תרבות ופנאי

המראה של בדש

תרבות ופנאי10 בדצמבר 2020    2 דקות
2

יובל בדש מעומר היא יוצרת צעירה שהוציאה בימים אלה סינגל חדש שחושף טראומות מהעבר

המראה של בדש
יובל בדש. צילום : יוסף כהן

השבוע יצא לאוויר העולם סינגל חדש ליוצרת המקומית יובל בדש. השיר "מראה" הוא הסינגל השישי שלה. בדש, בת 26 מהיישוב עומר היא סטודנטית למדעי מחשב ביום אבל גם יוצרת בכל רגע בחייה: "גדלתי בכפר אשל הנשיא. סיימתי לימודים של הנדסאי סאונד, והיום אני סטודנטית למדעי המחשב. ובכל זאת, אני תמיד משאירה מקום לאהבה האמיתית שלי, המוזיקה. מגיל קטן אני שרה, רוקדת ומנגנת. היו לי גיטרות, קלידים וטייפ קטן ששמעתי בו דיסקים (של ה"פסטיגל" בעיקר). מגיל קטן אני חולמת להופיע על במות ולעשות מוזיקה שתרגש אנשים. בתור נערה הייתי בלהקות ושרתי בהתנדבות למען עמותות וקשישים. מוזיקה היא הדרך שלי לשמח, להעביר מסר ואולי לגרום לשינוי מחשבתי אצל אנשים שצריכים עזרה".

בדש מדגישה כי המוזיקה נמצאת בכל מקום בחייה ואליה היא בורחת: "מוזיקה בשבילי היא מקום מפלט. היא הדרך שלי לנוח מכל המחשבות והמרוץ היומיומי ובאמת לחיות את הרגע. לנגן ולשיר זה האושר האמיתי שלי. עברתי תקופות נפשיות קצת קשות, ואת הכל אני מוציאה על הנייר ועל הגיטרה".

כאמור, "מראה" הוא הסינגל השישי של בדש שייצא השבוע: "עד היום הוצאתי 5 סינגלים, ו'מראה' יהיה השישי שייצא בימים הקרובים. כמעט כל הסינגלים שלי מספרים על החוויות הרגשיות שלי, הקשיים שלי ועל איך התגברתי על הכל ועל כך שהכל אפשרי אם רק רוצים ומתרכזים במה שחשוב באמת. לכל אחד מגיע לאהוב את עצמו ולגרום נחת לאוהבים שלו". השיר החדש הוא גם השיר החשוף ביותר של בדש עד היום, בו היא מתוודה גם על הפרעות האכילה שהיו לה בגיל צעיר יותר: "במהלך שירותי הצבאי פיתחתי דכאון והפרעות אכילה לא פשוטות. אכלתי והרגשתי אשמה, והדימוי העצמי שלי היה מאוד נמוך. הרגשתי במשך כמה שנים חסרת שליטה וסיפוק. המון גברים, נשים, נערים ונערות חווים את המחלה הזאת לצערי, ואני בשירים שלי רוצה להעביר מסרים של אהבה עצמית ובנוסף להעלות את המודעות לקשיים שבדימוי עצמי נמוך.  גופנו הוא מקדשנו, ואם נזכך ונזין אותו במזון ובכבוד הראויים לו, הנשמה שלנו תאיר דרכו".

איך הקורונה משפיעה על היצירה המוזיקלית?

"הקורונה לימדה אותי, ואת כולנו לדעתי, שאפשר לחיות ב'קטן' ולהנות מזה. הקורונה לימדה אותי להעריך כל דבר קטן ולהגיד תודה על כל יום, ואני מרגישה שיש לי יותר השראה לכתוב בתקופה כזאת מלאה בתובנות והפנמה".

ומה לגבי העתיד, יש חלומות?

"השאיפה שלי זה להמשיך ליצור מוזיקה, לעזור לאנשים ולשמח אותם. אני מקווה שבהמשך, לאחר התקופה הזאת, אתחיל להופיע. החלומות שלי הם להופיע עם זמרים גדולים ולהיות שחקנית. אני מאמינה שהשמים הם הגבול ושהכל אפשרי".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

שיר לעמית

דור שמר, זמרת יוצרת, בסינגל חדש בהקדשה לעמית כהן הי"ד שנרצח במסיבת הנובה

תרבות ופנאי6 במרץ 2024    דקה אחת
0

חודש האישה ב FRIENDS

FRIENDS, רשת מועדוני תרבות ישראלית, בשיתוף נעמת מבית ההסתדרות, יקיימו החוד סדרת מופעים חגיגיים לרגל חודש האישה הבין-לאומי

תרבות ופנאי4 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה

  • שי

    את מדהימה

  • שי

    מדהים יובל