תרבות ופנאי

התמונה להמחשה בלבד

תרבות ופנאי5 בדצמבר 2021    3 דקות
1

ארז פרביאש, רק בן 18 וכבר עומד בפתחו של אלבום שני, והוא זקוק לתמיכתכם

התמונה להמחשה בלבד
צילומים: מקס פבזנר

מי שחושב שהרוק "מת" והצעירים כבר לא שומעים גיטרות ודיסטורשנים צריך להכיר את ארז פרביאש, בן 18 מעומר שמוכיח שהנוער עדיין אוהב רוק ובגדול. פרביאש, כאמור רק בן 18 אבל עובד כבר על אלבום שני ועכשיו הוא גם יצא בקמפיין גיוס המונים כדי לסיים את האלבום: "בספטמבר 2020 שחררתי את הסינגל הראשון שלי 'ואם הלכתי' אז המוזיקה שלי בחוץ קצת יותר משנה. אבל הרבה לפני התעסקתי עם מוזיקה. כתבתי שירים ולאט לאט התקדמתי. היום אני עושה רוק פופ אלטרנטיבי. ככה נראה לי לפחות כי היום הגבולות בין הז׳אנרים נורא מטשטשים וזה מה שכיף, אני יכול לעשות שיר אחד באלבום שהוא פאנק, ושיר אחד שהוא ביט לואו פיי וזה עדיין ישמע ייחודי לי".

איך הגעת למוזיקה?

"הייתה לאבא שלי גיטרה בבית ופשוט התחלתי לנגן עליה. בשלב מסוים הלכתי למורה כדי להשתפר בטכניקה, אבל חוש לכלי נגינה תמיד היה לי. החלק המעניין הוא איך הגעתי לכתוב ולשיר. בתחילת כיתה ט' טל לייבל וים בכר הגיעו לכיתה שלי וסיפרו על פרויקט מקורוק. זה היה נשמע לי טוב הלכתי לאודישן ועברתי. במהלך השנים שלי בפרויקט עברתי מלהיות רק נגן מאחורה לפרונט של הבמה ובקרוב יצא השיר "קונספירציה", מהשנה הרביעית שלי בפרויקט". לפרביאש יש את כל מה שצריך כוכב רוק, כישרון מוזיקלי, ליריקה בועטת ובעיקר טונה של אטטיוד על הבמה, "את ההשראה לטקסטים אני שואב מהחיים שלי" הוא אומר, "דברים שקורים לי, גם אם סתמיים וגם אם משני חיים יובילו לשיר. אחד השירים באלבום החדש נקרא "קיאק פירות" והוא מדבר על נשף הסיום, הפרום של בית הספר. המארגנים רצו לקחת 750₪ על הנשף ואני חשבתי שזה מיותר, אז שאלתי אותם על מה הכסף הולך ובין הדיג׳יי לאלכוהול ראיתי שמביאים קיאק פירות, לא ידעתי שזה קיים ובדיעבד זה מגניב לאללה, אבל באותו רגע זה הצחיק אותי והחלטתי לכתוב על זה שיר".

 

אתה בן 18 וכבר עם אלבום שני, איך מגיעים להספק הזה?

"קודם כל יש לי אולפן ביתי שמאוד עוזר. שם אני מקליט כל רעיון שעולה לי, אפילו באמצע הלילה. המוזיקה זמינה בשבילי 24/7. הדבר השני הוא סביבה מקצועית. למדתי איך לעשות מוזיקה בפרויקט מקורוק, ובלהקת צעירי באר שבע מהאנשים הכי מקצועיים שיש. וכמובן שמעל הכל יש לי תמיכה אדירה מההורים, מהמשפחה ולשמחתי גם מהקהל שגדל מיום ליום".

מה צפוי באלבום השני?

"באלבום יהיו שמונה שירים ושני קטעי מעבר, שירים חדשים מרגשים יותר, עמוקים יותר, ואפילו מצחיקים יותר, כמו "חותכת בצל" ו"מלך השזלונג" שאנחנו כבר מנגנים בהופעות. מבחינה מוזיקלית האלבום הזה כל כך מיוחד ומגוון, יש ביטים אפלים, ריפים כבדים, בלדות אינדי פופ חלומיות, גיטרות צורחות ועוד המון הפתעות".

ועכשיו אתה בעצם באמצע קמפיין גיוס המונים?

"נכון. להוציא אלבום זה מגניב לאללה, אבל יקר מאוד. צריך להקליט, למקסס, למאסטר, צריך לצלם קליפים, לשלוח לעיתונות ולרדיו, לעשות קמפיינים ממומנים, גרפיקות, להדפיס דיסקים וחולצות. אז פתחתי קמפיין מימון המונים בהדסטארט, ותוכלו לקנות שם מראש דיסקים, חולצות, כרטיס להופעת ההשקה שתתקיים בחלוץ 33 ב2.2.22, ועוד המון דברים מגניבים ושווים".

 

לתמיכה באלבום החדש כנסו להד סטארט של ארז: https://headstart.co.il/project/65927

השיר שמלווה את הקמפיין:

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

שיר לעמית

דור שמר, זמרת יוצרת, בסינגל חדש בהקדשה לעמית כהן הי"ד שנרצח במסיבת הנובה

תרבות ופנאי6 במרץ 2024    דקה אחת
0

חודש האישה ב FRIENDS

FRIENDS, רשת מועדוני תרבות ישראלית, בשיתוף נעמת מבית ההסתדרות, יקיימו החוד סדרת מופעים חגיגיים לרגל חודש האישה הבין-לאומי

תרבות ופנאי4 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה