תרבות ופנאי

הפסטיבל הבינלאומי ה-24 לתיאטרון בובות

תרבות ופנאי14 ביוני 2022    דקה אחת
0

הצגות לילדים ולמבוגרים, הצגות בכורה, אמנים מחו"ל, תערוכות, סדנאות ועוד, בפסטיבל הבינלאומי ה-24 לתיאטרון בובות שיתקיים השנה בין תאריכים 28 ביולי עד ה-6 באוגוסט, בחולון.

הפסטיבל הבינלאומי ה-24 לתיאטרון בובות
צילום: פיני סילוק

במשך עשרה ימים יציע הפסטיבל הבינלאומי לתאטרון בובות חוויה תיאטרלית לכל המשפחה עם עשרות מופעים, הצגות, תערוכות, סדנאות וחגיגה אמנותית.

\הבכורות הישראליות יכללו את ההצגות: 'שיכון גלויות' (זויה קניגסברג ושושנה דרור) – סיפורן האמיתי של היוצרות, שתיהן מהפריפריה החברתית, האחת בת לעולים מאתיופיה והשנייה עלתה מברית המועצות; 'הויטרינה של סבתא' (ליאת שבתאי) המבוססת על סיפוריה של סבתה האמיתית של היוצרת; 'טיול משפחתי' (רינת שטרנברג, תיאטרון קרטון), תיאטרון חפצים בו מגלמת היוצרת את תרצה חוקרת הטבע שבעזרת בובות וחפצים, משחזרת ביצירתיות ובהומור את חווייותיה מטיול ביערות אפריקה ו'סיפור מנייר' (אורית ליבוביץ נוביץ) המבוססת על שימוש בנייר, בעבודות cut-out, בתפאורותpop-up ובציור חי.

לצד ההצגות המופעים תפתח תערוכת הצילומים Que Bella" – צילומיו של פיני סילוק המתעדים את הבובנאית בלה שקאטוב בת ה-75 עם בובותיה במצבים בלתי רגילים.מחו"ל, יגיעו השנה, אמן המריונטות, ההונגרי, עתיר הפרסים, בנצה סרקאדי, עם מופע המריונטות של בודפשט, וקבוצת LOFT מקרואטיה שינחו כיתת אמן על יצירה אוטוביוגרפית עם בובות וחפצים.

הפסטיבל מציע גם הצגות ברוסית: 'למה אין גן עדן עלי אדמות' הצגה למבוגרים של התיאטרון 'אלף' – קבוצת עולים שעלתה לא מכבר לחיפה מסנט פטרסבורג שם היו מאוגדים כתיאטרון "'שלושארבע'. ו'מנדל של הספרים' אף היא הצגה למבוגרים (ע"פ סיפור קצר מאת שטפן צווייג) בכיכובו של הבובנאי והשחקן הוותיק יצחק פקר, את הצגה ביים הבמאי העולה אלכסנדר מיכאלוב, שניהל טרום עלייתו תיאטרון גדול באוראל, רוסיה.

המוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות יהיה פתוח בימי הפסטיבל לקהל הרחב – הכניסה חופשית.

הוויטרינה של סבתא. צילום: כפיר בולוטין

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כרמים של אהבה

תרבות ופנאי13 בפברואר 2024    דקה אחת
0

החוטם

בבית הספר למשחק גודמן בבאר שבע העלו בשבוע שעבר קומדיה אפלה על פי סיפור מאת ניקולאי גוגול

תרבות ופנאי11 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה