רכילות ולילה

לייבל משלו

רכילות ולילה30 בדצמבר 2021    6 דקות
0

בסוף השבוע הקרוב, דן לייבל יסכם 22 שנים במועדון "הפורום", ויחגוג יום הולדת 40, במקום שעבורו הוא בית. בראיון חגיגי, הוא מספר על השנתיים הלא פשוטות שהגיעו עם הקורונה, איפה הוא מוצא את הדרייב להיות באותו המקום וגם מה הסוד הגדול של המועדון

לייבל משלו
צילום: אדי גוריאנסקי

דצמבר 1997. בחור צעיר בן 16 חוגג יום הולדת 16 במועדון "הפורום". דצמבר 2021. הבחור הצעיר הפך לאבא, ויחגוג יום הולדת 40, במקום שהפך עבורו לבית. דן לייבל, ללא ספק אחד האנשים שהכי מזוהים עם מועדון "הפורום", יחגוג יום הולדת בסופ"ש, במקום בו העביר את מרבית שנותיו: "קודם כל, זה כיף גדול לחגוג יום הולדת 40 ב'פורום', המועדון שבו חגגתי יום הולדת 16. אני עובד במועדון 24 שנים ברוטו, 22 נטו עם הפסקה של שנתיים, כשעזבתי ללמוד בתל אביב וחזרתי. זה כיף לדעת שיש מקומות שאתה יכול להתפתח בהם, ולא להתעייף או לקום בבוקר מיואש. תמיד יש אנרגיות. תמיד יש פרויקטים חדשים. וכל הזמן יש לאן להתקדם. כל הזמן, קורים דברים. ויש עניין. ואתה מגיע לעבודה בכיף".

| צילום: אלבום אישי

לא כל הנוצץ זהב. והשנתיים האחרונות לא היו פשוטות עבור לייבל ועבור חיי הלילה בכלל. מגפת הקורונה הביאה לסגירה הרמטית של העסקים. וחיי הלילה היו האחרונים לחזור אחרי תקופה ארוכה: "השנתיים האחרונות ב'פורום' ובכלל בחיי הלילה בארץ ובעולם היו מאוד קשות. הענף שהכי נפגע בקורונה זה כל עסק שבנוי על התקהלות. ולחיי הלילה אין ייצוג מספיק טוב בכנסת, כמו מרכזי הקניות או רשתות המסחר הגדולות. בגלל שאין ייצוג, תמיד זה נדחק לשוליים. וזה הענף שסבל הכי הרבה. גם ברמת הפיצויים וגם ברמת היחס. אנחנו הענף שהיה סגור הכי הרבה זמן. אלה היו שנתיים מאוד מאתגרות, מאוד מלחיצות ולא פשוטות בכלל. כשהתחיל כל הבלגן ולא ידענו מה יקרה, אמרנו: 'לא משנה מה יקרה. אנחנו מתנדבים. מגיעים כל יום למשרד. עוברים על הנהלים, על כל התפקידים, בעצם על כל מה שקורה ב'פורום', כדי לצאת חזקים מתמיד מהתקופה הזו. לנצל את המשבר, ולהפוך אותו להזדמנות. ישבנו כל יום, הצוות הבכיר שבאמת הגיע בהתנדבות. ועברנו על כל דף נהלים והגדרת תפקיד. הייתה לנו מטרה. והצלחנו לשפר הרבה דברים. התקדמנו בהרבה דברים. ונפרדנו מדברים שלדעתנו לא היו טובים. דברים שהבליינים אולי לא שמים לב אליהם, אבל זו הייתה תקופה קשה. אתה פתאום בלי פעילות ובהתמודדות עצמית לא פשוטה בכלל. בהתחלה, גם כשלא היה 'פורום' בחמישי ושישי, הייתי יושב במיטה, ולא מצליח להירדם עד שלוש ארבע בבוקר. כאילו הגוף התרגל לדבר הזה. זה היה קשה, כי זו הייתה תקופה שלא ידענו שום דבר. היה רצף קשה, כשאתה מזמין אנשים, קונים כרטיסים, ואז ברגע האחרון, צריך לבטל. מנטלית ונפשית, לא היה פשוט, אבל בזכות יוסי, ניצלנו את התקופה הזו, ושיפרנו את עצמנו בהרבה דברים".

מה השתנה במועדון?

"הכל. כל דבר שהיה לפני הקורונה, כבר לא היום. לא משנה אם אלה דברים קטנים, רחבות, מחירים, מוזיקה, הרגלי צריכה של רכישה מוקדמת. הכל השתנה. אין משהו שנשאר כמו היום שלפני. זה מדהים".

ומה לגבי הקהל? אתה רואה שינוי?

"אני לא יודע אם משהו השתנה בקהל עם השנים, חוץ מהאופנה אולי. אני לא יודע כמה הקהל השתנה. אולי הוא נהיה קצת יותר פתוח מוזיקלית, בגלל המדיה והאינטרנט. הקהל מבין יותר עם השנים. אי אפשר 'לערבב' אותו. הוא יודע מה הוא רוצה ומה מגיע לו, מי הדיג'יי ומה המוזיקה".

איך אתה מוצא את האנרגיות לעשות את הדברים כל כך הרבה שנים?

"העבודה שלי מחולקת לשניים. בערך 80 אחוז מהזמן, זו עבודת יום, שזה במשרדים. ושם אני מאוד נהנה. אני לא שם לב איך הזמן 'עף'. החלק הזה מאוד כיף. התעסקות בדברים שיש לי המון תשוקה אליהם. בלילות יש לי פחות תשוקה, גם בגלל האופי שלי, ולאו דווקא בגלל הגיל שלי. בדי. אן. איי שלי, אני כזה. לא הכי קל בלילות, כשאתה צריך לקום בבוקר, ויש ילדים, אבל גם יש דברים נוחים בלהיות אבא שעובד ב'פורום', בעיקר במהלך השבוע. אני עובד רק כשהילד בגן. וכשהוא מסיים את הגן, אני איתו עד שהוא הולך לישון".

ואיך אתה ממציא את עצמך מחדש?

"זה משהו שלדעתי, הוא הישרדותי. אנחנו נמצאים בעולם דינמי, כשתמיד יש דברים חדשים. ואם אתה לא בלופ, אתה הופך להיות לא רלוונטי. אני אוהב לכתוב. אני כל הזמן, 'חופר' בזה, ומשתדל להמציא את עצמי מחדש. תמיד כשהמצאתי את עצמי מחדש, זה היה כשהלכתי לדברים קיצוניים: ליין טכנו, ליין הצרצרים, 'הפורום' החדש. זה תמיד היה דברים שאף אחד לא האמין בהם. וזה קרה ביג טיים. ככה אני ממציא את עצמי מחדש".

| צילום: אלבום אישי

22 שנה אתה נמצא ב"פורום". מה הסוד של המועדון?

"הסוד של 'הפורום' באופן חד משמעי זה הבנאדם שנמצא מאחורי 'הפורום', יוסי שוורץ. זה אדם סופר מוכשר, עם המון תשוקה והכי הרבה ניסיון. רק כדי להבין, במושגים של אותם בעלים ואותו לוקיישן, אנחנו בין חמשת המועדונים המובילים בעולם, שזה נשמע אפילו לא אמיתי, כי רוב המועדונים בעולם נמצאים או בערי תיירות כמו איביזה או בערי בירה כמו פריז, לונדון וברלין. בישראל זה קרה בבאר שבע, שזה החזון של 'הפורום' החדש. להיות כמו וגאס במדבר נבאדה. להפוך להיות המועדון של המדינה. זה היה הסלוגן שלנו. מעבר לזה, ההון האנושי מאוד חשוב. 'הפורום' מורכב, בניגוד לרוב חיי הלילה, מאנשים שנמצאם מספר דו ספרתי מבחינת שנים, יש צוות אורגני שמוביל את המועדון המון שנים. יש לו ניסיון. צוותים מלוכדים. דברים שלא קורים בתל אביב, לדוגמה. היציבות הזו והרצון להיות הכי טוב שיש, לשפר כל הזמן, זה הסוד".

מובן שלקראת החגיגות ולכבוד הסילבסטר, לייבל עבד על ליין אפ, שנוצץ גם בחמישי וגם בשישי, עם סוללת דיג'ייאים: "פעם בעשור, יוצא שהסילבסטר הוא בסופ"ש. יום ההולדת שלי יהיה בחמישי בלילה. והסילבסטר בשישי. ואנחנו בדרך לסולד אאוט. ומקווים שלא נצטרך לפתוח קופות".

 

כתבות נוספות ברכילות ולילה

0

הספיישלים של כרמים חוזרים

רכילות ולילה20 במרץ 2024    דקה אחת
0

שיחות על הבר

הכירו את ניב לוי, הברמן של הויקטוריה

רכילות ולילה21 בפברואר 2024    2 דקות

כתיבת תגובה