בריאות

אולם הצלה

בריאות12 ביוני 2019    2 דקות
0

חייו של סב מהצפון שהשתתף בחגיגת בר המצווה של נכדו באולם שמחות באר שבעי ניצלו בידי פרמדיקים של מד"א, שחגגו בשמחה באולם סמוך

אולם הצלה
"אחרי שרגע קודם הצלנו חיים". הפרמדיקים ריזקאן, בסמוט וכהן | צילום: דוברות מד"א

החגיגה הזו יכלה להסתיים רע מאוד: תושב הצפון בן 71 השתתף, באחרונה, בחגיגת בר המצווה של נכדו, שהתקיימה בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שבעת שנאם באירוע, החל הסב להרגיש ברע, ותוך זמן קצר התמוטט. כמה מהאורחים קראו לעזרה, ואת זעקותיהם שמעו 4 מהאורחים באולם הסמוך: 3 פרמדיקים (אלון ריזקאן, ברק כהן ואייל עוקשי) וחובש בכיר במד"א (גיל בסמוט). ה-4 השתתפו באירוע משפחתי של חבר, מתנדב מד"א גם הוא, כאמור באולם אחר באותה קומה.

תוך שניות בודדות, הם הגיעו אל הסב ששכב על הרצפה; "חגגנו באולם הסמוך, כשלפתע נשמעו זעקות. הבנו שמשהו מתרחש, ורצנו לאולם שליד. במקום ראינו גבר מבוגר שהתמוטט, והוא ללא הכרה וללא דופק", שחזר ריזקאן. "התחלנו בפעולות החייאה בסיסיות, כשבמקביל ברק הפרמדיק רץ למכוניתו, להביא ציוד החייאה שיש ברשותו באופן קבוע ברכב, ככונן תגובה מיידית של מד"א. הוא חזר תוך פחות מ-2 דקות, ובאמצעות הדפיברילטור של מד"א המשכנו את פעולות ההחייאה, תוך מתן מכות חשמל. דקות בודדות לאחר מכן, ליבו של הגבר חזר לפעום, והוא החל להתעורר. במקביל, ניידת הטיפול הנמרץ של מד"א, הגיעה למקום, ופינתה אותו לבית חולים להמשך טיפול, כשהוא במצב יציב לחלוטין".

אשתו של הסב סיפרה: "הוא התנהג רגיל לגמרי, רקד, התפלל, ונשא דרשה. ואז, תוך כדי דיבור, הוא הרגיש שאין לו אוויר, ואחרי כמה רגעים התמוטט. יש לנו 3 ילדים ו-15 נכדים, וכולנו אסירי תודה לפרמדיקים ולחובשים של מד"א. אם הם לא היו במקרה באולם הסמוך, ייתכן שהוא לא היה בחיים היום".

הפרמדיק כהן הוסיף: "בשנותיי הרבות במד"א, טיפלתי במאות מטופלים שנזקקו לפעולות החייאה, אבל זה לא אירוע רגיל שאני מגיע אליו במהלך משמרת. הכל קרה מאוד מהר, אבל לרגע לא היה לנו ספק שאנחנו שמים את הכל בצד, ועושים כל שביכולתנו, במטרה להציל את הגבר שהיה בסכנת חיים מיידית. קשה להסביר במלים את הסיפוק שהרגשנו כשחזרנו לשבת באולם, באירוע בו התארחנו, אחרי שרגע קודם הצלנו חיים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה