בריאות

אושרה התוכנית להקמת בית חולים שני בנגב

בריאות1 באפריל 2021    דקה אחת
0

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום נתנה תוקף לתוכנית להקמת בית חולים שני בדרום הארץ

אושרה התוכנית להקמת בית חולים שני בנגב
הדמית בית החולים החדש. באדיבות יעד אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום החליטה לתת תוקף לתוכנית להקמת בית חולים שני בדרום הארץ שיוקם בבאר שבע, בהתאם להחלטת הממשלה. המרכז הרפואי החדש מתוכנן  על שטח של כ-2,000 דונם במבואה המזרחית של העיר באר שבע לצד כביש 25, המחבר את דימונה לבאר שבע במפגש שלו עם דרך מס’ 40.

המרכז הרפואי החדש יכלול חמישה בתי חולים בהיקף בינוי של כ-800 אלף מ”ר: בי”ח כללי עם מרכז לרפואה דחופה ומחלקות אשפוז, בית חולים לילדים, בית חולים שיקומי, בית חולים גריאטרי ובית חולים לבריאות הנפש. סה”כ מדובר בתוספת של כ-2,000 מיטות.

בממשק הצמוד המקיף את המרכז הרפואי יפותח מערך מגוון של תעסוקה במקצועות הרפואה והמדע: ביו-טק, הנדסה רפואית, פארמה, מחקר ואקדמיה, בי”ס לסיעוד, מלונות ליולדות, סגל רפואי ואקדמי, תיירות רפואית, מגורי רופאים סטודנטים ואחיות. זאת בסינרגיה מלאה בין כלל השימושים במתחם.

המתחם  החדשני שתוכנן, צופה פני עתיד, ברמת העיר, המטרופולין, ברמה הלאומית והבינ”ל, ומושתת על תשתיות וטכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה והאנרגיה, לרבות מערכת תחבורה ציבורית להסעת המונים, תשתית לרכבים אוטונומיים, בנייה ירוקה ואנרגיות מתחדשות.

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין כי “המרכז הרפואי החדש נועד להרחיב באופן משמעותי את מערך שירותי הרפואה בנגב, במיוחד בימים אלה של מגפת הקורונה המדגישה את הצורך בחיזוק בתי החולים ותשתיות הרפואה. המרכז הרפואי החדש נועד לשפר את שירותי הבריאות בנגב  ולסגור את הפער הקיים בתחום זה בין אזור המרכז לבין הנגב. עתה עם אישורה הסופי של התוכנית ניתן לעבור משלב התכנון לשלב הביצוע”.

התוכנית מקודמת ע”י משרד הבריאות, רשות מקרקעי ישראל ועיריית באר שבע בליווי לשכת תכנון מחוז דרום.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה