תרבות ופנאי

מלך הכוורת

תרבות ופנאי7 בינואר 2021    3 דקות
0

איך הגיע מעצב התלבושות אסף פרן ללב הפריים טיים, ומה הקשר של דבורים לכל זה

מלך הכוורת
אסף פרן

אסף פרן (28) היה רגיל לעבוד סביב השעון, אם זה בעיצוב תלבושות, הפקות וכמובן כמלכת הדראג של הדרום סלין לה דיווין. אבל אז הגיעה הקורונה ופרן היה צריך להמציא את עצמו מחדש: "בימים כתיקונם יש לי סטודיו לעיצוב תלבושות אופנה והפקות. בין היתר הובלתי את ההדרכה של השחקנים בהצגה 'כלוב העליזים' של תיאטרון באר שבע. בעקבות הקורונה פתחתי עסק למסכות מעוצבות בעבודת יד, פתחתי אתר והעליתי את כל הפריטים לאתר, מסכות, פאות ואקססוריז".

לפני כחודשיים, קיבל פרן שיחת טלפון מפתיעה: " התקשרו אליי רנה גליקסמן ולימקה אליעזר מ'האוס אוף סטייל', מי שבעצם אחראים על כל הלבוש והסטיילינג של המשימות באח הגדול. הם ראו את סגנון העיצוב שלי, את האופי העיצובי שלי וזה מצא חן בעיניהם. שאלו אותי אם ארצה לתפור את התלבושות למשימת כוורת הדבורים באח הגדול, בעצם ליצור את התלבושות של המלך והמלכה. כמובן שנעניתי להצעה מיד. לא מגיעות הצעות כאלה ביום יום, בטח לא בתקופת הקורונה. ידעתי שזה ייקח ממני המון זמן, ידעתי שזה יהיה משהו מאוד גדול ואינטנסיבי".

הסקיצה של התלבושות

פרן מספר שבגלל הסודיות ובגלל שלמעשה עד הרגע האחרון לא ידע למי הוא תופר את הבגדים, העבודה היתה מאתגרת עוד יותר: "אתה לא יודע מי ילבש את זה אז בעצם קיבלתי מידע על 16 דיירים שכל אחד מהם יכול להיות המלך והמלכה. זו גם תלבושת שמתפרקת לכמה מידות. זה קשה גם מנטלית וגם נפשית, כי אתה לא יודע מה הולך להיות. זה אתגר מדהים ומרגש ואני מאוד שמח שלקחתי את זה. העבודה היא ממש להיות עם יד על הדופק. לדוגמה, אין מדידה, שזה הכי בסיסי בעיצוב. עד לרגע שלוקחים את התלבושת לנווה אילן אתה לא יודע מי ילבש את זה".

ואיך הרגשת שראית את זה על המסך?

"זה מצחיק כי בערב מוצ"ש שלבשו את זה לראשונה לא הראו את זה ואני רק קיבלתי עדכונים מההפקה שהכל בסדר וזה היה מאוד משמח. קיבלתי המון פירגונים מההפקה. ידעתי שאני הולך לראות את זה בשידור ואני זוכר שהייתי בהפסקת צהריים מול הטלוויזיה. ראיתי קצת האח הגדול לייב ואז בום זה הופיע לי מול הפרצוף. לקח לי חצי שעה לעכל את זה. אתה עובד על משהו 12-15 שעות ביום ופתאום אתה רואה את זה חי וקיים ואתה רואה שהכל בסדר. כל החששות מתפוגגים וזה אושר שאין לתאר אותו. זו חוויה קשה ומאתגרת וקצת בלתי אפשרית מחוסר ההבנה אבל כשזה קורה זה מדהים".

התלבושות מוכנות

 

ואיך היתה התחושה לחזור ולעבוד בתקופה כל כך מורכבת?

"הכאב הכי גדול בתקופה הזו זה השיתוק של עולם התרבות. זו מכה שהיא עצומה ואתה פשוט שוכח מה זה לעבוד. הטוויסט לעשות הפקה כזו לאח הגדול ברמת תיאטרליות כזו ממש מחזיר אותך לטעום שוב את העולם הזה. זו הזדמנות מדהימה שניתנה לי ואני חייב תודה".

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

שיר לעמית

דור שמר, זמרת יוצרת, בסינגל חדש בהקדשה לעמית כהן הי"ד שנרצח במסיבת הנובה

תרבות ופנאי6 במרץ 2024    דקה אחת
0

חודש האישה ב FRIENDS

FRIENDS, רשת מועדוני תרבות ישראלית, בשיתוף נעמת מבית ההסתדרות, יקיימו החוד סדרת מופעים חגיגיים לרגל חודש האישה הבין-לאומי

תרבות ופנאי4 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה