בריאות

מרפאים עצמות

בריאות19 במאי 2019    2 דקות
0

את הטכנולוגיה פורצת הדרך בתחום פיתחה פרופ' חנה רפפורט מאב"ג, ומיישמת בפועל חברה שמנהל בעלה, ירון

מרפאים עצמות
ירון רפפורט. "מעודדים מתגובות רופאי השיניים" | צילום: יחסי ציבור

חברת "בונסאי ביו" (Bone Sci Bio ) מציגה את PeptOss, פיתרון חדשני לטיפול בעצמות למגוון יישומים ברפואה דנטלית ואורתופדית.

ל"שבע" נמסר, שהמוצר החדש מקדם יצירה ותיקון של רקמת העצם, ומאפשר שחרור מבוקר של תרופות, כמו אנטיביוטיקה או כימותרפיה, ישירות אל העצם. "בונסאי ביו", שנוסדה רק באחרונה, הציגה את הפיתרון החדשני שלה בכנס MIXiii-BIOMED 2019, שנערך השבוע, במלון "דוד אינטר-קונטיננטל" שבתל אביב.

הפעילות הכפולה של PeptOss, הכוללת עידוד צמיחת עצם מצד אחד ושחרור מושהה של תרופות מצד שני, הופכת אותו לטיפול מבטיח וחדשני בעצם במגוון אינדיקציות אורתופדיות ודנטליות; האינדיקציה הראשונה היא שימוש בתכשיר, המוטען באנטיביוטיקה לטיפול בפרי-אימפלנטיטיס ((peri-implantitis, תהליך דלקתי הרסני, שפוגע ברקמת העצם סביב שתלים דנטליים, ומשפיע על 30 אחוזים ממושתלי השיניים, בתוך 10 שנים מיום ההשתלה. בעתיד, ישמש PeptOss לחיזוק עצמות עם בריחת סידן, כדי למנוע שברים במפרק הירך, וניתן יהיה גם להטעין אותו בכימותרפיה לטיפול באוסטי-אוסרקומה (osteosarcoma), בהליך שיאפשר יעילות מוגברת בשילוב רעילות מופחתת.

PeptOss, שהמציאה פרופ' חנה רפפורט מהמחלקה להנדסת ביו-טכנולוגיה באוניברסיטת בן גוריון, מכיל פפטיד קצר וייחודי, PFD5, המחקה חלבונים מעודדי מינרליזציה, שנמצאים במטריצה החוץ תאית של רקמת עצם. הפפטיד יוצר באופן ספונטני סיבים ננו-מטריים, המסתדרים במרחב בצורת הידרוג'ל, ובשילוב חלקיקי סידן זרחתי, מעודדים יצירה של המינרל הידרו-קסיאפטיט, מרכיב חיוני שמקנה לעצמות את הקשיחות שלהן.

הודות לתכונות הכימיות הייחודיות שלו, ניתן להטעין את PeptOss בתרופות מסוימות, באופן שיאפשר שחרור מבוקר במהלך מספר שבועות, ישירות באתר ההשתלה.BGN Technologies, חברת הטכנולוגיות של אב"ג, רשמה פטנטים עבור הטכנולוגיה הזו. בניסויים פרה קליניים, שיפר PFD5 צמיחת עצם ואת האינטגרציה של העצם החדשה עם זו הקיימת, והמוצר פעל 80 אחוזים טוב יותר מאשר בקבוצת הביקורת.

ירון רפפורט, מנכ"ל "בונסאי ביו" ובעלה של פרופ' רפפורט, מסביר: "הטכנולוגיה הייחודית שלנו מאפשרת לנו לאמץ גישה 'הוליסטית' לטיפול בבעיות עצם מקומיות. בניגוד למרבית המוצרים הקיימים היום בשוק תחליפי העצם, המוערך בהיקף של 4.5 ביליון (מיליארד – י.ס.ד) דולר, שמעניקים תמיכה מבנית בלבד לצמיחה איטית של עצם, מעודד PeptOss טוב יותר צמיחה של רקמת עצם חסרה, ובמקביל משחרר תרופה בריכוז גבוה, ישירות באתר ההשתלה. בצורה זו, מושג טיפול אפקטיבי ומהיר יותר מחד גיסא, ומאידך גיסא מופחתת משמעותית הרעילות, הנובעת מכמויות גדולות של תרופה, שנדרשת בטיפול סיסטמי בלבד. למרות שניסויים קליניים, הדרושים לאישור המוצר בידי ה-FDA, עדיין לפנינו, אנו מעודדים מתגובות רופאי השיניים ברחבי העולם, עימם נפגשנו, המחזקים את הצורך ב-PeptOss כפיתרון חדשני לבעיה הבלתי פתורה, פרי-אימפלנטיטיס, שממדיה הולכים ותופחים משנה לשנה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה