בריאות

"סורוקה" הכי פחות מזהם גם ב-2019

בריאות8 בינואר 2020    2 דקות
0

גם ב-2019 ממשיך בית החולים היחיד בנגב להוביל בתוצאות התוכנית הלאומית של משרד הבריאות למניעת זיהומים בבתי החולים

"סורוקה" הכי פחות מזהם גם ב-2019
בית החולים "סורוקה". לא לזיהומים! | צילום: רחל דוד, "סורוקה"

בית החולים "סורוקה" ממשיך להצטיין ולהוביל, גם ב-2019, בתוצאות התוכנית הלאומית של משרד הבריאות למניעת זיהומים בבתי החולים, עם הישג מרשים של היקף הזיהומים הנרכשים הנמוך ביותר מבין בתי החולים הגדולים ומרכזי העל בישראל.

ל"שבע" נמסר, ש"סורוקה" מוביל בפער ניכר מבתי החולים האחרים, ותוצאתו עומדת על 99.6 אחוזים מהיעד, כמעט כפול מהציון החציוני של בתי החולים הגדולים במדינה. בשבוע שעבר, פרסם המשרד הבריאות את תוצאות התכנית הלאומית למניעת זיהומים, הבוחנת עמידה בהיבטים שונים ורבים בתחום, בהם כאלה הקשורים לתוצאות קליניות, כגון שיעור חיידקים עמידים וזיהומים נרכשים, וכאלה הקשורים לתהליכי עבודה, כמו יישום נהלים, שימוש מושכל באנטיביוטיקה, הכשרת הצוותים ותשתיות תומכות.

מניעת זיהומים נרכשים הינה אחד האתגרים המורכבים ביותר עימם מתמודדות מערכות הבריאות בארץ ובעולם. זיהומים נרכשים בבתי חולים בעולם מהווים סיבוך שכיח בקרב מאושפזים, ומגבירים תחלואה, תמותה ועלויות ומשך אשפוז. היחידה למניעת זיהומים בבית החולים "סורוקה" מובילה ומקדמת תהליכים בנושא מניעת זיהומים, תוך הטמעת נהלים והגברת המודעות בקרב אנשי הצוות בכל בית החולים.

הקטגוריה בה מוביל "סורוקה" כוללת זיהומים נרכשים של חיידקים עמידים כגון אצינטו-בקטר וקלוסט-רידיום וזיהומים הקשורים לציוד פולשני בגוף, כמו נוכחות חיידקים בדם כתוצאה מהחדרת צנתר לןוריד מרכזי וזיהומים נרכשים בדרכי השתן.

במסגרת המודל, קיבל בית החולים גם פרס ותמרוץ על חדשנות ויזמות בפרויקט למניעת זיהומים, לגבי התערבות רב ממדית בהתמודדות עם עונת השפעת בקרב מאושפזים. פרויקט ההתערבות של "סורוקה" לגילוי מוקדם של השפעת במהלך האשפוז הוא אחד המרכזיים בתחום מניעת זיהומים, ומביא לתוצאות מרשימות בכל הקשור להתמודדות עם המחלה והשלכותיה במהלך החורף.

ד"ר שלומי קודש (מנהל בית החולים): "למטופלי בית החולים 'סורוקה' יש סיבה טובה להרגיש בטוח, ולבית החולים בהחלט יש על מה להתגאות בתחום מניעת זיהומים. מדובר באחד האתגרים הגדולים במערכות הבריאות בארץ ובעולם. התוצאות שלנו ממחישות את העשייה הרבה ב'סורוקה' בתחום מניעת זיהומים, ומשקפות את העשייה של כל עובדי בית החולים מכל המחלקות והסקטורים. אני מודה לפרופ' אברהם בורר ולרונית נתיב וצוותם על ההובלה המקצועית והמסורה של פעילות היחידה למניעת זיהומים; פעילות זו מהווה מודל השראה לבתי חולים אחרים ב'כללית' ומחוצה לה. העשייה מוכיחה פעם נוספת שב'סורוקה' מרגישים בטוח".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה