בריאות

פיתרונות טכנולוגיים לאתגרי הבריאות

בריאות13 במרץ 2019    2 דקות
0

סטודנטים מאב"ג הציגו את הפיתרונות, במסגרת קורס רב תחומי ראשון מסוגו

פיתרונות טכנולוגיים לאתגרי הבריאות
הזוכים. צוות BROLLY עם רקטור אב"ג פרופ' חיים היימס והפרופ' כץ ומלול | צילום: דני מכליס, אב"ג

סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון, שפיתחו התקן רב פעמי חדשני לטיפול בצניחת רחם אצל נשים, זכו במקום הראשון בסיומו של קורס רב תחומי ראשון מסוגו, שהתקיים באחרונה, באב"ג. ל"שבע" נמסר, שבמהלך קורס "יזמות וחדשנות לפיתרון אתגרים במערכות הבריאות והרפואה", פיתחו כ-50 סטודנטים במשך שבוע מגוון מיזמים ורעיונות מתקדמים לשיפור מערכת הבריאות.

הקורס הוא פרי שיתוף פעולה ייחודי בין 3 פקולטות: ניהול ע"ש גילפורד גלייזר, הנדסה ומדעי הבריאות. צוותים משולבים של סטודנטיות וסטודנטים להנדסה, ניהול ומדעי הבריאות, פעלו במסגרתו בפיתוח מענה טכנולוגי לאתגרים מרכזיים בבתי החולים ובמערכות הבריאות, בארץ ובעולם. בשיאו של הקורס, הציגו הסטודנטים את המיזמים באירוע השיפוט המסכם, בו לקחו חלק שופטים בכירים מעולם הרפואה, האקדמיה והיזמות, בהם גם משקיעים פוטנציאליים. 3 הרעיונות הזוכים קיבלו מגוון הצעות להמשך תמיכה ופיתוח של המיזמים.

במקום הראשון זכה הצוות, שפיתח את BROLLY: לאה טנא וטני לוי ארוש מהפקולטה למדעי הבריאות, ינאי אנקוה מהפקולטה לניהול ואלה קורן ומאי ניב ממהפקולטה להנדסה. BROLLY הוא התקן רב פעמי חדשני לשימוש עצמי ופשוט, המיועד לטיפול בצניחת רחם אצל נשים. ההתקן מותאם לגוף האישה ולצרכיה, קל לשימוש, ומאפשר להימנע מניתוחים.

במקום השני זכה צוות SmartER, שפיתח מערכת אוטומטית חכמה שתוצב בכניסה לחדרי מיון, ותנטר את המצב הרפואי של המטופלים, על סמך סדרת מדדים קליניים. האלגוריתם שפותח יאפשר תעדוף חכם של המטופלים, בהתאם למידת דחיפות הטיפול.

ובמקום השלישי זכה הצוות שפיתח את TUBE IT, בדיקת שתן ביתית לאבחון דלקות בשתן, תוך מספר דקות. הבדיקה החדשנית תתחבר למערכות המידע של קופות החולים, תחסוך מפגשי רופא, תמנע מתן אנטיביוטיקה שלא לצורך, ותקצר זמן עד לגילוי הדלקת.

נהנו. הקהל באירוע השיפוט | צילום: דני מכליס, אב"ג

הקורס הוא חלק מתוכנית חדשה להוראת והכשרת היזמות, הרואה במפגשים בין סטודנטיות וסטודנטים מפקולטות ודיסציפלינות שונות מפתח ליצירתיות במיזמים. הובילו אותו ד"ר סתו רוזנצוויג, ד"ר יאיר צדקה, פרופ' אמיר שפירא, ד"ר כנרת אורן, דנה גביש פרידמן ודנה רובין.

דיקן הפקולטה למדעי הבריאות, פרופ' עמוס כץ: "קידום תחום היזמות והחדשנות הוא אחד מיעדיה האסטרטגיים המרכזיים של הפקולטה למדעי הבריאות. קורס ייחודי זה הוא חלק מתוכנית מקיפה של הפקולטה, להרחבת ההוראה בתחום היזמות, וסולל את הדרך לשיתופי פעולה נוספים בעתיד. אני סמוך ובטוח שהצלחת הקורס היא יריית הפתיחה לתהליכים משותפים נוספים, בעולם הרפואה והמחקר המדעי רפואי, שיצעידו אותנו לעבר עתיד מרתק בעולמות החדשנות".

דיקן הפקולטה לניהול, פרופ' מיקי מלול: "קורס זה הינו חלק מתוכנית הלימודים במחלקה לניהול שבפקולטה. אנו גאים בקורס הייחודי, המאפשר לסטודנטים התנסות בפיתרון בעיות מורכבות, תוך כדי עבודה בצוותים מגוונים. תוצרי הקורס הינם חדשניים ומשמעותיים, הן מבחינה עסקית והן מבחינת פוטנציאל התרומה לחברה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה