תרבות ופנאי

לעצב את חדר התינוקות

תרבות ופנאי30 בנובמבר 2020    3 דקות
1

מדור עיצוב חדש של מאי פלח (28) וגל לוין (24) סטודנטיות בשנה ג לאדריכלות ועיצוב פנים במכללה האקדמית ספיר ובעלות העסק לעיצוב mana. טור ראשון

לעצב את חדר התינוקות
מאי וגל בעלות העסק mana

אחד העקרונות החשובים של מעצב פנים מקצועי הינו השילוב המורכב של יצירתיות והמיזוג בין המח ללב, שיוצרים תוצאה מוגמרת עם קו עיצובי ייחודי ופונקציונלי.
בואו נדבר קצת על החדר הכי קסום בבית- חדרי תינוקות:
הבית משנה צורה עם הזמן ומתאים את עצמו לחיי המשפחה ולצרכים החדשים שמשתנים ומתווספים לחיינו. בית עם ילדים יכול להיראות קסום, מעוצב, ולהכיל בתוכו את כל שמחת החיים, האושר והבלגן שהילדים מביאים איתם אל תוך הבית .
תינוק חדש בבית תמיד מביא עמו התרגשות גדולה וכבר לפני הלידה מכינים את המקום שישרה רוגע ושלווה לתינוק וגם יהיה נח ושימושי להורים .
חדר הילדים הוא אולי אחד החדרים הכיפיים לעיצוב , בו ניתן לתת ביטוי מלא לדמיון שלנו. אבל עם כל הרצון להתפרע עם צבעים וריהוט- לעולם נעדיף סביבת שינה רגועה בעלת פלטת צבעים מונוכרומטית. עיצוב באופן ניטרלי ונקי לא רק נותן רוגע וסביבה התפתחותית נכונה לתינוק אלא גם מהווה בסיס טוב לשינויים עתידיים.
כשמאי הייתה בהריון היא חשבה על הרצון לחדר ילדים שיוכל להיות גם יפה ומעוצב, וגם פרקטי אשר מכיל את הצרכים של התינוק ושל ההורה .
הכל מתחיל ונגמר בתכנון סידור וארגון נכון .

החדר לפני

"כמו כל האימהות הטריות כבר בהיריון התחלתי לחשוב על תכנון החדר של הנסיכה .הדבר הראשון שידעתי זה איזו אווירה אני רוצה שתהיה בו וזה מה שהנחה אותי לאורך כל הדרך . מבחירת פלטת הצבעים ועד החומרים " – ככה גם לא הולכים לאיבוד בין כל הדברים המהממים שעולם העיצוב מציע. בשלב הראשון בוחרים פלטת צבעים רכה ונעימה שתלווה אותכם בכל שלב של עיצוב החדר בבחירת הרהיטים והאובייקטים בחלל.
לעיצוב הקירות מלבד צבע מומלץ להשתמש בטפט , הטפט היא דרך מצוינת לביטוי הקונספט העיצובי בחדר ילדים. הוא יוצר עניין גיוון וצבעוניות מדויקת ברגע שעושים בו שימוש נכון. הטפט עמיד לאורך זמן, קל לניקוי, מכסה פגמים בקיר וניתן להחלפה ללא בעיה .
לאחר שהתגבשתם על פלטת הצבעים וקונספט ברור, מתחילים לחפש את הריהוט והאקססוריז אשר ימלאו את החלל . ממליצות קודם לעשות חיפוש אונליין . לבחור כמה חנויות בהם מצאתם את הסגנון שאתם מתחברים אליו ורק אחר כך ללכת פיזית לחנות ולבחון את המוצרים הקיימים . כך תחסכו זמן, ובלבול כי השפע בחוץ הוא מטורף ועליכם להיות כמה שיותר ממוקדים

החדר אחרי

טיפים לריהוט : 
מיטה – ממליצות לבחור במיטה שהופכת להיות מיטת מעבר. כך תחסכו כסף בקניית מיטה נוספת עוד כשנתיים \ שלוש .
שידת החתלה – ממליצות לרכוש שידה אשר תהיה מספיק מרווחת להחתלה ומכילה כמה שיותר . אך עם זאת לא גדולה מדי ותופסת יותר מדי מקום במרחב . שידה היא עוד פריט פונקציונלי בלפני הכל אך גם עיצובית .
ארון – ארון בחדר ילדים הוא חשוב. עם הזמן השידה לא מספיקה על מנת לאחסן את הכל .
תכינו לכם לוח השראה , כזה שאתם זורקים לתוכו את כל מה שמרגיש לכם נכון מהבטן, ותתחילו ליצור את התחושה אותה אתם רוצים להרגיש בחלל. תדמיינו, תעזו, ותופתעו כמה קסם תגלו בתהליך ובתוצאה הסופית.
מאי וגל .

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טור מקסים,שמשלב אפקטיביות ואוירה-כל הכבוד!