בריאות

הישראלי הראשון בחבר הנאמנים של ארגון סרטן הריאה הבינלאומי

בריאות3 בנובמבר 2019    2 דקות
0

פרופ' ניר פלד (מנהל המערך האונקולוגי בבית החולים "סורוקה") וצוותו השתתפו בכנס הבינלאומי החשוב בתחום

הישראלי הראשון בחבר הנאמנים של ארגון סרטן הריאה הבינלאומי
פרופ' ניר פלד. "אחריות רבה | צילום: רון מילר

מנהל המערך האונקולוגי בבית החולים "סורוקה" פרופ' ניר פלד, מומחה ברפואה פנימית באונקולוגיה וברפואת ריאות, המשמש כיו"ר העמותה הישראלית לסרטן ריאה ואחד המובילים את תחום סרטן הריאות בארץ ובעולם, מונה באחרונה לחבר הנאמנים בארגון סרטן הריאה הבינלאומי IASLC.

ל"שבע" נמסר, שהארגון פועל יותר מ-45 שנה, ומאגד בתוכו מומחים בתחום סרטן הריאה מכל העולם, ביניהם אונקולוגים, פתולוגים ורדיולוגים. עם 12 חברי ועד ורופאים מכל רחבי תבל, הוא הצליח במרוצת השנים להעלות את המודעות לטיפול בסרטן הריאה, ולהתוות הנחיות הקשורות לטיפול, במיוחד בכל הנוגע לרפואה מותאמת אישית. כחבר ועד, יהיה פרופ' פלד שותף להתוויית מדיניות הארגון בתחום סרטן הריאה, בניית תוכניות לימוד ברמה עולמית, ניהול מחקרים וקביעת הנחיות בינלאומיות בתחום.

לדבריו, "כנציג ישראל בארגון, מוטלת עליי אחריות רבה כלפי המטפלים והמטופלים. השאיפה שלי היא להעצים את המעורבות הישראלית בהובלת הארגון הבינלאומי, לשלב יותר מומחים ישראלים ב-ועדות המשנה בארגון, ולקדם את כל הקשור בהארכת ההישרדות של חולי סרטן הריאה ובשיפור איכות חייהם".

בתוך כך, פרופ' פלד וצוות מקצועי ורפואי מ"סורוקה" השתתפו לא מכבר בכנס הרפואי והמקצועי הגדול והחשוב בתחום סרטן הריאה, שמטרתו לעדכן ידע מקצועי וחידושים בנושא זה, והתקיים בברצלונה. הצוות, שכלל רופאים מומחים ומתמחים מהמערך האונקולוגי וסטודנטים לרפואה מאוניברסיטת בן גוריון, הציג בכנס יותר מ-15 פוסטרים ומצגות. בין העבודות הבולטות היו עבודתה של ד"ר רוקסנה גרינברג בנושא ביופסיה נוזלית בחולי סרטן הריאה (טכנולוגיה המקצרת את לוח הזמנים עד לטיפול, וחוסכת פעולה פולשנית בהשוואה לביופסיה מרקמה. הבדיקה "צדה" את המטען הגנטי הגידולי בזרם הדם, ומאפשרת לעשות עליו ריצוף גנטי כאילו שצידו מתוך רקמת הגידול) ועבודתו של ד"ר יהונתן יצחק על שינוי פרקטיקה לקרינה מוחית בסרטן ריאה בתאים קטנים (עבודה בנושא טיפולים ביולוגיים; טיפול בחולים עם הפרעה גנומית ייחודית בגן RET, שהציגה תוצאה יוצאת דופן עם תגובה ביותר מ-80% אחוזים מהמטופלים".

פלד: "להשתתפותנו בכנס הבינלאומי לסרטן ריאה יש חשיבות רבה. הכנס מהווה פלטפורמה מצוינת למפגש של עמיתים מכל העולם בתחום. השנה, בלטו במיוחד עבודתם ותרומתם של הצוותים המציגים מבית החולים 'סורוקה' בכל הקשור לגיוס חולים למחקר בעניין טיפול בחולים עם הפרעה בגן RET, ויש לכך משמעות עצומה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה