בריאות

מתמקצעים במלחמה בסרטן

בריאות2 באוקטובר 2019    2 דקות
0

כנס מיוחד על החידושים האחרונים והמגמות העתידיות בטיפול בחולים אונקולוגיים

מתמקצעים במלחמה בסרטן
"הזדמנות מצוינת לראות כיצד יחד אנו מגייסים כוחות לשיפור איכות הטיפול". חלק ממשתתפי הכנס | צילום: דוברות "סורוקה"

אנשי סגל רפואי של "כללית" מחוז דרום ובית החולים "סורוקה" העמיקו באחרונה את שיתוף הפעולה לקידום הרצף הטיפולי לחולים אונקולוגיים, זאת במסגרת כנס מקצועי בנושא אונקולוגיה, שנערך בבית החולים.

את האירוע שהתקיים במעמד מנהל "סורוקה" ד"ר שלומי קודש, מנהלת מחוז הדרום ב"כללית" חדווה אמונה, סגנית מנהל בית החולים ד"ר יפה אשור, רופאים וצוותים מטפלים בבית החולים ובמחוז של הקופה, יזם פרופ' יצחק אביטל (מנהל מרכז "לגסי הריטג'" לאונקולוגיה והמחלקה לכירורגיה א' ב"סורוקה"). רופאים בכירים ממרכז "לגסי", ביניהם ד"ר איתי לוי (מנהל המערך ההמטולוגי) וסגניתו ד"ר קרן רובינוב, סקרו את החידושים ומגמות עתידיות בתחום. בנוסף, התקיים פאנל מומחים על אונקולוגיה, המטולוגיה והכירורגיה האונקולוגית. כמו כן, נערך סיור במרכז החדש, שהוא מרכז הסרטן המתקדם בארץ. בכנס הוצגו גם היעדים האסטרטגיים המשותפים לבית החולים ולמחוז דרום: הובלה באיכות רפואית ובשירות למטופלים, העצמת המשאב האנושי וחוויית המטפל ושיפור מתמיד בחדשנות ובתפעול.

מדי שנה, מצטרפים למעגל התחלואה של מחלת הסרטן כ-30 אלף ישראלים. כיום, חיים בארץ יותר מ-314 אלף חולים ומחלימים מסרטן, וכל יום מתגלים 82 חולים חדשים. הצוותים במרכז "לגסי הריטג'" לאונקולוגיה ב"סורוקה" וב"כללית" מחוז דרום שמים להם למטרה להפחית את התמותה מתחלואת הסרטן בנגב.

צילום: דוברות "סורוקה"

 

ד"ר קודש: "לבית החולים 'סורוקה' יש חשיבות רבה במערכת הבריאות בישראל בכלל ובנגב, ושורשיו נטועים עמוק בקהילת האזור. הכנס היה הזדמנות מצוינת לראות כיצד יחד אנו מגייסים כוחות לשיפור איכות הטיפול, השירות וחוויית המטופל בעבור מטופלי הנגב כולם. אין ספק שלעבודה משולבת באונקולוגיה והמטולוגיה יש יכולת להביא לתוצאות טובות יותר בעבור המטופלים בהבנה משותפת, בשותפות בעשייה הרפואית".

פרופ' אביטל: "המטרה העומדת לנגד עינינו היא הפחתת התמותה מסרטן בנגב. מטרתו של כנס חשוב זה הייתה להעמיק את הידע של הצוותים רפואיים ב'כללית' מחוז דרום ובבית החולים בנושא אונקולוגיה ואת שיתוף הפעולה של הצוותים המטפלים במרפאות וב'סורוקה' בדגש על חוויית המטופל ובני משפחתו ברצף הטיפולי".

אביטל הוסיף: "בכנס המשותף הושם דגש על המשכיות הטיפול. אנחנו מייחסים חשיבות רבה לשיתוף הפעולה של צוותי בית החולים עם הצוותים המטפלים במחוז, כשלנגד עינינו עומדים המטופל ובני משפחתו והצוות המטפל שצריך לקבל גם הוא מענה לצרכיו".

ואמונה סיכמה: "אני מברכת את הנהלת 'סורוקה' על הכנס החשוב. לחולים אונקולוגיים, מעבר להתמודדות עם המחלה, יש עוד משימות ביורוקרטיות, ובעבר הם נאלצו להתמודד גם עם יציאה מהסביבה הגיאוגרפית ומהאזור המוכר להם. מהיום שמרכז 'לגסי' לאונקולוגיה נפתח בבית החולם, נפתרו קשיים רבים למטופלים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה