תרבות ופנאי

תגיד לי מי אתה

תרבות ופנאי3 במרץ 2021    3 דקות
0

הודיה שבח מבאר שבע, רק בת 17 וכבר עם להיט ראשון

תגיד לי מי אתה
צילום: מורן גז

בשבוע שעבר הגיח לאוויר העולם השיר "תגיד לי מי אתה" שיר של יוצרת צעירה מבאר שבע, הודיה שבח. שבח, רק בת 16 וחצי היא תלמידת כיתה יא' במקיף רגר וזה השיר הראשון אותו היא מוציאה. למרות זאת, היא מדגישה כי המוזיקה ממש לא חדשה עבורה: "אני מחוברת למוזיקה מגיל מאוד קטן. אבא שלי הוא פייטן אבל רק בגיל 5, אחרי שההורים שלי התגרשו זה יצא החוצה. הייתי שומעת הרבה מוזיקה. אולי בגלל המחסור בדמות אבא מילאתי את החסר במוזיקה. זה ככה עד היום, זה החלום שלי להיות זמרת גדולה ומצליחה ובעזרת השם זה יתגשם".

שבח מספרת כי הקליטה קאברים שונים "בשביל הכיף" כהגדרתה עד שאחד הקאברים שלה התגלגל לידיו של המפיק גל (ג'ו) כהן: "הייתי מקליטה קאברים אבל חשבתי להוציא משהו, פשוט רציתי להמשיך לשיר ולעשות מוזיקה. היו לי לא מעט מעצורים בדרך ולא הפסקתי אף פעם. הקאבר האחרון שעשיתי 'תגיד שאתה כאן', שיר של שרית חדד הגיע לגל (ג'ו) כהן שהוא מפיק מוזיקלי שאהב וביקש שניפגש. הגעתי אליו וממש ישר התחלנו לעבוד על שיר. הוא כתב את המילים ומאוד התחברתי למילים ולקו המוזיקלי. הרגשתי שזה מאוד שונה ממה שאני עושה בדרך כלל. לרוב אני שרה בלדות וזה היה שונה ורציתי להביא גם משהו שונה במוזיקה שלי. אני שומעת מוזיקה בעברית ובאנגלית אבל רוב המוזיקה שאני שומעת היא דווקא מוזיקה ערבית".

המעצורים עליה שבח מספרת הגיעו ביחסים שלה ושל אביה לאחר הגירושין: "היו בבית הרבה חיכוכים וחילוקי דעות, ובאיזשהו שלב ההורים שלי החליטו להתגרש. אבא שלי הוא אדם דתי וכשהייתי הולכת אליו בסופי שבוע הייתי צריכה לשמור שבת, ללכת עם חצאית. עד לא מזמן גם הייתי במסגרת דתית. אבא שלי לא היה מוכן להעביר אותי בית ספר וזה הרגיש לי קצת כמו כפייה. הייתי חייבת להישאר בבית ספר דתי. הייתי ממש חיה חיים כפולים. חלק מהזמן עם חצאיות וחלק מהזמן עם מכנסיים. אני זוכרת שהייתי הולכת לקניון עם מכנסיים וחוששת שמישהו שמכיר אותי יראה אותי. בבת מצווה שלי רציתי לעשות אירוע ואבא שלי דרש אירוע עם הפרדה. לא הסכמתי והוא אמר שאם לא תהיה הפרדה הוא לא יגיע, והוא באמת לא הגיע". שבח מספרת כי לאחר מכן ניתקה את הקשר עם אביה, עד אשר היתה צריכה שוב את הסכמתו: "רציתי ללכת עם המוזיקה שלי והלכתי לאודישן לתוכנית גוט טאלנט, עברתי וביקשו שאבא שלי יחתום לי, הוא לא הסכים למרות שניסיתי לדבר איתו וזה מאוד פגע בי. עד היום. אבל לעולם לא הפסקתי לעשות מוזיקה, גם כשאמרו לי לא וגם אם אני אקבל עוד 1000 פעמים לא אני לא אוותר. אני מאמינה בעצמי מאוד, אני מאמינה שאני עושה את זה בצורה הטובה ביותר".

כאמור, בשבוע שעבר יצא השיר של שבח "תגיד לי מי אתה" ושבח לא מסתירה את העובדה שמאוד התרגשה: "השיר יצא בשבוע שעבר וזה מאוד מרגש. הוצאתי קליפ, עם עזרה של אמא שלי המלכה שאני מאוד מעריכה. לא ישנתי כל הלילה לפני. זה היה לחץ מטורף והתרגשות שאי אפשר להסביר, זה כאילו נולד לך איזה משהו ואתה צריך לשמור עליו טוב . זה החלום שלי להיות זמרת עכשיו אני מתחילה להגשים אותו וזה מרגיש אמיתי פתאום".

על מה השיר מספר?

"השיר מדבר על ילדה משוגעת שלא מוותרת על כלום, שעושה מה שבא לה, שעושה את מה שהיא רוצה. ככה זה גם בחיים האמיתיים, אני לא מוותרת עד שאני אקבל את מה שאני רוצה. כשהחלטנו ללכת על השיר גם גל אמר לי שזו בדיוק אני. שהשיר מוציא את מי שאני החוצה".

צפו בקליפ של הודיה

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

שיר לעמית

דור שמר, זמרת יוצרת, בסינגל חדש בהקדשה לעמית כהן הי"ד שנרצח במסיבת הנובה

תרבות ופנאי6 במרץ 2024    דקה אחת
0

חודש האישה ב FRIENDS

FRIENDS, רשת מועדוני תרבות ישראלית, בשיתוף נעמת מבית ההסתדרות, יקיימו החוד סדרת מופעים חגיגיים לרגל חודש האישה הבין-לאומי

תרבות ופנאי4 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה