רכילות ולילה

בלי פילטרים

רכילות ולילה20 באוגוסט 2020    3 דקות
0

ספיר קדוש, נחשפה באומץ וסיפרה על הפרעות האכילה שלה במשך שנים. היום, כשהיא בריאה בגוף ובנפש, היא רוצה שהבנות הצעירות יידעו שהחיים במציאות הם לא החיים ברשתות החברתיות

בלי פילטרים

ספיר קדוש, קונדיטורית ובעלת מותג Pipos לא חוששת לחשוף את חייה ברשתות החברתיות. היא משתפת את מה שעובר עליה, לטוב ולרע, בלי פילטרים. אז השבוע היא עשתה את זה שוב, וחשפה את מה שעבר עליה בשנים האחרונות, עם מסר חשוב ל"דור האינסטגרם".

קדוש חשפה כי בשנה האחרונה עברה שינוי גופני ונפשי. אבל בשביל להבין מה עבר עליה, צריכים לחזור קצת אחורה: "היום אני שלמה עם עצמי ועם אורח החיים שלי, אבל הרבה שנים הייתי במקום אחר, היא אומרת. כל החיים הייתי רזה מאוד אבל השנים עוברות והגוף משתנה. מעגל החברים והנורמות, התמונות באינסטגרם מציגות תמונה שההרואין שיק זה מה שיפה. כל הדוגמניות יפות ורזות מאוד, אתה מסתובב עם אנשים שיופי זה הדבר הכי חשוב אצלם, אז אתה נוהג כמותם, ומה לעשות, אני אחת שאוהבת לאכול. אז באיזשהו שלב התחלתי לאכול ומיד אחרי זה להקיא. ככה זה היה כמה שנים. הגוף חכם, הוא זוכר ומתרגל וככה הגעתי למצב שהיה לי מנגנון הקאות אוטומטי, ברמה שהייתי שותה כוס קפה ומקיאה, פשט פלונטר של הקאות".

קדוש מספרת כי זה השתלט לה על החיים: "לא הייתי שמנה. אנשים גם לא מבינים על מה אני מדברת ואומרים לי שלא הייתי שמנה, אבל זה בדיוק העניין. הבעיה היא בראש. הייתי מגיעה למקום כלשהו, וחברות היו מחמיאות לי, והייתי בטוחה שכולם משקרים. נכנסתי לשמנופוביה, והייתי כועסת על עצמי. מבחינתי ההשמנה וההרזיה היו קיצוניות. הייתי יכולה לעלות 8 קילו במהירות, ולבנאדם רזה זה שינוי משמעותי, ואז להוריד את זה מהר מאוד. כשהייתי יורדת היו מגיעות גם ההערות העוקצניות. אנשים ממש ביקרו אותי. יש לי הרבה עוקבות שהן ילדות צעירות שמתעניינות ושואלות אותי. דור האינסגרם לא מבין שהרשת החברתית והמציאות לא דומים. לא הכל ורוד באינסטגרם, בחיים בלי הפילטרים יש מציאות אחרת, שלא רואים אותה בתמונות".

קדוש לפני התהליך. צילום: אלבום אישי

לפני שנה קדוש החליטה שהיא רוצה לשנות דברים מהיסוד והיא פנתה למאמן הכושר והחבר הטוב טל זנו, "פניתי לטל ויחד איתו עברתי תהליך גדול. הוא מאמן אבל גם חבר, והוא עזר לי בטירוף. הוא אמר לי שהעבודה היא קודם כל על הראש, אחרי זה נעבוד על הגוף. התחלתי לאכול מסודר עם תפריט וליווי שלו כל היום. הייתי שולחת לו הודעות מה מותר ומה אסור כל הזמן. התחלתי להתאמן בשביל הנפש, וזה לא היה פשוט. קשה לעשות את הסוויץ' ולהפוך לבנאדם בריא בראש. עברתי תהליך לאט לאט, והיום אני אחרי זה. חברים עוזרים לי, מלווים אותי".

"קודם לעבוד על הראש, אחרי זה על הגוף" קדוש באימון

קדוש מדגישה כי לרשתות החברתיות יש כוח שלפעמים מנוצל לרעה: "אנשים היו שולחים לי הודעות מגעילות באינסטגרם. אני בנאדם חזק, הייתי עונה, אבל מה תגיד ילדה צעירה, פחות חזקה שמקבלת הערות כאלה? זה יכול לרסק לה את הביטחון העצמי. אז העליתי פוסט כדי שאחרות ירגישו נוח לדבר, לפנות אליי. מיד אחרי שחשפתי את הסיפור שלי קיבלתי כבר 40 הודעות מבנות שכתבו שגם הן מרגישות ככה. 200 בנות שלחו הודעה שהן בולימיות".

אז היום את במשקל הנכון עבורך?

"אני לא חושבת שיש משקל שצריך להגיע אליו. צריך להיות איזון ובעיקר צריכים להיות בריאים בנפש.  לא ליפול לפוטושופ של כולם, החיים לא ורודים כמו באינסטגרם".

 

 

כתבות נוספות ברכילות ולילה

0

שיחות על הבר

הכירו את ניב לוי, הברמן של הויקטוריה

רכילות ולילה21 בפברואר 2024    2 דקות
0

חוגגים אהבה בויקטוריה

רכילות ולילה13 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה