בריאות

קרסו מדפיסים המצאה רפואית

בריאות11 בינואר 2019    2 דקות
0

2 סטודנטיות לרפואה פיתחו, בעזרת פארק קרסו למדע בבאר שבע, מיטה אשפוז חכמה

קרסו מדפיסים המצאה רפואית
המצאה רפואית חשובה. הפיתוח החדש | צילום: פארק קרסו למדע

כששחר מלר ורוני וינברג, סטודנטיות שנה ב' לרפואה ובוגרות קורסי פיזיקה, פנו לפארק קרסו למדע בבאר שבע, בבקשה לשיתוף פעולה בהדפסת תלת מימד, נציגי הפארק נענו בשמחה, אך עדיין לא ידעו שהם מסייעים בפיתוח אחת ההמצאות, העתידות אולי להיות החשובות ביותר בתחום הרפואה.

ל"שבע" נמסר, שמלר ווינברג לקחו חלק בהאקתון, שהתקיים בבית החולים "סורוקה", יחד עם סטודנטית נוספת לביו-רפואה וסטודנט להנדסת מכונות. בפני הסטודנטים הוצגה בעיה: לפתח מיטת אשפוז חכמה. הסטודנטים החליטו להתמקד במיטה חכמה, שתסייע במניעת פתולוגיות נלוות לאשפוזים ארוכים, ופיתחו מערכת המדמה את תהליך ההליכה, ומיועדת למאושפזים שמרותקים למיטה, במטרה למנוע את היווצרותם של פצעי לחץ, קרישיות יתר ואטרופיה של השרירים.

"כחלק מהפעילות, העלינו את הרעיון, אך בשל העובדה שאנו מאמינים מאוד בתרומה של מערכת כזו, החלטנו להמשיך לפתח את הרעיון שלנו. כשפנינו לפארק קרסו למדע, רצינו עזרה בשני היבטים: מהותי ומעשי. בהיבט המהותי, רצינו לשמוע ממומחים בתחום, על מה עלינו לשים דגש, כשאנחנו מתכננים את המוצר מבחינה פיזיקלית. ובהיבט המעשי, קיווינו לסיוע בהדפסת דגם מוקטן במדפסות תלת מימד, הקיימות בפארק".

בפארק קרסו למדע נענו לבקשתם: "שיתוף פעולה עם קהילת הסטודנטים הוא חלק מהד.נ.א של המוזיאון. אנו רואים חשיבות עליונה בקיום מיזמים משותפים, ונכונים לשם כך לרתום את הידע והאמצעים הרבים, שהפארק יודע להציע. במקרה זה, מדובר במטרה נעלה במיוחד; המערכת אותה פיתחו הסטודנטים עשויה לסייע לחולים, למנוע מחלות פוטנציאליות, ובכך תתרום לחברה", שיתף ד"ר נצח פרביאש, מנהל פארק קרסו למדע.

הסטודנטים הוסיפו: "אנחנו נמצאים כעת בשלבי פיתוח ראשוניים של מכשיר רפואי. הדגם שהודפס בפארק הוא המכניזם העיקרי במערכת, שבאמצעות מנוע Servo מזיז את הגפיים התחתונות של החולה. הדגם שהדפסנו ב'פאבלאב', משמש אותנו להדגמות בפגישות עם אנשי מקצוע, משקיעים ובעלי עניין. התכנון שלנו הוא שמוצר זה ייכנס בסופו של דבר לשימוש רחב בבתי חולים בארץ, ישפר את איכות הטיפול שהמאושפזים מקבלים בבית החולים, יקצר את משך האשפוז, ויפחית את העומס מעל מערכת הבריאות".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה