה הבאה, איזו שלא תהיה...

"על הממשלה להשוות את הטבות המס לכלל תושבי הנגב"
צילום: באדיבות עיריית באר שבע

בעוד פחות משבוע, ילכו אזרחי ישראל להצביע בבחירות לכנסת. בתקווה שהבחירות, שלפי הסקרים נראות צמודות ביותר, יובילו להקמת ממשלה יציבה שתוכל להוציא לפועל מהלכים ורפורמות לטובת הציבור הרחב.

בכל הנוגע לנגב, אין ספק שישנה ציפייה כי לצד השיפור בתשתיות וצמצום הפערים התקציביים מאזור המרכז בתחומים רבים, הממשלה הבאה תעביר הילוך במספר פרויקטים משמעותיים כדוגמת מעבר צה"ל דרומה, הקמת בית החולים השני בבאר שבע והקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים.

ביקשנו לשמוע מ-4 ראשי רשויות בנגב, מהן הציפיות שלהם מהממשלה הבאה, איזו שלא תהיה.

ציפיות גבוהות מהממשלה שתיבחר | צילום: מרק ישראל סאלם

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' מסר ל"שבע": "על הממשלה הבאה להמשיך בתהליך מואץ ובהשקעה מסיבית בפיתוח תשתיות תחבורה: מחלפים, רכבת קלה, תחבורה ציבורית, שיפור משמעותי בפעילות קווי הרכבת אל ומבאר שבע (תדירות, מהירות ושירות) ועוד. יש להמשיך ולחזק את באר שבע והנגב בעוגנים, שישרתו את תנופת הפיתוח: שיפור מערך הבריאות בקהילה והאצת הקמת בית החולים השני בנגב, שעתיד לקום בבאר שבע. כמו כן, קידום הקמת קריית התקשוב והמודיעין בבאר שבע ובנגב. יש לתת הטבות ותמריצים גדולים יותר לחברות ולמעסיקים, להקמת מוקדי תעסוקה מגוונים. על הממשלה להשוות את הטבות המס לכלל תושבי הנגב, ללא החרגת חלק מהיישובים. כמו כן, על הממשלה לקבל החלטה על הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים".

רוביק דנילוביץ' נואם

"להמשיך ולחזק את באר שבע והנגב בעוגנים". דנילוביץ' | צילום: "שבע"

ראש מועצת עומר וח"כ לשעבר (מטעם מפלגת "צומת"), פיני בדש ציין: "קודם כל, לקיים וליישם את ההחלטה להעביר את קריות המודיעין והתקשוב לנגב. זה הדבר הכי חשוב, כי ההעברה של המודיעין והתקשוב לנגב תעשה מהפך. עד שאני לא רואה בניינים מתרוממים, אני לא מאמין לכלום! אני כבר רואה, מזה שהרמטכ"ל הצהיר שלא בטוח שזה יורד לפה, אני כבר רואה ירידה דרסטית בביקושים לפארק התעשייה (בעומר – י.ס.ד); במכרז הקודם, היו לנו 40 חברות על כל מגרש; במכרז האחרון, לעומת זאת, היו בודדים על כל מגרש. וכולם אמרו, שאם המודיעין לא יורד, אין טעם להשקיע פה. ההקמה והירידה של האנשים האלה דרומה כבר עשו את המהפך, גם הכלכלי, גם הדמוגרפי, מכל הבחינות, מבחינת חינוך, בידור, עם כל מה שצריך פה. זה דבר ראשון".

קריית המודיעין. כולם רוצים | הדמיה: משרד הביטחון

ובדש מוסיף: "דבר שני, חובה על הממשלה להקים לפחות עוד 10 יישובים יהודים בנגב, חובה! יש החלטות ממשלה בעניין שלא יושמו במבואות ערד, להקמת 25 יישובים בדואים ועוד 10 יישובים קהילתיים יהודים בנגב, ויש ביקוש של צעירים להגיע ליישובים האלה. זה דבר שני, שאני רואה אותו בחשיבותו. דבר שלישי, זה להמשיך לפתח את התחבורה, כבישים, רכבות, לדרום ולאילת. זה מבחינתי הנושאים המרכזיים, ולתקצב ולפתור את בעיית (מה לעשות…), עוטף עזה, בעיית הביטחון בעוטף עזה. למצוא פיתרון; לא יכול להיות, שאנשים יחיו בטראומה מתמשכת. שמעתי את הילדים במשמרת שאמרו: 'טוב, אנחנו חטפנו את זה פעם אחת. בזה סיימנו, אבל אנחנו סופסוף מתחילים להבין את הסבל של "חוטף עזה". ואנחנו גמרנו, אבל מי שיחטוף עכשיו זה ילדי "חוטף עזה"', מה שהם קוראים לזה"…

פיני בדש. "עד שאני לא רואה בניינים מתרוממים, אני לא מאמין לכלום"! | צילום: ארכיון "שבע"

ראש מועצת מיתר, שמעון מזוז: "אני מבקש דבר אחד בלבד: אזור תעשייה חדש, בחיבור ביני ובין גדר ההפרדה של הפלסטינים, כך שיוכלו להיכנס לאזור התעשייה ישירות, כמו שהיה בארז בזמנו, ולצאת משם בלי להיכנס לארץ. לדעתי, יהיה לזה ביקוש עצום; כל סוגי בתי המלאכה, אלומיניום, מפעל כמו 'סודה סטרים' שצריך כוח אדם ונלחם בבי. די. אס; היום, אתה לא מוצא כוח אדם פשוט: מסגרים, נגרים אלומיניום וכו'".

שמעון מזוז. "אזור תעשייה חדש, בחיבור ביני ובין גדר ההפרדה של הפלסטינים" | צילום: תומר וקנין

ולסיום, ראש מועצת להבים, יוסי ניסן אמר ל"שבע": "הציפיות שלי מהממשלה הן: שינוי העיוות בתקצוב משרדי הממשלה, המבוססים על המדד הסוציו-אקונומי של התושבים, שמשאיר את היישוב להבים ללא תקציבי מדינה משמעותיים, ולשנות למדד החוסן הכלכלי של הרשות המקומית; העברת קריית המודיעין ובסיסי הסייבר של צה"ל לנגב, ובהקדם; טיפול בתשתיות הכבישים בנגב במהירות, בדגש על צומת להבים, שהינו מהמרכזיים בנגב, ומשמש את כל תושבי האזור; העלאת התקציבים בתחום החינוך ועידוד פיתוח מקורות תעסוקה איכותיים ומגוונים באזור הנגב".

יוסי ניסן. "טיפול בתשתיות הכבישים בנגב במהירות, בדגש על צומת להבים" | צילום: פרטי

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה