רכילות ולילה

מדברים במספרים

רכילות ולילה20 בנובמבר 2019    10 דקות
0

השבוע יחגגו בבר ה-11' יום הולדת. איב אבנעים, הבעלים של הבר מדבר על ההתחלה בפאב ה"חמש" לפני שמונה שנים, על הבייבי החדש ועל השותפים שהפכו למשפחה. מספרי מזל

מדברים במספרים
איב אבנעים | צילום: עדן זמר

השבוע יחגגו בבר ה"אחדשר'ה" יום הולדת 4, מספר שהוא לא מובן מאליו בחיי הלילה, בטח לא לבר שהפך לחלק בלתי נפרד מחיי הלילה של בלייני האזור. האחדשר'ה הוא חלק ממפלצת תלת ראשית בחיי הלילה ומאחוריה עומד איב אבנעים.

כמו רבים אחרים, גם אבנעים החל את דרכו כיחצ"ן בחיי הלילה. "התחלתי כמו כולם כיחצן בפורום. משם המשכתי לעבודות מזדמנות בכל מיני ברים ואז נכנסתי לעבוד בדראפט בתור ברמן, משם נכנסתי לקמפאי, כשבשנה האחרונה ניהלתי את המסעדה".

אבנעים חווה את חיי הלילה והבין שהוא רוצה לצאת לדרך עצמאית משלו. בשנת 2011 זה גם קרה כשהוא פתח את הפאב "חמש על עשר", שלימים יהפוך ל"חמש".

"לא חשבתי על זה בתחילת הדרך, לא הלכתי כל כך רחוק", מספר אבנעים, "ידעתי שאני אעשה משהו. בשלב מסוים צברתי הרבה חברים, הרבה אנשים הכירו אותי בסצנה, אז אמרתי שאני אעשה משהו בתחום שגם יפרנס אותי. אחרי שנה ב'חמש' ידעתי שזה חלק ממני, שאני הולך לשם ושאני רוצה לעשות עוד עסקים, לפתוח עוד מקומות. גם עכשיו אני חושב לפתוח עוד מקום".

ה"חמש על עשר" היה חלום ילדות של אבנעים. "רציתי לפתוח פאב עם מוזיקת רוק והופעות חיות, זו הייתה הגשמת חלום ילדות. רציתי פאב חברים שיבואו לשמוע מוזיקה, לראות הופעות לייב. אחרי כמה שנים אמרתי שאני צריך ללכת למקום יותר גדול ופתחתי את ה-11' בסטטוס של דאנס בר. בהתחלה פתחנו אותו כמועדון טכנו וזה לא כל כך הצליח. שיניתי את הקונספט והוא הפך להיות מועדון פריסטייל. היום זה אחד המקומות הלגיטימיים לבילוי. בשנה האחרונה פתחתי את הילד הקטן ברינגלבלום, בר "שוק 13", בר סטודנטים ברחוב, אווירה של רחוב תל אביב. אני מאוד אוהב את מה שאני עושה, אני משתדל לחדש, לייצר, אני משקיע בזה המון זמן, בשיווק וביצירה. אני חושב שזה הכי חשוב כי אנשים אוהבים לקבל חוויות חדשות, במיוחד הדור הצעיר שחווה את הדברים וממצה את הדברים מהר מאוד".

פתחת את ה"חמש" בגיל צעיר, לא חששת?

"לא פחדתי בכלל. האמנתי במה שאני הולך לעשות. הלכתי בכל הכוח כי באותה תקופה זיהיתי צורך. לא היה פאב באר שבעי קלאסי. לא היה מקום כזה עם הופעות והייתה סביבי חבורה גדולה של אנשים שרוצים את זה, שומעים מוזיקה רוצים הופעות. אמרתי שאני אביא משהו חדש לעיר, משהו שלא היה לפני. צברתי את הניסיון הניהולי, ידעתי לקראת מה אני הלך. זה גם לקח קצת זמן. ה'חמש' לא הצליח ישר".

ועדיין הפאב עבר כמה גלגולים…

"אני משקיע המון זמן בשיווק וביצירה". האיש והזקן, אבנעים | צילום: עדן זמר

"נכון. לפני שנתיים הפכתי אותי צעיר יותר, צבעוני יותר. הרמתי את הכיסאות הנמוכים לגבוהים, הפכתי אותו לבר. הפסקנו עם ההופעות החיות, זה לא עניין את הדור הצעיר. אני החלטתי לעשות מה שצריכים, לא מה שאני רוצה. אני משלב דברים שאני אוהב, אבל האסטרטגיה שלי היא מה הקהל רוצה, ואת זה אני עושה בדרך שלי. טכנו לדוגמה זה משהו שאני אוהב שהייתה לו תקופה יפה ב'חמש'. היום זה עבר ל-11' ואני מקווה שהחורף יביא איתו אווירה של מוזיקה בחושך".

מי שמכיר את אבנעים יודע לספר על שני דברים שמאפיינים אותו. הראשון הוא הזקן הארוך, שמסתבר שהוא מגדל כבר לא פחות מ-6 שנים. "לפני 6 שנים התחפשתי לאלביס פרסלי והתגלחתי על הסכין כשהשארתי שתי פאות. אמרתי לעצמי שמהיום אני לא מתגלח וזה מה שקרה, הזקן עליי עוד מעט 6 שנים והוא חלק בלתי נפרד ממני. אני יודע שהייתה דרישה להוריד אותו, אבל אני שמח שהקהל למד לאהוב את הזקן".

ומה לגבי זוגיות? אתה עדיין רווק נצחי…

"זו שאלה אישית ורחבה. אני בטוח שיש אחת ואני יודע שזה יישמע מוזר, אבל אני מכור לעבודה וזה לוקח ממני המון זמן. עברתי כמה מערכות יחסית ורובן נגמרו כי בסוף היום אני צריך ללכת לעבודה במקום להישאר בבית עם בת הזוג. אבל טוב לי, ואני מקבל את הסיפוקים האלה מהעסקים".

משפחה לגיטימית

כל מי שמכיר את חיי הלילה בבאר שבע, יידע לספר על משפחות לילה, משפחת הפורום ומשפחת הברקה לדוגמה. אבנעים מדגיש, כי גם משפחת עולם המספרים הפכה למשפחה לגיטימית בחיי הלילה. "אנחנו חד משמעית משפחה לגיטימית היום בחיי הלילה" הוא אומר.

"אנחנו משפחה לגיטימית לחלוטין, אנחנו חולשים על מספר עסקים ותחומים שונים. ה'חמש' יותר לגילאים צעירים, ה-11' לקהל היותר בוגר בימים מסוימים והבייבי החדש הוא סטודנטיאלי 100 אחוז. השתלבנו פה. אני מרגיש שתקענו יתד בעיר".

אבנעים גם מוסיף שעם השנים המשפחה גדלה ועם שאר מקומות הבילוי גם נכנסו כמה שותפים שהפכו למשפחה קרובה. "יש בתוך המשפחה הזו את המשפחה האמתית שלי, אחי מתן שמנהל את ה'חמש'. יש לי עוד שני שותפים, דן גברילנקו ב-11' וגיא מנצור בבר שוק. כשאתה גדל אתה חייב עוד אנשים איתך, כדי שתוכל להתפנות לתחומי אחריות אחרים. לכל אחד יש את ההגדרות מה עושה ואיך הוא עושה, ואז זה מפנה כל אחד מאתנו לעבודה האמיתית שלו. קשה לעשות עסקים בלי שותפים. יש לנו מנהלים אבל חייבים שותפים. אנחנו מתחזקים את השותפות, מבלים ביחד, יוצאים לחופשות ביחד, אנחנו מדברים יחד כולם, יום יום, מנהלים אורח חיים של שותפות מאוד ברורה, עם תחומי אחריות ברורים".

"אתה גדל אתה חייב עוד אנשים איתך". אבנעים עם אחד השותפים דן גברילנקו | צילום: עדן זמר

כמה זה קשה לעשות עסק מצליח בחיי הלילה?

"אני לא יודע להגיד. זה מאוד קשה, כל הזמן צריך ליצור ולחדש. אתה לא מוכר מוצר ספציפי ואתה אומר זה המוצר הוא יפה וטעים. פה כל שבוע יש עבודה חדשה, מלחמה חדשה, להביא אנשים, לייצר אנרגיות חדשות, זו עבודה עם המון אנרגיות. זה לא קל, יחד עם זאת כשזה מצליח, זה מאוד מספק".

יש מחשבה לצאת גם מחוץ לגבולות באר שבע?

"חד משמעית כן. אנחנו כבר בודקים אופציות בעוד מקומות. באר שבע זו העיר שלי, אני מאוד קשור אליה. אני מאוד מאמין בה, אבל יש מחשבות לצאת גם החוצה. כמובן שתל אביב זה היעד המרכזי, אני נמצא שם המון, גם כדי לחדש את היצירתיות שלי ולהביא אותה לפה".

אז איפה אנחנו מול חיי הלילה של תל אביב?

"מקומנו מכובד. אנחנו לא תל אביב, באר שבע היא לא עיר שמבלה כל שבוע, יש פה חיי חברה ומשפחתיות שזה משהו שונה מתל אביב, שם כל היום סובב סביב בילוי. בתל אביב יש גם תיירות שלצערי אין אצלנו, בקיץ אתה חווה את זה בעיקר. אתה מרגיש שאתה בחו"ל, יש המון תיירים, יש אווירה של חו"ל. אבל אין ספק שבאר שבע ממוקמת טוב מאוד בחיי הלילה".

אבנעים גם גיבש לעצמו דעה נחרצת לגבי הקהל הבאר שבעי, "הקהל הכי מורכב שיש. הוא מורכב מהמון סוגים של אוכלוסיות, מסגנונות של אנשים", הוא אומר וממשיך: "אני חושב שאם אתה קולע למה שהוא אוהב הוא יבוא, ידבר עליך טוב, ויבלה, אם לא קלעת, אתה תצטרך להתמודד עם ימים פחות טובים. הקהל בבאר שבע יודע מה הוא רוצה ומה טוב. הוא מבלה בתל אביב, הוא יודע מה פחות טוב ומה יותר טוב. אם אתה מביא מוצר טוב הוא יפרגן לך בחזרה".

עולם של מספרים

כאמור, אבנעים הוא חלק ממשפחת עולם המספרים, ואפשר לנחש מה משמעות השם. "אנחנו קבוצת עולם המספרים כי כל עסק יש לו שם של מספר. זה התחיל ב'חמש על עשר' שזה היה בכלל פרופיל של עץ, נתפס עד שכולם קראו לו 'חמש'. כשהקמנו את ה-11', זה היה ברחוב בן גוריון 11 אז הלכנו עם זה והיה די ברור שגם העסק הבא יהיה עם מספר. ככה נולד ה'בר שוק 13', שזה שילוב של דוכן בשוק שתמיד מגיע עם מספר, אז זה הדוכן, הביתן ה-13 ברחוב".

"הקהל בבאר שבע יודע מה הוא רוצה" | צילום: בן גבאי

הזכרת שאתה עובד יחד עם אחיך, איך זה לשלב משפחה ועבודה?

"מי שיגיד שזה קל ישקר. יש לי אח מקסים, הוא יודע איך לעשות את הדברים בצורה הכי טובה. הוא אחי הקטן ומגיל קטן תמיד דאגתי לו וזה היה נראה לי טבעי שהוא יהיה חלק מהעסקים איתי. כמובן שיש גם ימים פחות טובים כי יש שני כובעים, פעם משפחה, פעם בעבודה. אנחנו מנהלים שני עסקים ביחד, מנהלים חברות מדהימה, מבלים הרבה ביחד ומצליחים לשלב".

שמונה שנים בחיי הלילה זה מספר שהרבה היו חותמים עליו. איך שומרים על רלוונטיות?

"אני בנאדם שאוהב שינויים. גם בחיים וגם בעסקים. זה היתרון היחסי שלי כי אני באמת מחדש כל הזמן. ה-11' עבר שיפוץ, ה'חמש' עבר כמה גלגולים, זה מה שמשאיר אותך רלוונטי. אתה מנסה לשנות את השפה, את הצורה, את המוזיקה. אנשים באים למקום שהם מכירים ומקבלים משהו אחר וזה משאיר אותך רלוונטי ובעניינים".

בסופ"ש הקרוב כאמור, ה-11' יחגוג יום הולדת 4 וזה יקרה לאורך כל הסופ"ש. אבנעים, מעריץ גדול של המידברן, החליט לקחת את הקונספט גם לסופ"ש החגיגות. "יום ההולדת יתפרש על פני כל הסופ"ש, בכל הליינים. קראנו לזה סטים פארק, כל האווירה תהיה כמו המידברן והברנינג מן. שזה אומר משקפות, כובעים, לבוש שחור. אנחנו נחלק כובעים מניפות, הכל יהיה סביב הסטייל הזה. ביום חמישי תגיע לנגן אלה גוטמן, ביום שישי יגיע עמרי כהן, ובשבת, בליין החיילים, אסף מימון ומיכאל זרקא כל הערב. כמובן שיהיה בר קוקטיילים בכניסה, תפריט אוכל חדש, יהיה צבעוני שמח".

כתבות נוספות ברכילות ולילה

0

הספיישלים של כרמים חוזרים

רכילות ולילה20 במרץ 2024    דקה אחת
0

שיחות על הבר

הכירו את ניב לוי, הברמן של הויקטוריה

רכילות ולילה21 בפברואר 2024    2 דקות

כתיבת תגובה