מגזין

"הרופאים התפלאו איך חייתי ככה כמעט שנה"

מגזין12 בדצמבר 2018    7 דקות
2

כך יקיר עמר, שהתגבר על מחלה קשה, פתח עסק שהצליח תוך זמן קצר והפך לאושיית רשת. "האמנתי שאני יכול לעשות הכל", הוא מספר

"הרופאים התפלאו איך חייתי ככה כמעט שנה"
"אני באמת מאמין שהשמיים הם הגבול". יקיר עמר | צילום: פרטי

בשנים האחרונות נכנס לחיינו יותר ויותר המושג "אושיית רשת".

בימים בהם הרשתות החברתיות החליפו את כיכר העיר, זה היה רק עניין של זמן שגם מובילי הדעה, האנשים אחריהם אנחנו עוקבים, יגיעו מהרשת – האנשים שנספרים על פי כמות העוקבים והלייקים שהם מקבלים. אחד מאושיות הרשת האלה שצמחו כאן אצלנו, הוא יקיר עמר (27), תושב מיתר במקור ובשנים האחרונות בבאר שבע.

עמר הבין שהרשת בונה היום את הכוכבים של מחר, אז הוא לקח את מה שהוא טוב בו, להצחיק אנשים ופשוט העלה את זה לרשת, ואז כמו אש בשדה קוצים, זה פשוט התפשט. יחד עם זאת, הוא יותר מעוד אושיית רשת ומסתבר שעמר מחזיק מאחוריו סיפור לא פשוט של התגברות על מחלה, על עצמאות, ועל רצון בלתי מתפשר.

"הרגשתי כל פעם שאני עומד להתעלף"

היום עמר הוא בעלים שותף במשרד הפרסום "ארטישופ", עם לקוחות ברמה המקומית וברמה הארצית. אבל אם היום

"החיים שלי השתנו" | צילום: חיים אביב

אפשר להגיד שעמר מגשים את כל החלומות שלו, עד לפני כמה שנים, הוא עוד שכב בבית החולים, עם כאבים עזים והיה במקום אחר לגמרי. "בגיל 21 גילו אצלי מחלת מעיים במצב קשה מאוד, מחלה שנקראת קרוהן. ברמה הכי פשוטה אפשר להגיד שמהפה עד לפי הטבעת, היו לי דלקות בכל הגוף", הוא מספר בראיון ל"שבע". ככה, פתאום, בחור בריא, שהיה לוחם בצבא וחי אורח חיים רגיל לחלוטין, מרגיש כל יום שהוא נחלש יותר ויותר.

"עד גיל 21 הייתי בריא לחלוטין", מספר עמר. "בצבא הייתי לוחם בדוכיפת. הייתי צעיר בריא ברמה הכי גבוהה שאפשר לדמיין, אוכל ושותה מה שאני רוצה ועושה את מה שאני רוצה. כשהשתחררתי מהצבא, התחלתי לעבוד בתיווך ורציתי לעשות הרבה כסף ובהתחלה באמת עשיתי כסף גדול, אבל גם נכנסתי למתח גדול. זה היה ברמה שהטלפון צלצל כל שנייה. זה קרה עד שקרסתי".

"לפני ארבע שנים התחלתי להרגיש לא טוב. זה היה ברמה שהייתי הולך לשירותים ויורד לי דם, ככה כל יום. אני הרגשתי כל פעם שאני עומד להתעלף. כל יום אתה מאבד דם ואתה הופך להיות חלש כל הזמן. הייתי הולך לרופאים וכל פעם היו מאבחנים אצלי משהו אחר. זה היה מתסכל כי זו מחלה שקופה. אף אחד לא יודע שיש לך את זה. אתה אומר לחברים, לסביבה שאתה לא מרגיש טוב, אומרים לך תנוח, אבל זה לא עובד. זה איטי. אתה מתחיל לנסות לאכול דברים מסוימים, לומד לבד מה לאכול ואז אחרי שנה, כשאתה עושה בדיקה מיוחדת, אומרים לך שאתה חולה במחלה מסוימת. יותר מזה, הרופאים התפלאו איך חייתי ככה כמעט שנה", הוא משחזר.

עמר מגלה שהוא חולה במחלת קרוהן ומכאן מתחיל מסע עצמי. "עברתי הרבה טיפולים", הוא משחזר. "הייתי שנה וחצי בבית, בלי לעשות כלום. הייתי מאושפז לסירוגין, עד שהגעתי למצב שהייתי מאושפז שלושה חודשים בבית החולים. אז היה לי המון זמן פנוי. בזמן הזה החלטתי שאני יוצא מזה. לא עשיתי כלום כל היום, חוץ מלבדוק איך אני מחלים מהמחלה הזו. הולך לרופאים הכי טובים, קורא המון ויוצא מזה".

עמר החל לקבל טיפול, קרא והתייעץ עם מי שרק היה יכול, כמו השף עומר מילר למשל, שגם כן חולה במחלה: "אנחנו מטופלים באותו הטיפול והחיים שלנו נראים אותו הדבר. שנינו מתאמנים, שנינו מזריקים לעצמנו איזו תרופה אחת לשבועיים, ואנחנו מקפידים לאכול דברים לא מעובדים. אז התייעצתי איתו. אבל לא רק. היום המודעות למחלה גדלה יותר. הבנתי לדוגמא שפירות וירקות יכולים להזיק לי, כמו גם אוכל מעובד. כשהתחלתי להרגיש יותר טוב, הבנתי שזה הזמן שלי לקחת את עצמי בידיים. בניתי לעצמי תכנית תזונה נכונה ואורח חיים אחר. השתניתי המון, החיים שלי השתנו".

