תרבות ופנאי

לא מאוחר מידיי

תרבות ופנאי18 באוגוסט 2021    5 דקות
0

ורד מאירי החלה בקריירה מוזיקלית כבר מילדות, ועברה את כל התחנות בקריירה של זמרת ודווקא אז, חזרה בתשובה, והחלה להופיע בפני קהל של נשים בלבד. בראיון ל"שבע", היא מספרת על ההחלטה לחזור להופיע בפני קהל מעורב ומדוע לקח לה כל כך הרבה זמן להוציא אלבום ראשון

לא מאוחר מידיי
שיער: צופיה טויטו איפור: מיתר בן מוחה צילום: כרמית פרטוש

ורד מאירי מנתיבות היא דוגמה לזמרת שהמוזיקה מלווה אותה בכל נקודה בחייה, דוגמה לכמה המוזיקה יכולה להיות חלק בלתי נפרד מחייו של אדם. מאירי נולדה בבאר שבע, ומצהירה שמגיל קטן היה ברור לה שהמוזיקה תהיה חלק בלתי נפרד מחייה: "מגיל שלוש, ההורים שלי זיהו את הכישרון המוזיקלי שלי, וכך גם כל הסובבים. במקום לבקש בובה, הייתי מקבלת מההורים קלטות, והייתי מקליטה את עצמי הלוך וחזור בטייפ", היא מספרת. "הייתי מופיעה על הבמות במסגרת בית ספרית, וההופעה הרשמית שממש גרמה לי להבין שזה הייעוד שלי הייתה כששרתי סולו בכיתה ו' בבית הספר את השיר 'אניטה וחואן'. אחרי ההופעה, הרבה אנשים פנו לאבא שלי, ומאוד שיבחו אותי. מאז, התחלתי ללמוד שיעורי פיתוח קול אצל מיטב המורים, ומגיל 21 גם הפכתי למורה לפיתוח קול בעצמי, בשיטה מאוד ייחודית ומצליחה".

בגיל 19, מאירי גם התגייסה ללהקת חיל החינוך, ורק הופעה באוסטרליה גרמה לה לא להיות בעונה הראשונה וההיסטורית של התוכנית 'כוכב נולד': "בגיל 19, התגייסתי ללהקת חיל החינוך, הלהקה הייצוגית של צה"ל, וגם התקבלתי לתוכנית 'כוכב נולד' הראשונה, עם נינט ושירי, אבל בגלל שהייתי צריכה להופיע באוסטרליה למשך חודש ימים, והייתי סולנית ראשית מטעם הצבא, לא אישרו לי את ההשתתפות בתוכנית, ולא הסכימו לחתום על הניירת".

ודווקא אז, כמה חודשים לאחר השחרור מהצבא, החלה מאירי בתהליך שישנה את חייה: "אחרי השחרור, התחלתי תהליך של חזרה בתשובה. אני יכולה להגיד שכל החיים שלי הייתי מחוברת לבורא עולם, אבל לא הבנתי את זה, לא ידעתי לשים על זה את האצבע. התהליך של התשובה התחיל דווקא בהופעה שהייתה לי ביום שישי בערב, ערב שבת, במלון בים המלח. הייתי מופיעה הרבה בסופי שבוע במלונות. תוך כדי ההופעה, הרגשתי שיש משהו רוחני שלא הרגשתי לפני כן. הגעתי להחלטה שאני חייבת לבדוק מה זה אומר. ביום ראשון בבוקר, הלכתי לבית כנסת, והיה שם את הגבאי, וביקשתי ממנו שיסביר לי יותר על השבת והתפילות. הוא שמח שאני מתעניינת, אבל מפאת צניעות, הוא לא יכול היה לעזור לי, והמליץ לי לפנות לרבנית שתסביר לי. הייתה לי חברה שבאה מבית דתי. פניתי אליה, והיא התחילה להסביר לי על תפילות, וזה ממש קסם לי. תוך חודש, מצאתי את עצמי שומרת שבת ועושה תפילות".

מאירי מודה שהשנים הראשונות היו מאוד אינטנסיביות מבחינתה: "בשנים הראשונות של החזרה בתשובה, הייתי מאוד קיצונית; עברתי לגור בירושלים, ולמדתי במדרשה ליד מאה שערים. לאחר מכן, עברתי לגור בבית"ר עילית במשך 13 שנים. העולם החרדי הוא עולם מדהים ומרתק, אני לומדת שם המון דברים. במשך תקופה ארוכה, הייתי מגדירה את עצמי רק כחרדית, ולא רציתי לשמוע על זה שאני חוזרת בתשובה או שהייתי חילונית בעבר. עם הזמן, הבנתי שזו טעות; כשבן אדם בורח מהמציאות, אז הוא בעצם בורח מעצמו, ואני חושבת שיש בעיה בהסברה החרדית לגבי ההכוונה של החוזרים בתשובה. אחרי החזרה בתשובה, החלטתי להפסיק להופיע מול קהל מעורב, ופתחתי עסק של חברת הגברה ותאורה והפקת אירועים במגזר החרדי. עד היום, אני מנהלת את העסק הזה, במקביל לחזרה שלי לעולם המוזיקה. בשנים האלה, הופעתי מול נשים, והוצאתי אלבום מקורי במגזר החרדי".

אולם, זה לא הספיק למאירי, ולפני שנתיים היא הרגישה שהיא רוצה לפרוץ עוד יותר: "לפני שנתיים, פניתי לרב שלי, ואמרתי לו שיש לי חומרים שאני כותבת ומלחינה, ושאני מרגישה שיש לי סוג של שליחות. גם תוך כדי אירועים במגזר החרדי, הרבה נשים באירועים הן חילוניות, וכל הזמן היו אומרות לי ללכת לתוכנית טלוויזיה ולעשות משהו. זה היה נראה לי רחוק. לשמחתי, הרב נתן לי את ברכתו. אני לא רואה את עצמי פורצת גבולות, וזו גם לא המטרה שלי. הפוך, מהמקום שאני באה ממנו היום, אני פחות מתעסקת עם תקשורת, פחות מסתכלת על חיים של אחרים, אני שומעת שירים חדשים שיוצאים כי חשוב לי להיות מעודכנת במוזיקה, אבל אני יכולה להגיד שאני פחות מושפעת ממוזיקה של אחרים, אני לא מנסה להיות מישהו אחר".

אחרי שקיבלה את ברכת הדרך, החלה מאירי לעבוד על מה שיהיה אלבום הבכורה שלה. אחרי כל כך הרבה שנים של יצירה, במסגרות שונות, רק עכשיו האלבום הראשון קורם עוד וגידים: "בינתיים, יצאו שני שירים מהאלבום, ויש עוד כמה שירים שצריכים לצאת, ואני בתהליך הפקה של שירים נוספים. לשיר הראשון שיצא קוראים 'באת אליי'. השיר מספר על התהליך של התשובה שלי, כשבאמצע החיים התחלתי תהליך, ונחשפתי לבורא עולם וליהדות. זה שיר שהצליח מאוד ברדיו, וזה מאוד הפתיע ושימח אותי, לא ציפיתי שהשיר יצליח כל כך. גם ההיענות של הקהל מכל המגזרים מאוד חיממה לי את הלב. השיר השני 'לא מאוחר מדיי', מדבר על המקום האינטימי שלי ושלנו כבני אדם מול בורא עולם, על הרגעים שיותר קשה, שמרגישים את הדכדוך, וברגעים האלה יותר קל להתחבר לבורא עולם, ולהבין שיש מי ששומר עלינו. כל השירים באלבום הם שירים שנכתבו לא למטרה מסחרית, שירים שכתבתי מהלב שלי, שירים שכתבתי לבורא עולם. היום, אני גם מופיעה לקהל מעורב. אני עובדת על מופע חדש עם נגנים, לקראת ההופעה הראשונה, מופע שמיועד לקהל מעורב".

אפשר להגיד שלקח לך הרבה זמן להוציא אלבום בכורה…

"אני שמחה שזה יצא ככה. אני מרגישה הרבה יותר בשלה, מגובשת. לפני שחזרתי בתשובה, עבדתי על אלבום שבעקבות החזרה בתשובה, גנזתי. הוא היה אלבום מצוין, אבל החיבור שלי הוא באלבום הזה. היום, אני שלמה עם החומרים שלי. אני מרגישה שכל מה שעברתי כל השנים האלה, הביא אותי לנקודה הזו. למרות שוויתרתי על להיות זמרת ולהופיע כל השנים, בורא עולם החליט בשבילי אחרת, ואני מרגישה שהכל מדויק".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה