תרבות ופנאי

המציאות פוסעת

תרבות ופנאי12 בנובמבר 2020    3 דקות
0

נועה פרג', יוצרת צעירה מבאר שבע עם סינגל שלישי שריגש אפילו את שחקן הכדורגל אלמוג כהן

המציאות פוסעת
עטיפת הסינגל

בשבוע שעבר יצא הסינגל השלישי של נועה פרג', יוצרת צעירה מבאר שבע. לעומת השיר הקודם בלה, שיר קצבי עם ניחוחות ספרדיים, השיר החדש "המציאות פוסעת" הוא שיר מרגש שנכתב על חברת משפחה שנפטרה.

פרג', יוצרת צעירה בת 21 היא מוזיקאית בכל רמ"ח אבריה. היא מחזיקה כבר באלבום אחד כשהאלבום השני בדרך לסיום, "אני שרה מאז שאני זוכרת את עצמי ,המוזיקה הניעה אותי תמיד להצליח ופיתחה אצלי נחישות ותשוקה להביא מעצמי דברים שעוד לא הכרתי באופן חדש ומקורי. אני רואה את עצמי על הבמות הכי גדולות עם המוזיקה שלי. מאז ומתמיד זה הדבר היחיד שאני רואה כשאני עוצמת ופוקחת את העיניים וזה בהחלט החלום הכי גדול שלי" מספרת פרג' וממשיכה, "בשנה האחרונה התחלתי לכתוב, התחלתי להאמין חזק בחומרים שלי, אני עובדת בחדרה עם המפיק המוזיקלי שלי שי אזולאי ויאמר לזכות שי שהוא קורא אותי, כשאני מגיעה עם לחן וטקסט הוא מבין איפה זה אמור לשבת ואיך הוא מביא את זה לידי ביטוי כמו שדמיינתי, אפילו מבלי שאגיד כלום".

מבחינתה של פרג', היא מספרת כי המוזיקה נוגעת בכל חלק מחייה, "המוזיקה ליוותה ומלווה אותי בכל שלב בחיים. אצלי כל רגש מתפרק על ידי המוזיקה, אם זה שמחה ואם זה עצב, לחץ או אושר או כל דבר, זה מה שמניע אותי לקום בבוקר ולהגשים את עצמי. מכל חוויה טובה או רעה שעברתי לקחתי משהו וכתבתי שיר, והלחנתי לפי הרגש שלי ולפי מה שהפנמתי מהחוויות שחוויתי".

נועה פרג'. צילום: שי פרנקו

כאמור, בשבוע שעבר יצא לאוויר העולם הסינגל השלישי שלה "המציאות פוסעת" שיר שכתבה והלחינה לזכרה של חברת משפחה, "את השיר המציאות פוסעת כתבתי כשיר הנצחה לאישה יקרה מאוד שנפטרה לפני שנה ו9 חודשים. כששמעתי לראשונה את הבת של מרלן כהן ז״ל מדברת על מותה, מרלן הייתה חברת נפש של אימי ושל המשפחה ועשתה למעננו המון דברים טובים שדווקא מהמקום הזה בחרתי להנציח אותה. כששמעתי את הבת שלה מדברת על החוויה הטראומתית שעברה כשאיבדה את אמא שלה נפתחה אצלי איזה שהיא נקודה אור. הרגשתי שתוך כדי שהיא מדברת אני כבר שומעת את הלחן והשיר אצלי בראש מתנגן. נכנסתי לחדר, לקחתי דף ועט וכתבתי את השיר בנשימה אחת מלאה, מבלי להרים את העט לשנייה והדמעות שלי נפלו על המחברת ושטפו את הדף. ידעתי שזה עניין של זמן שאני מוציאה את השיר הזה . יש בו כל כך הרבה נשמה וכאב שכשהתחלנו את הפרויקט מצאתי את עצמי גם בהקלטות וגם בצילומים פורצת בבכי שלא היה ניתן להשתלט עליו וזה לגמרי העביר גם לקהל את העוצמות של הרגש שיש בי לשיר הזה, וכל אחד ששומע אותו לוקח אותו למקום שלו ומתחבר לרגש שלו ולסיפור שלו".

מרלן כהן ז"ל, עליה נכתב השיר, היא אימו של שחקן מכבי נתניה אלמוג כהן שכידוע גדל בבאר שבע. "אני רוצה לשתף אתכם בשיר מאוד מרגש שנכתב לזכרה של אמה שלי ז”ל. ת.נ.צ.ב.ה. נועה פרג' המדהימה כתבה והלחינה וכמובן אחראית גם לביצוע של השיר. נועה, חיים שלנו, את מרגשת ושרה מדהים וכל המשפחה התרגשה מכל מילה ומילה. תודה רבה על ההנצחה של אמא בדרך כל כך יפה, אוהבים אותך".

פרג' מספרת כי כשהשיר יצא משפחתה של כהן התרגשה מאוד, "כשהשיר יצא המשפחה של מרלן מאוד התרגשה , קיבלתי המון פירגונים מאלמוג וגם משאר בני המשפחה  והוא שיתף אותי בהתרגשות שלו לשמוע את המילים. המשפחה הקרובה שלה הרגישה שכתבתי את הרגשות שלהם במדויק וזו תחושת ניצחון עבורי שהצלחתי להעביר את הרגש שעובר עליהם יום יום. בהזדמנות זו אודה להם על הפירגונים, השיתופים והאהבה, זכיתי במשפחה נוספת".

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה