מגזין

הדבר הבא בעולם הדוגמנות

מגזין6 במרץ 2019    4 דקות
0

הן צעירות, מצליחות ומשלנו > שש נשים מבאר שבע, מתחת לגיל 30, שנחשבות לסיפור הצלחה, כל אחת בתחום העיסוק שלה > לרגל יום האישה הבינלאומי, "שבע" מביא את סיפורן. מתחילים עם אליענה זקס

הדבר הבא בעולם הדוגמנות
"זה לא היה משהו שכיוונתי אליו בחיים, זה פשוט קרה". זקס | צילום: ירדן גל ים

אליענה זקס (17.5) מבאר שבע, דוגמנית ואושיית אינסטגרם. זקס היא עדיין תלמידת יב', אלא שבשונה משאר חבריה לספסל הלימודים, היא כבר נחשבת לדבר הבא בעולם הדוגמנות. מה שהתחיל די במקרה, הפך במהרה למקצוע של ממש. זקס: "התחלתי לדגמן כשחבר טוב של ההורים שלי, שהוא צלם, לקח אותי לצילומי כיף. הוא פרסם את התמונות בפייסבוק וכמה אנשים ראו את זה ופנו אליי לצילומים. עשיתי צילומים גם איתם ואז קיבלתי טלפון מסוכנות דוגמנות ומשם זה המשיך במשך שנה וחצי עד היום".

מדוגמנית מצופה להרבה ביטחון מול מצלמה, אבל לטענתה של זקס, היא לא תמיד הייתה כזו, גם כשמסביב החמיאו לה על יופייה. "אמרו לי שאני יפה, אבל לא הייתי בנאדם עם הרבה ביטחון. אמרו לי כל הזמן, אבל לא חשבתי על זה. אני בכלל חשבתי ללכת ללימודי כימיה וביוטכנולוגיה, עשיתי שליש תואר בכימיה בכיתה יא'. זה לא היה משהו שכיוונתי אליו בחיים, זה פשוט קרה", היא משחזרת.

"אמרו לי שאני יפה, אבל לא הייתי בנאדם עם הרבה ביטחון" | צילום: לעד אדמוני

זקס מודה שלא ידעה הרבה על דוגמנות, בעיקר מה שכולנו רואים בטלוויזיה, אבל גילתה שמדובר בעבודה מאתגרת, "כשהתחלתי לא ידעתי כלום. שמעתי על דוגמניות בטלוויזיה, ראיתי תצוגות של ויקטוריה סיקרט, זהו. היום אני יודעת המון, זה שינוי מטורף. אני יודעת איך להצטלם, עם מי לעבוד ומה השאיפות שלי בחיים בתחום הזה.

יש הרבה אתגרים בתחום הזה. צריך להיות בנאדם עם המון ביטחון, צריך תמיכה גדולה ולבד לא קל להצליח, אבל צריך להאמין בעצמך, להיות עם שאיפות גבוהות ולהילחם על המקום שלך. לדעתי כל דבר בחיים, אם אתה רוצה משהו, אתה צריך להילחם ולהתמיד כדי להשיג את המטרה הזו. בעיקר בתעשייה, כשאתה שומע ביקורות פחות טובות, אתה צריך להיות חזק ומחוסן נפשית".

כשזקס מדברת על קשיים, היא מדברת בין השאר על צילומים בשעה מוקדמת בבוקר ועל השילוב עם הלימודים. "בגלל שהצילומים בדרך כלל במרכז, אני צריכה לקום בחמש בבוקר, כדי לקחת רכבת או אוטובוס ולהכין אוכל בקופסאות יום לפני, כי הצילומים עד שעות הלילה המאוחרות. אתה צריך לשמור על תזונה בריאה, עם תפריט מוגדר. כשאתה מגיע לסט אתה צריך להיות עם המון איפוק בגלל שהסט הוא שונה כל פעם, עם צוות שונה ואתה יכול לא להכיר את האנשים. לכל אדם יש אופי שונה, לפעמים יש קצת לחץ, אבל אתה צריך להיות מאופק וסבלני, לשמור על אווירה טובה כי בסוף המטרה שהצילומים ייצאו טוב", היא אומרת.

"זה לא קל. צריך לחרוש המון וללמוד למבחנים. למזלי באופי אני די חרשנית, אז אני מצליחה, אבל אני צריכה לפעמים לשבת ללמוד, במקום לבלות עם החבר או החברים. לא תמיד יש זמן להכל, צריך לו"ז מסוים".

"אם אצליח לדגמן ולשלב אקדמיה, אז הצלחתי" | צילום: נדב שטרית

דוגמנות תמיד נחשב למקצוע נשי?

"אני לא חושבת שזה מקצוע נשי, או שיש דבר כזה מקצוע נשי. זה לא מקצוע שאמור להיות מוגדר למין מסוים או מראה מסוים. אולי זה היה נכון לפעם. אבל היום יש גם הרבה דגש על פעילות חברתית. יש קמפיינים שמקדמים לנתינה, דוגמניות מביעות את דעתן בנוגע לנושאים שחשובים להן".

מה החלום שלך?

"לעבוד במה שאני אוהבת, להתקיים מזה באופן שהוא מכובד וראוי וללכת לפי דברים שאני בוחרת לעשות ולא מה שהחברה מכתיבה לי לעשות, בלימודים או בעבודה. לחיות חיים, שכשאני אסתכל אחורה, אגיד שחייתי את החיים ולא עברתי לידם. אני מאוד רוצה להצליח בתחום הדוגמנות, אני בטוחה שאני אעשה תואר במקצוע שקשור למדעי הטבע ואם אני אצליח לדגמן ולשלב אקדמיה, אז הצלחתי".

מה זה אישה חזקה בשבילך?

"אישה שמאמינה בעצמה, בדרך שלה ומצליחה, למרות שלפעמים יש לה ירידות בחיים. היא תמיד מרימה את הראש, מסתכלת קדימה וחולמת להגשים את המטרות שלה".

הכתבה המלאה עם הדר דנן, אור ביטון, אילנה קמרס, עמית חיה טוויטו וטל ביינר סוויסה, בגיליון סוף השבוע של "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה