תרבות ופנאי

גלריה 44 תיפתח בחמישי הקרוב

תרבות ופנאי21 ביולי 2020    דקה אחת
0

"גלריה 44". מרכז לתרבות ואמנות עכשווית בעיר העתיקה של באר-שבע של האמן דניאל טולדנו תיפתח בחמישי הקורב

גלריה 44 תיפתח בחמישי הקרוב
צילומים: שוהם אפרתי

חידוש מרענן בעיר העתיקה של באר-שבע : ביום חמישי הקרוב (ה-23.7.20) תיפתח ברחוב חטיבת הנגב 44 בעיר העתיקה של באר-שבע גלריה חדשה לאמנות ופעילות תרבותית,  "גלריה 44". האמן דניאל טולדנו שנולד וגדל בבאר-שבע ומתגורר בימים אלה במושב ניר משה — הקים את הגלריה במבנה עתיק ונטוש ששימש מחסן גרוטאות, אחרי שהבחין בפוטנציאל של המבנה ושיקם אותו בהתאם להנחיות האגודה לשימור מבנים ואתרים. הבניה ארכה כשנתיים שבמהלכן טולדנו הטביע את חותמו הייחודי בקו אדריכלי ופיסולי במבנה.

את הגלריה החדשה תפתח תערוכת ביכורים מיוחדת ומרגשת בשם "מרווחים" שאותה אוצרת הגלריסטית גילת אלקסלסי. בתערוכה יציג טולדנו מיצבים העשויים משילוב של חומרים גולמיים וטבעיים אשר כולם נוצרו בטכניקות מיוחדות שהוא פיתח במהלך חייו והמשמשות אותו בעבודותיו האמנותיות וגם בעיסוקו היומיומי בתחומי האדריכלות, הפיסול והבנייה. לב התערוכה הוא העיגול שמופיע כמוטיב חוזר בעבודותיו. הגלריה עצמה נבנתה מחומרים שמקורם בנגב, החול, אדמת הלס, הטיט הבטון והעץ. גם תבליני הנגב פורחים בחצר הגלריה ומעניקים תחושה של בית בנגב.

דניאל טולדנו שנולד בבאר-שבע בנה את חלל התערוכה במו ידיו, כשהוא הופך את המקום לפרויקט אדריכלי יפהפה ויוצא דופן בנוף המקומי. גלרייה 44 – מרכז לתרבות ואמנות עכשווית בעיר העתיקה של באר-שבע נמצאת מול מרכז לאודר לתעסוקה, שממוקם גם הוא במבנה עותמני משוקם ויפהפה. במתחם יש גן פסלים, שני חללי תצוגה וחלל עבודה והוא יעניק במה לאמנים צעירים ומבטיחים בני הנגב לתערוכות מתחלפות, להרצאות ולימי עיון ועוד.

הפתיחה החגיגית תתקיים גם ביום חמישי ה-23.7.20 וגם בחמישי לאחר מכן ה-30.7.20 ושעות הפתיחה לכל מהלך התערוכה הן :

ימים ב' עד ה בבוקר – 10:00-13:00, ימים ד' עד ה – ערב 19:00 -.21:00

הגלריה תהיה פתוחה גם בכל ימי חמישי מתחילת התערוכה ועד ל-26.9 מועד נעילתה.

כל האירועים הם ללא עלות.

 

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

שיר לעמית

דור שמר, זמרת יוצרת, בסינגל חדש בהקדשה לעמית כהן הי"ד שנרצח במסיבת הנובה

תרבות ופנאי6 במרץ 2024    דקה אחת
0

חודש האישה ב FRIENDS

FRIENDS, רשת מועדוני תרבות ישראלית, בשיתוף נעמת מבית ההסתדרות, יקיימו החוד סדרת מופעים חגיגיים לרגל חודש האישה הבין-לאומי

תרבות ופנאי4 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה