רכילות ולילה

מבאר שבע תצא הבשורה

רכילות ולילה11 ביוני 2020    4 דקות
0

ב24.6 באר שבע תהיה העיר הראשונה בישראל שתארח בזאפה באר שבע מופע מוזיקלי מאז תחילת משבר הקורונה. הבעלים רן שקד כבר לא יכול לחכות

מבאר שבע תצא הבשורה

רן שקד כבר לא יכול לחכות. אחרי חודשים מורטי עצבים, אחרי שכבר היה ערוך ומוכן ונאלץ להוריד את השאלטר, ב24.6 זה יקרה, חמסה חמסה שום בצל, וזאפה באר שבע ייפתח את שעריו באופן רשמי להופעה ראשונה. ועוד איזה הופעה. לא אחר מאשר אביב גפן, מי שהיה אמור לפתח את הזאפה לפני שלושה חודשים, וביניים הפך לסמל המחאה של עולם התרבות, יגיע ויצעק, ערב טוב זאפה באר שבע.

"אם נאמר את האמת, אני יותר מתרגש מלני שלושה חודשים" אומר שקד הבעלים של מועדון ההופעות, "עברנו קטסטרופה שהרעידה את העולם ואנחנו סוף סוף מתחילים לחזור לרגע הקטן שלנו, האישי והאינטימי, מה שמאוד מאפיין את הזאפה. המפגש האינטימי שלך עם האמן. יותר מרגש אותנו שאני מרגיש את זה גם מהאמנים. הם רוצים לחזור להופיע, יש להם דרייב ואנרגיה. אמנים שלא עשו זאפה רוצים לעשות ולהיחשף לקהל ולהיות במגע עם הקהל, גם האמנים מתגעגעים לזה. ההתרגשות מגיעה משני הצדדים".

אם נשאיל לרגע מושג מעולם הכדורגל, אז שקד מפחד להגיד יש לפני הגול, בכל זאת, הקורונה עדיין איתנו, וכל ידיעה על עלייה התחלואה מחסירה לו פעימה, " כרגע אנחנו עסוקים בלהכשיר את הצוות שלנו חזרה. עשינו את הדברים ברמה הטכנית וכולנו עם היד על הדופק. כל רגע קופץ לנו פוש שמרטיט לנו את הלבבות, חשש שאולי חוזרים אחורה. מקווים שלא ייסגרו אותנו שוב. אני מרגיש הפעם שהיד לא קלה על ההדק מהממשלה, שנעשות פעולות יותר זהירות וכירורגיות מהממשלה. זה נותן לי קצת אוויר ותקווה שלא נחזור אחורה". שקד גם מודע לגודל האחריות שלו לשמור על ההנחיות, "הנהלים זה הדרך היחידה לשמור ולחיות בדו קיום עם המגיפה. לשמור על ריחוק חברתי, על היגיינה ועל הנהלים. זו הדרך היחידה שאפשר לחיות לצד המגיפה. אם לא נשמור על הנהלים נסגר שוב בבתים, וסגר נוסף יהיה גזר דין מוות לעסקים, מגדול לקטן. אנחנו ערוכים לקליטת קהל לפי הנחיות משרד הבריאות. הורדנו את התפוסה במקום ל75 אחוזים. שיפרנו כמה שאפשר ברמת ההיגיינה והניקיון במקום. תפריטים חד פעמיים ודיגיטליים. אנשים יכולים לסרוק את הקוד בכניסה ולקבל את התפריט לטלפון שלהם, המון עזרים טכנולוגיים שיאפשרו מינימום מגע".

כמה מרגשת החזרה של הזאפה? תחשבו על זה שב24.6 ההופעה הראשונה שתהיה בישראל, לייב, על הבמה, תהיה בזאפה בבאר שבע. אם תרצו, מבאר שבע תצא הבשורה, " תכננו בקפידה את לוח המופעים ודאגנו שזאפה באר שבע ייפתח ראשון, לפני שאר המועדונים. נלחמנו על זה. דאגנו שאביב גפן ייפתח את המועדון גם כי הוא גם עזר במתווה עצמו וגם כי הוא חלק מהעשייה התרבותית במתווה. דאגנו ששר התרבות יאשר את הגעתו לפתיחה. רוביק יגיע. אנחנו מסמנים את זה כציון דרך. ישראל היו הראשונות בעולם שפתחה את עולם התרבות מחדש. באר שבע זה המקום הראשון שיהיו בו מופעים, עוד לפני מועדוני הופעות ומשכנים. אביב גפן יהיה המופע הראשון בישראל".

שקד גם רצה לחזור, ובגדול. הציפייה לזאפה באר שבע הייתה גדולה, וכך גם הנפילה באנרגיות ובאדרנלין. שקד מבטיח, שהחודש הקרוב יהיה חודש עשיר ומגוון במופעים בתדירות שבאר שבע לא ידעה, "רק לחודש הזה, מהפתיחה יש לנו את אביב גפן ב24, אליעד ב25, בניה ברבי ב27 וישי ריבו ב28. וזה רק ביוני. ביולי יש לנו את הפרויקט של רביבו מצד אחד, היהודים ורד בנד מצד שני, אורי חזקיה ואבי נוסבאום בסטנדאפ וילדי בית העץ במופע לכל המשפחה. כבר עכשיו אביב גפן הוא סולד אאוט, אליעד תכף יהיה כזה. ישי ריבו אין צורך להגיד שייגמרו אליו כל הכרטיסים וגם לבניה ברבי קצת המכירות גדול וגם שם מאמינים שבקרוב יהיה סולד אאוט. זה שילוב של אמנים שהם בסט סלרים, הורדה של 25 אחוזים בכמות הכרטיסים ובעיקר הצמא של האנשים להופעות".

 

כתבות נוספות ברכילות ולילה

0

שיחות על הבר

הכירו את ניב לוי, הברמן של הויקטוריה

רכילות ולילה21 בפברואר 2024    2 דקות
0

חוגגים אהבה בויקטוריה

רכילות ולילה13 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה