מגזין

הביס של יותם

מגזין4 בפברואר 2018    2 דקות
0

הוא רק בן 18 אבל מאחוריו כבר שש שנים של יצירה ופיתוח מתכונים של עוגות שמשגעות את כל מי שניסה לאפות או טעם וליקק את האצבעות

הביס של יותם

יותם דהן בן ה-18 מעומר הוא שף קונדיטור מדופלם בלי אף דיפלומה רשמית של בית ספר לקונדיטוריה כלשהי. הוא פשוט משוגע על התחום ויצירתי ברמות.

בימים אלה יוצא לאור ספר המתכונים הראשון שלו "ביס", שיופק ויופץ בעזרת הד-סטארט לגיוס המוני. תפסנו את דהן לשיחה קצרה על ההתחלה ומה גורם לילד בן 18 להוציא ספר מתכונים: "התחלתי לאפות בגיל 11 וחצי, בכיתה ו׳ והניסיון הראשון שלי היה מצחיק", הוא מספר.

"זאת הייתה עוגת גבינה עם ביסקוויטים וזה יצא מפורק, מפורר ומגעיל, אבל נהניתי בכל רגע מהעשייה ומהאפייה. הכנתי אותה ביום שישי בערב. סבתא שלי ישנה אצלנו ובגלל שהיא שומרת שבת, לא יכולתי להשתמש במיקסר. אלתרתי הרבה והתקבלה העוגה הכי נוראית שיצא לי לטעום. באותו לילה לגמרי נדבקתי בחיידק הזה ומאז לא הפסקתי לנסות מתכונים חדשים ועוגות חדשות. התמיכה וההתלהבות של בני המשפחה וחברים עודדו אותי להמשיך עוד ועוד".

דהן למד הכל לבד, ואמנם הוא שרף הרבה עוגות, אכל הרבה עוגיות, אבל בסופו של דבר התמקצע. "למדתי לאפות לבד, פשוט מניסיון ותהייה. אחרי המון ניסיונות והשתתפויות, השתפרתי בזה לאט לאט, עד שהגעתי למקום שבו אני מספיק מבין כדי לפתח מתכונים מקוריים שלי מאפס".

אם תשאלו אותו, הוא בכלל לא אוהב לבשל, יתרה מזאת, את האוכל שלו בבית הוא מעדיף לקבל כבר מוכן בצלחת. "אני לא אוהב לבשל בכלל, אז ככה שכשאני מגיע הביתה, תמיד יש אוכל מוכן ובחיים לא אני זה שמכין אותו".

אפיה לעומת זאת היא אהבה ממבט ראשון. "מבחינתי, אני הכי אוהב לאפות קינוחי ביס. אחרי שבשנה האחרונה פיתחתי את סוג הקינוחים הזה שכל כך התאהבתי בו, זה הדבר שאני הכי אוהב לאפות. הקינוח האהוב עליי הוא אחד מהביסים בספר. זה ביס שקוראים לו ״הקפטן״, קינוח של קפטן מורגן, הרום האהוב עליי. הוא הקינוח המושלם בעיניי.

החלטתי לרכז את המתכונים לספר אני כותב על זה ומפתח את זה בגלל שזה החיים שלי, זה מה שאני הכי אוהב לעשות וזה התחום שאני רוצה להתפתח בו".

כאמור בימים אלה יוצא ספרו של יותם דהן במסגרת פלטפורמת המימון ההמוני "הד-סטארט". מי שישלם 85 שקלים יקבל את ספר המתכונים כשייצא לאור. מי שישלם 250 שקלים יקבל ספר במשלוח הביתה+מארז ובו מלא ביסים קטנים וטעימים מתוך מתכוני הספר.

הספר

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה