אוכל

החומוס כמו שלא הכרתם, גרסת רשת בית הפול

אוכל13 במאי 2019    3 דקות
2

יום החומוס הבינלאומי (13.5) הוא הזדמנות מצוינת להצדיע למאכל שנחשב הכי ישראלי. לקראת היום המיוחד שיצוין ברחבי העולם, רשת בית הפול הדרומית יצאו במנות חומוס מיוחדות כמו שלא הכרתם

החומוס כמו שלא הכרתם, גרסת רשת בית הפול
מנות בית הפול הירוק | צילום: ניר שמול

הוא מככב כמעט בכל שולחן וכשטועמים אותו גם מהמקום הכי רחוק בעולם, הוא יחזיר אותנו מיד אל הבית ואל התחושה של להיות ישראלי. אז פנינו לרשת בית הפול שהכינו במיוחד עבורנו מנות חומוס כמו שלא הכרתם. על חומוספירולינה שמעתם? חומוס הודי? כל הפרטים בכתבה.

לפני הכל, נתחיל בכמה עובדות מעניינות על המאכל שהפך לסמל לאומי:

1. חומוס נקרא על שם חֻמֻּץ בערבית.

2. יש אומרים שהמקור לחומוס הגיע ממצרים העתיקה, לעומת זאת יש מוסלמים הטוענים כי היה זה צלאח א-דין שהמציא את החומוס כפי שהוא מוגש כיום.

3. כיום היצרנים המסחריים העיקריים של החומוס הם הודו, פקיסטן, טורקיה, אתיופיה, ומקסיקו, וניתן למצוא זנים שונים שלו ובמגוון סוגים, מגרגירי חומוס ועד ממרחים ומאכלים שונים כמו הפלאפל המסורתי.

4. בניגוד לדעה הרווחת, חומוס טרי איננו משמין כלל. הקטנית עצמה מכילה מעט מאוד שומן והרבה פחמימות וחלבונים.

צילום: ניר שמול

בית הפול, מסעדת החומוס המוכרת, הוקמה בשנת 1952, כשהסבא והסבתא, שמואל ואלגרה אשכנזי, עלו לישראל ופתחו צריף קטן בבאר שבע. באותו הצריף הגישו אוכל טעים שהכינו באהבה, לפי מתכונים משפחתיים שהביאו איתם מהבית במצרים. עם השנים שחלפו, גדל בית העסק הקטן והפך למסעדה של ממש. המתכונים המיוחדים של סבא וסבתא המשיכו לעבור מדור לדור ונשמרים עד היום בסוד. היום, דור ההמשך, הוסיף למתכונים הישנים מטעמים חדשים.

חומוספירלינה – מדובר במנת החומוס המסורתית בשילוב ספירולנה, אחת ממזונות העל הפופולריים ביותר בעולם. היא מרכזת בתוכה כמות אדירה של חלבונים, ויטמנים ומינרלים ועוד המון רכיבים חיוניים לגוף. ביום החומוס הבינלאומי, נגיש בסניפים מספר מוגבל של המנה המיוחדת. השילוב בין גרגירי החומוס לעלים הירוקים הפכו את החומוס ליותר בריא ובעיקר לצבעוני. המינון העדין והתיבול המסורתי שמרו על הטעם המוכר והאהוב.

חומוספירלינה | צילום: ניר שמול

המנה הכתומה: חומוס הודי – לפעמים נדמה כאילו גרגר החומוס נולד במטבח ההודי. השילוב בין התבלינים ההודים לחומוס משתלבים יחד מצוין. ביום החומוס נציע מנת חומוס הודי בשילוב עם תבלינים הודים כמו קארי ועוד.

חומוס הודי | צילום: ניר שמול

חומוסלק אחד השדרוגים המושלמים למנת החומוס הוא הסלק המתקתק. כמה טעים ככה בריא והצבע הופך את המנה לכזאת שאי אפשר להישאר אדישים מולה.

חומוס סלק | צילום: ניר שמול

וכמובן, איך אפשר בלי המנה הוותיקה מכולן: חומוס פול–  את החומוס פול כמעט שלא צריך להציג, זו המנה האהובה והפופולרית של הרשת. חומוס בשילוב פול מצרי, טחינה, ביצה, שמן זית, פטרוזיליה ורוטב הבית. מנה שהיא חגיגה קולינרית אסלית.

אז בניגוב או בדוך, בצבע אדום או בצבע ירוק, עם תוספות או עם תבלינים מיוחדים.. אתם תחליטו אבל מה שבטוח זה הולך להיות ממכר.

חומוסים מיוחדים | צילום: ניר שמול

כתבות נוספות באוכל

0

״המלחמה מציבה אתגר, אבל יש לנו לקוחות...

מלחמה, מגיפה ועושר קולינרי: אפליקציית המשלוחים וולט תציין בחודש הבא 3 שנות פעילות בבאר שבע. בדקנו מה עשתה הטכנולוגיה לסצנת האוכל בעיר, איך הושפעו 200 המסעדות ובתי העסק שעובדים עם וולט, והאם המלחמה שינתה את הדרך שבה הבאר שבעים בוחרים מה לאכול

אוכל14 בינואר 2024    5 דקות
0

רשת "ג'אפן ג'אפן" מגיעה לפרויקט "הבלוק", באר...

המסעדה האסייתית חתמה על הסכם של חמש שנים במתחם

אוכל13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • פני
    יש לי אורחים רוצה לגיע

    איפו נימצא בית הפול

  • יובל
    סידן

    אני מכיר את בית הפול, והם מצוינים. כמו כן, הם מציעים חומוס – שזה מאכל מאוד בריא ועשיר בסידן. יחד עם זאת, לא כל הסידן שאנו צורכים נספג בגוף, ופעמים רבות כדאי להשתמש בתוספי תזונה כדוגמת דנסיטי הסידן האמורפי, אשר מחקרים מוכיחים כי הוא נספג בגוף פי 2 יותר מכל תוספי הסידן האחרים. שמעתי גם על הרבה אנשים שמשתמשים בו והם מאוד מרוצים.