"בעולם הפרסום קשה לקבל מחמאות"

עמר החליט שהוא רוצה לפתוח משרד פרסום, למד לבד את הכלים של העולם הזה, אבל החליט שהוא רוצה לפתוח משרד פרסום משלו.

"אפשר להגיד שניצחתי את המחלה". עמר | צילום: פרטי

"התחלתי עם פוטושופ, והמשכתי עם עוד תוכנות", הוא מספר. למדתי את הפייסבוק, את האינסטגרם, את גוגל. הרגשתי שבאותה תקופה בבאר שבע והסביבה אין הרבה אנשי מקצוע בתחום. אמרתי שאני רוצה ללכת על הנישה הזו. גם עבדתי במשרדי פרסום. קיבלתי הצעה גדולה, אבל החלטתי לפתוח משרד פרסום, הרגשתי שאני מבודל; אני חושב שיש בי הרבה דברים טובים, הויראליות של התוכן שלי היא כוח גדול וזה ספתח מאוד טוב. ביחסי ציבור יש לי הרבה כוח, אני מכיר המון אנשים, גם סלבס. אני מקיים פגישות עם הכוכבים הכי גדולים, אז יש בזה הרבה כוח".

ובכל זאת, אתה רק מחלים ממחלה, אתה בחור צעיר, זו החלטה אמיצה.

"אני לא אשקר, היו לי חששות. אבל הדבר הראשון ואולי הכי חכם שעשיתי, היה לקחת איתי שותף שהיה איתי כל התקופה שלי בבית חולים. הוא היה איתי בכל רגע. אמרתי שגם אם אני נמצא במצב הכי רע שיכול להיות, אני יודע שיש איתי בנאדם. אני יודע שאני יכול לפנות אליו, להגיד לו קח את המושכות אני במיטה והוא יעשה את הדברים. היה בי חשש לפתוח עסק, אבל אני גם מאוד מאמין בעצמי וביכולות שלי. זה יישמע קיטשי, אבל אני באמת מאמין שהשמיים הם הגבול. כמה שזו קלישאה, האמנתי ששום דבר לא קשה וששום דבר לא מפחיד באמת, שאני יכול לעשות הכל".

"ידעתי שאם אני גורם לאנשים לצחוק, זה יעשה לי טוב" | צילום: חיים אביב

היום עמר כבר נמצא במקום אחר. הוא "שולט" במחלה ומנהל אורח חיים בריא לחלוטין. במשרד הפרסום שלו הוא מחזיק בעשרות לקוחות ברמה ארצית ונמצא בצמיחה מתמדת. בין הלקוחות שלו אפשר למצוא את הלונה פארק, הסופרלנד, המכללה למנהל ועשרות עסקים מקומיים.

"היום, בנקודה שאני נמצא בעסק, זו נקודה מדהימה. התקבלתי להיות יועץ במעו"ף מטעם משרד הכלכלה, יש המון פניות מהמון אנשים ששמחים מהשירות שלנו. בעולם הפרסום קשה לקבל מחמאות, אבל למזלי זה היה ככה כמעט מההתחלה. התחלתי בנקודה מאוד נחושה מבחינתי וכבר אחרי חודשיים היו לי כבר 60 לקוחות. ידעתי מה אני רוצה מעצמי. בתקופה קצרה גייסתי גם עובדים לעסק. היום אני עדיין מטופל בתרופות, אבל אפשר להגיד שניצחתי את המחלה. חשוב לי להעביר את המסר שאם אתה חולם ורוצה להגשים את החלומות, אתה יכול. אתה יכול להגיע הכי רחוק, להילחם ולהתמודד על כל דבר". עמר כאמור גם הפך לתופעת רשת, עם סטטוסים שמקבלים אלפי תגובות, חיקויים שזוכים לאלפי תגובות ובגדול כל מה שהוא יכול להביא עם ההומור שלו לרשת.

"בתל אביב מכירים אותי יותר מבאר שבע". עמר | צילום: חיים אביב

הוא דווקא לא מסכים עם ההגדרה של אושיית רשת מקומית: "בתל אביב מכירים אותי יותר מבאר שבע", הוא מצהיר ומסביר שלא קם עם ההחלטה להיות מוביל דעה, אבל בשלב מאוחר יותר, כשהבין את הכוח הגדול הרשת, הבין שזו עבודה לכל דבר. "קמתי בוקר אחד ואמרתי שאני חושב שיש בי הומור משובח ואני רוצה להפיץ את זה ברשת. ידעתי שאם אני גורם לאנשים לצחוק, זה יעשה לי טוב. אחר כך הבנתי שאני צריך ממש לעבוד בזה וזה מה שעשיתי".

הראיון המלא בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • י
    שלושים ושש שעות מאימורן

    חולי קרוהן וקוליטיס. לקרוא את 36 שעות מאימורן.

  • ירון

    כל הכבוד