בריאות

ככה מעודדים חיסונים לילדים ב"כללית" מחוז דרום

בריאות11 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

מסיבות חיסוני שפעת צבעוניות נערכות בכל רחבי המחוז, כדי להגן על הילדים מפני תחלואת החורף

ככה מעודדים חיסונים לילדים ב"כללית" מחוז דרום
מהשפעת להתגונן. מסיבת החיסון בבאר שבע | צילום: באדיבות "כללית" מחוז דרום

מבצע החיסון נגד מחלת השפעת נמצא בעיצומו, וב"כללית" מחוז דרום החליטו שלילדים הבאים להתחסן מגיעה חוויה יותר משמחת מאשר דקירה לא נעימה, ובחרו בדרך יצירתית במיוחד להעלות את המודעות לחשיבות החיסונים, ולהגדיל את כמות המתחסנים: במסיבות ססגוניות עם הרבה משחקים והפעלות המסיחות את הדעת מהמחט.

ל"שבע" נמסר, שצוותי המרפאות "רמות הרכס" ו"פסגת רמות" בבאר שבע (סופיה איטקין מנהלת אדמיניסטרטיבית ואנסטסיה סרגייבסקי מנהלת סיעוד ב"פסגת רמות" וענת אביעוז מנהלת סיעוד ב"רמות הרכס" וד"ר אסתר פאזייב) המתינו אתמול (ראשון) ל-10 ילדים, כשהם מחופשים לליצנים ומקושטים באביזרים צבעוניים לכבוד המבקרים הצעירים שהגיעו. אליהם הצטרף הפעם לא אחר מאשר "חמודי!", שסייע לילדים להתגבר על הפחד מהזריקה ואפילו הצליח להצחיקם, לפני, אחרי ובמהלך החיסון, כאשר כל התהליך ארך כשעתיים בלבד.

מנהלות הסיעוד סרגייבסקי ואביעוז סיכמו: "למרות מזג האוויר הסוער, ההיענות הייתה מדהימה; הילדים המקסימים נהנו, שיחקו יחד, צחקו, והכי חשוב יצאו מחוסנים לקראת החורף הבא עלינו לטובה"!

ההורים נראו אף הם מרוצים מהיוזמה המיוחדת, והודו לצוותים שעזרו להם באחד מהרגעים הפחות קלים בדרך כלל במרפאה, כפי שאמרה אחת האימהות שהגיעו: "היה כיף גדול, גם פעילות מהנה כשבחוץ יורד גשם וגם חיסון שישמור עליהם מהשפעת, כל הכבוד לצוות"!

מנהלת הסיעוד במחוז אתי רפאלוביץ' הדגישה שהשנה כולל החיסון 4 זנים, בהם חיסון נגד שפעת החזירים. רק באחרונה פורסם מחקר שנערך בשיתוף מכון המחקר של "כללית", ובו התברר שיש ירידה של 40 אחוזים בשיעור האשפוזים בקרב ילדים שחוסנו.

חיסון הוא אמצעי יעיל להתגוננות מפני מחלת השפעת, ומי שמתחסן מגן גם על סביבתו הקרובה מפני הדבקה; ילדים נמצאים בסיכון גבוה לפתח סיבוכים, כתוצאה ממחלת השפעת. במרפאות ה"כללית" מזכירים למטופלים להגיע ולהתחסן, ומהשפעת להתגונן.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה