בריאות

חממת קנאביס רפואי במושב ברוש

בריאות11 באפריל 2019    2 דקות
0

חברת ההיי-טק SEEDO חתמה עסקה להקמת חווה אוטומטית לגידול קנאביס בשטח של 10 דונם במושב

חממת קנאביס רפואי במושב ברוש
קנאביס | צילום אילוסטרציה: ראובן קסטרו

קנאביס חוקי: חברת ההיי-טק "סידו" (SEEDO) חתמה, בימים אלה, על עסקה להקמת חוות קנאביס רפואי במושב ברוש שבנגב הצפוני. ל"שבע" נמסר, שהחווה תשתרע על שטח של 10 דונם, בו יוצבו מכולות בעלות יכולת גידול אוטומטי במערכת סגורה. כושר הייצור של החווה צפוי להגיע להיקף של 12 טון תפרחת יבשה בשנה, החל מהשנה ה-3. "סידו" תיכנס כשותפה בהכנסות הפרויקט, ובנוסף לאספקת הציוד גם תעניק ליזמים ליווי מקצועי לאורך תהליך הגידול.

 

מערכת הגידול האוטומטית של חברת היי-טק מגדלת את השיח החל משלב הזרע ועד לשלב הקציר לייבוש. היא מייצרת תפרחת איכותית אחידה, נקייה מחומרי הדברה, באספקה עקבית ותוך חיסכון משמעותי בעלויות הגידול ובהתאמה לדרישות המחמירות בתחום הרפואה. תהליך הגידול מנוהל בידי אלגוריתם, המפענח את מצב וצרכי השיח בעזרת טכנולוגיות ניתוח תמונה. טכנולוגיה נוספת של לימוד מכונה מאפשרת לרובוט לשפר את ביצועי הגידול באמצעות הסקת תובנות ממחזורי גידול קודמים. החקלאי יכול לשלוט מרחוק בגידול, דרך תוכנה המעבירה מידע על הצמחים בחממה, ואף לצפות בהם בווידאו בזמן אמת.

זוהי חוות הקנאביס ה-2, שתקים "סידו", שכבר חתמה על הסכם עם קיבוץ דן להקמת חוות גידול אוטומטית, הצפויה להגיע בתוך 3 שנים להיקף ייצור של 14 טון תפרחת יבשה בשווי 86 מיליון שקלים. בכוונת החברה להקים פרויקטים דומים במקומות נוספים בעולם. הגידול בקונטיינרים יאפשר לגדל קנאביס או ירקות במקומות, שהאקלים בהם אינו מתאים לסוג הגידול, וכך לייצר מקורות הכנסה חדשים לחקלאים במדינות מתפתחות באפריקה, דרום אמריקה ואזורים אחרים בעולם.

בנוסף, הודיעה "סידו" על גיוס 15 מיליון שקלים, שהמשקיעים בו הם דניאל בירנבאום (מנכ"ל "סודהסטרים", שביצע השקעה חוזרת בחברה בתוך פחות מחודש מאז השקעתו הראשונה), "מור בית השקעות", היזם והמשקיע הסדרתי משה נור ושותפים נוספים. באחרונה, הצטרפו ל"סידו" ד"ר ג'ינדאיי פרייזר ששימשה יועצת בכירה של קונדוליסה רייס והייתה הממונה על אפריקה במשרד מזכיר המדינה בממשל בוש, ועו"ד פנינת ינאי הפועלת לשילוב טכנולוגיות הגידול המסחרי של החברה במדינות בהן האקלים איננו מאפשר גידול רציף ואיכותי של קנאביס או תוצרת חקלאית למאכל.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה