בריאות

מעבר בטוח: מיניות וזוגיות בגיל המעבר

בריאות17 ביוני 2019    2 דקות
0

סטודנטים לרפואה באוניברסיטת בן גוריון ומומחי בית החולים "סורוקה" במיזם קהילתי ייחודי לגיל המעבר

מעבר בטוח: מיניות וזוגיות בגיל המעבר
הופך למסורת. מימין, ד"ר ווינטראוב, ד"ר באר-וייזל רוביק דנילוביץ' (ראש עיריית באר שבע), ד"ר רויטל לוי חברוני (סגנית מנהל "סורוקה"), גוברין וגילי הר צבי (סטודנטים לרפואה וממובילי המיזם), אנדי איפרגן עו"ס ואביה גילת (סטודנטית לרפואה וממובילי המיזם) | צילום: רחל דוד "סורוקה"

מיזם ייחודי המתמקד בהעלאת המודעות של נשים ובני זוגן לשינויים ולקשיים המלווים את גיל המעבר (מנופאוזה), התקיים באחרונה בבית החולים "סורוקה" זו השנה השנייה, ביוזמת סטודנטים לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. ל"שבע" נמסר, שהאירוע נערך במסגרת התוכנית "בוחרים מחר" של "הסוכנות היהודית", בשיתוף בית החולים, "כללית" מחוז דרום, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה, ארגוני נעמ"ת ו-ויצ"ו ועיריית באר שבע.

בתהליך התבגרותן של נשים הן מתוודעות לתופעות השונות של גיל המעבר המתרחשות לאחר הפסקת קבלת המחזור החודשי, שמהווה ביטוי להפסקת פעילות השחלות. לתופעה זו יש משמעויות רבות, חלקן מיידיות וחלקן מאוחרות, המשפיעות על בריאותה של האישה ואיכות חייה. גלי חום שהם התסמין הידוע והמוכר ביותר הם רק "קצה הקרחון", ובעומקו מצויה האצה של מחלות כרוניות שונות.

במהלך החודש שעבר, נערכו ב"סורוקה" 4 מפגשים, בהם הועלו היבטים רפואיים ורגשיים של גיל המעבר, במטרה להעמיק בתהליכים המתרחשים בגיל זה, וכן מופע על גיל המעבר של תיאטרון הפרינג'.

רופאים בכירים ומומחים ממגוון תחומים הציגו את הסוגיה מזוויות שונות: "מבוא לגיל המעבר" (ד"ר רות באר וייזל, מומחית במיילדות וגינקולוגיה בבית החולים), "רפואה משלימה ופאנל מומחים" (בהנחיית ד"ר שמרית יניב סלם גינקולוגית מומחית ב"סורוקה" ו"כללית דרום, ובהשתתפות: פרופ' עדי ווינטראוב גינקולוג מומחה באורו-גינקולוגיה בבית החולים, ד"ר גדעון קופרניק סגן נשיא האגודה הישראלית לגיל המעבר, אסף ארבל מטפל ברפואה משלימה ויעל זעירי פיזיותרפיסטית רצפת אגן), "מיניות בגיל המעבר" (ד"ר תמר כוסף, פסיכיאטרית וסקסולוגית ב"סורוקה"), "שומרים על המוח בגיל המעבר" (פרופ' גל איפרגן, יו"ר החטיבה לרפואת המוח ומנהל המחלקה לנוירולוגיה בבית החולים) ו"זוגיות בגיל המעבר ותסמונת הקן המתרוקן" (אנדי איפרגן, עובדת סוציאלית, פסיכותרפיסטית ומטפלת מינית מוסמכת ב"סורוקה").

יועד גוברין, סטודנט לרפואה וממקימי המיזם: "אנו רואים במיזם הזדמנות להעלות נושא שאין מודעות גדולה אליו בקרב האוכלוסייה, והוא תחום רפואי וחברתי שאפשר לשפר ולתת לו מענה. מבחינתנו, ההצלחה הגדולה ביותר לאחר סיום המיזם בשנה שעברה, באה לידי ביטוי בפנייה של נשים לטיפול במרפאות השונות. גם השנה, התמקדנו בבחירת אנשי מקצוע מבית החולים 'סורוקה', במטרה להדגיש ולהנגיש פיתרונות שיהיו בהישג יד גם לאחר סיום המיזם. בנוסף, השנה הורחב המיזם, ו-2 ההרצאות האחרונות יועדו גם לבני הזוג".

ד"ר רות באר-וייזל, מומחית במיילדות וגינקולוגיה ב"סורוקה", אחראית על מרפאת גיל המעבר, ומלווה את המיזם זו השנה השנייה: "אחד החסמים הבולטים לקבלת טיפול לשיפור בריאותן ואיכות חייהן של נשים בגיל המעבר הוא פער הידע העצום הקיים בתחום זה. המיזם הוא דוגמה נפלאה לחשיבות של מעורבות סטודנטים ורופאים בקהילה והיכולה להניע שינוי משמעותי. התגובות החמות למפגשים הן שהניעו את ההחלטה להמשיך ולקיימם גם השנה, בתקווה שהחשיפה הנוספת תעלה את המודעות לחשיבות העניין".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה