מגזין

"המוזיקה בשבילי היא שמחה"

מגזין8 במרץ 2019    דקה אחת
0

יום האישה הבינלאומי, סיפור הצלחה לפני גיל 30: אילנה קמרס (23) צ'לנית

"המוזיקה בשבילי היא שמחה"
"מקבלת השראה גדולה מהמוזיקאים שפיתחו מוזיקה קלאסית בארץ ובנגב". קמרס | צילום: אלבום אישי

קמרס, אמריקאית שעלתה לארץ בשנת 2018 כדי לנגן בסינפונייטה הישראלית באר שבע, אליה הצטרפה בחודש האחרון. לקמרס תארים בצ'לו ובפיזיקה מאוניברסיטת מישיגן והיא ממארגני פסטיבל שנתי למוזיקה יהודית קלאסית באן ארבור מישיגן.

כמי שגדלה במשפחה של נגנים, היה די ברור שגם היא תתאהב. "בפעם הראשונה שניגנתי בצ'לו, הייתי אצל דודי ודודתי בשיקאגו. בת דוד שלי ניגנה בכינור ובויאולה מגיל 3, דודי ניגן כויולה ראשי בתזמורת הסימפונית שיקאגו, ודודתי היא מורה לכלי מיתר בבתי ספר ציבוריים", היא מספרת וממשיכה: "המוזיקה בשבילי היא שמחה. דימיון. האפשרות להצטרף לעולם אחר, עולם של סיפורים, צלילים, צבעים, אופי, מתח, ולשתף בחוויה את הקהל. לכן מוזיקה היא הדבר הכי יקר לי בחיים".

הרגשת פעם שלא התקדמת בתחום שלך כי את אישה?

"לא מניסיון שלי, אבל פעם היה מאד קשה להגשים תפקיד בתזמורת כאישה. אחת המורות שלי הייתה האישה היחידה בעמדה הראשונה של תזמורת אמריקאית בשנות ה-60. המצב היום טוב יותר, בדיוק בזכות נשים כמוה. היא לימדה אותי את החשיבות להיות נוכחת, ישרה, להרשים, ו'לנגן כמו גבר'".

מה החלום הגדול שלך?

"להיות פה בנגב ולנגן בסינפונייטה זה באמת כמו חלום. אני מקבלת השראה גדולה מהמוזיקאים שפיתחו מוזיקה קלאסית בארץ ובנגב. אחד מהמורים שלי לצ'לו למד בקונסרבטוריון בבאר שבע ומורה שלו ניגנה בסינפונייטה. אני מאד שמחה להצטרף למסורת המיוחדת זו ומקווה שאני אוכל לתרום משהו".

מה זו אישה חזקה בשבילך?

"השאלה הזו מזכירה לי את התיאור של "אשת חיל" בספר משלי. בשבילי זו אישה שחכמה, שמיומנת גם במקצוע וגם עם משפחתה, שמייצגת את עצמה בכבוד. זה תמיד משאת הנפש שנותנת לי כוח".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה