מגזין

"אני חמודה, אבל גם עוד הרבה דברים"

מגזין7 במרץ 2019    3 דקות
0

יום האישה הבינלאומי: סיפור הצלחה לפני גיל 30: הדר דנן (24), סטודנטית למשחק שנה ג', בבית הספר למשחק גודמן

"אני חמודה, אבל גם עוד הרבה דברים"
"אני כותבת כל מיני דברים, עושה הצגות ילדים והפקות שונות ומנסה להיות אני". דנן | צילום: עידן אסלן

דנן עומדת רגע לפני סיום לימודי המשחק שלה וכבר מסומנת כדבר הבא שייצא מבית הספר למשחק.

דנן הבאר שבעית, היא מסוג האנשים שידעו מה הם רוצים לעשות כבר מגיל צעיר, ולא פלא שהיא מוגדרת כמי שצפויה להשתלב חזק בעולם התיאטרון בשנים הקרובות. "כל החיים שלי התעסקתי במשחק. בתיעון הייתי במגמת תיאטרון ובאיזשהו מקום זה תמיד בער בי", היא מספרת ל"שבע".

"בתיכון מצאתי את התיאטרון וגם רקדתי על הבמה מגיל צעיר, שם הבנתי שזה המקום שלי להיות, להגיד את מה שאני חושבת לעולם. אחרי שסיימתי את התיכון עשיתי את הטיול בחו"ל ונתקפתי פחדים על המקצוע, מה אני עושה? זה נהיה גורלי. החלטתי להיבחן, אמרתי שאם אתקבל כנראה שאני צריכה להיות שם".

דנן התקבלה לגודמן ושמחה שהיא יכולה להישאר "בבית" וללמוד משחק בבית הספר. "היום אני כבר לפני סיום הלימודים. אנחנו עושים תפקידים שונים ומגוונים וכמובן שיש גם פחדים ברקע, כי אין משהו מובטח, תפקיד או עבודה. לסיים זה לצאת ולהתחיל מההתחלה. אז אני כבר חושבת מה לעשות הלאה, כשליצור הצגה משלי בא בחשבון. אני כותבת כל מיני דברים, עושה הצגות ילדים והפקות שונות ומנסה להיות אני".

צילום: מעיין קאופמן

בינתיים דנן מקבלת מחמאות מקיר לקיר על שלל תפקידיה, מסינדרלה בהצגת הילדים, לחנוכה ועד לתפקידיה ב"שמועות" ו"במתלבט".

"יש לנו עכשיו גם ערב יצירות אישיות, שם אני עושה יצירה אישית על זה שאני קומפקטית וחמודה וקטנטנה והחלטתי לשים את הלב על השולחן ולהתעסק בזה. איך תופסים אותי, מה זה אישה בכלל"? היא מספרת ומוסיפה: "יש לי טקסט על נשים קטנות שעוסק בהכל, מהעניין של קניית בגדים שיתאימו למידה שלי, ועד אמירות שאת לא סקסית ולא נשית, את הדר החמודה, שזה משהו שמקבע. ואני אישה שעושה 100 דברים. אני כל הזמן מדברת על זה, על התחושה שאם אני קטנה, אז אפשר לדרוך עליי, לדלג עליי, לשחק איתי כאילו אני מריונטה. אז לא, אני גם זה וגם זה וגם זה. אני חמודה, אבל גם עוד הרבה דברים".

את מרגישה הבדל בעולם התיאטרון בין אישה לגבר?

"היום, בכל העידן של הפמניזם, אני פחות חווה את זה. מההיכרות שלי עם המקצוע, במשחק יש קצת יותר מקום לגברים. רוב התפקידים נכתבים לגברים ויש יותר שחקנים משחקניות. אני חושבת שאנחנו חיים בעידן ששואף לזכויות שוות. אני מאוד מאמינה בזה. אני חושבת שנשים נמצאות במקום טוב שעולה בחברה. אני לא חוויתי הבדל. אני כן רואה את הכוח ביום יום, איך יותר בימאיות צעירות פורצות. גם באוסקר זכו 6 נשים. רואים את ההתקדמות".

מה זו אישה חזקה בשבילך?

"אישה שמקבלת את עצמה, אישה שמגשימה את עצמה, אישה שאוהבת, מעריכה ומכבדת את עצמה. שרואה את עצמה קודם כל. שלא מוותרת והולכת עד הסוף עם הבחירות והדעות שלה. נלחמת על שלה".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה