תרבות ופנאי

קריטי מקבל את השבת

תרבות ופנאי30 ביולי 2020    3 דקות
0

היום, הזמר יובל קריטי השיק את המחרוזת החדשה שלו. במקרה, או לא, ההשקה תהיה בדרום, מקום שהפך להיות הבית השני שלו בשנים האחרונות

קריטי מקבל את השבת
צילום: אלול אולפני צילום

אם אתם חובבי מוזיקה ים תיכונית אתם וודאי מכירים את יובל קריטי, בן 46 ועם וותק של 25 שנים של הופעות. קריטי הוא מהסוג הישן של האומנים, כזה שמתמחה בעיקר בטברנות, חאפלות וקבלות שבת, "אני לא מהזמרים של הבמות הגדולות. אני מהדור הישן ואני מאושר מזה. בשבילי המוזיקה היא קודם כל לנפש ולנשמה, אחרי זה פרנסה. אני שייך לדור אחר, של חיים משה, זוהר ארגוב. זה המוזיקה שגדלתי עליה. זה גם מה שהקהל שלי מחפש. אני לא שומע כל כך מוזיקה עכשווית, אלא אם כן זה הפרויקט של רביבו לדוגמה".

קריטי הוא שם מוכר בסצנה וזאת למרות שלא הוציא מעולם סינגל בצורה רשמית, "אני 25 שנה במקצוע וברוך השם השם שלי עובר מפה לאוזן. סרטונים מטברנות, מחרוזות ביו טיוב. לא הוצאתי סינגל אף פעם ולמזלי אנשים מכירים אותי ואוהבים את השירים הישנים, את המוזיקה של הדור הקודם. הפרויקט של רביבו לדוגמה זה פרויקט מדהים. שלושה זמרים עם קולות אדירים שהכניסו נשמה למוזיקה. את כל השירים שלהם אני מכיר מבית אמא ואבא ואני יכול להגיד שהם עשו שירות מאוד טובה למוזיקה שלנו".

בסוף השבוע יצאה מחרוזת חדשה של קריטי, מחרוזת עליה עבד לאחרונה ויחד עם אלי אדרי ותראה אור מיד לאחר תשעה באב, "זו מחרוזת שאני כבר לא יכול להתאפק ולהוציא אותה. זה כמו לידה של תינוק ובגלל תשעה באב אני מחכה להוציא אותה החוצה" הוא אומר, "המחרוזת זה למעשה חידוש של 4 שירים, קאבר לשירים של זמרים אדירים ושירים אדירים, שירים שכשאני שר אותם בהופעות הקהל חווה אותם אחרת. אתה רואה שהשירים האלה מוציאים מהקהל משהו אחר, ואני חי את הקהל. יש שם שירים של נתי לוי, נתנאל נגר, רובי לוי ומושיק עפיה.  בחרתי אותם קודם כל בגלל הקהל והחלטתי לחבר אותם יחד למחרוזת. גם כשהשמעתי אותם לזמרים חברים שלי הם אמרו שזו מחרוזת שמשלבת ביחד כמה שירים מאוד מיוחדים".

אתה אמרת שאתה חי את הקהל, כמה התקופה הזו משפיעה עלייך?

"למזלי, אני עובד ביום כסוכן מכירות וזמר בלילה, אז מבחינה כלכלית הפגיעה היא פחות גדולה. ברור שגם מזה שאין הופעות, 20-30 איש זה לא אירוע באמת אז זו פחות פרנסה. אבל הפגיעה הגדולה היא בשמחת החיים, אנשים פחות שמחים בגלל המצב. אבל אני חושב שהבריאות חשובה. ייקח עוד זמן אבל בסוף נעבור את זה ונחזור לשמוח בגדול. ברור שהתקופה הזו משפיעה על הקהל. קח לדוגמה את השלושה שבועות בין הגל הראשון לשני. פתאום נכנסו המון עבודות. אנשים רצו לחגוג אחרי הרבה זמן בבית. האנרגיות היו בשמיים. גם שלי. אתה מגיע לבמה רעב. אתה רק מחכה לפתוח את הפה ולהתחיל לשיר והקהל איתך. יש צמא מאוד גדול".

קריטי אמנם גר בגן יבנה אבל אפשר להגיד שהוא נמצא לא פחות זמן בדרום מאשר בבית, "המנהל שלי בחמש השנים האחרונות הוא ברק זעפרני, יש לנו חיבור מהסרטים. הוא יותר שותף שלי מאשר המנהל שלי. ברק גר בירוחם, ככה שרוב העבודות שלי מגיעות מבאר שבע, דימונה, ירוחם. אשקלון והמושבים באזור. אני כמעט כל יום בדרום".

מה אתה מתכנן לקראת ההשקה?

"המחרוזת כאמור יצאה היום  ולכבוד זה אני עושה מעין מסיבת השקה וקבלת שבת בשישי הקרוב בדימונה. אנחנו עושים שידור לייב בפייסבוק עם חברים קרובים, עם אודליה סוויסה שהיתה באח הגדול, כנראה שגם ירדן מהאח הגדול תגיע. הבאתי שני שפים שיבשלו אוכל לשבת ותהיה השקה חגיגית, אבל מצומצמת בהתאם להנחיות. השקה צנועה לימים אלה.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה