תרבות ופנאי

הפרינג' בשטח

תרבות ופנאי25 ביוני 2020    4 דקות
0

אירוע תרבות ראשון של התיאטרון התקיים בבאר אברהם בארגונה של מנכ"לית הפרינג' אפרת זיו אספיס. יו"ר ועדת ההתנדבות וחברת מועצת העיר עו"ד מינה קלמן-חדד: "היה ערב מדהים ומרגש"

הפרינג' בשטח
צילום: טל דהן

אחרי הפסקה מאולצת של חודשים ארוכים, חזר ביום ראשון השבוע תיאטרון הפרינג' בבאר שבע לפעילות, באירוע שהתקיים באוויר הפתוח באתר באר אברהם.

מאחורי ארגון האירוע עומדים מאמצים גדולים של אנשי התיאטרון, בראשות המנכ"לית אפרת זיו אספיס, שסיפרה לעיתון "שבע", "לפני חודשיים, פרסמנו סקר שהפצנו לתושבים, ללקוחות שלנו ולמעגלים של אנשים, ושאלנו כמה שאלות לגבי החזרה לשגרה; רצינו לדעת איך הם מרגישים, ממה האנשים חוששים, מה מפחיד אותם, מה ירגיע אותם אם בכלל, והאם יש סיכוי שהם ייצאו לאירועי תרבות או שתרבות זה בכלל לא רלוונטי. וגם רצינו לדעת על המצב הכלכלי שלהם בתקציב הבית, האם הם מוכנים להשקיע כסף על מופע תרבות או שאולי נעשה אירועים בחינם, ואז יבואו אנשים. מה החסמים בעצם להגעה לאירועי תרבות? האם היציאה מהבית, החשש מהידבקות, המפגש עם אנשים, הפחד מזה שלא נשמור על כללים או כסף; כל הסיבות היו הגיוניות. ומה שמצאנו היה שבעצם רוב האנשים מאוד מתגעגעים לאירועי תרבות מצד אחד, ומצד שני הכסף לא היה משהו שימנע מהם להגיע; הרי, כרטיס להצגה בפרינג' עולה בין 20 ל-60 שקלים בלבד, ואלה סכומים לא מאוד גדולים. אולם, 43 אחוזים ממשתתפי הסקר הצביעו על פחד ממקום סגור, גם עם ההבנה ששומרים על הכללים. אני מבינה את זה באופן טבעי, בתור ילדה להורים מבוגרים ומישהי שחיה את המציאות מכל הצדדים של הקורונה הזו, שתקפה אותנו בהפתעה מוחלטת, ובעיקר בחוסר הידיעה".

והמנכ"לית ממשיכה: "לכן, פניתי לאלעד אזולאי (מנהל אגף פנאי וקהילה של חברת 'כיוונים'). ישבתי איתו לדיון עם מנהל השיווק והמנהל האמנותי של התיאטרון שלנו, למצוא מקום בעיר שיאפשר לקיים בו אירועים. זה היה צריך מצד אחד להיות מקום פתוח ומצד שני כזה שאפשר לקיים בו הצגות בתנאים הטכניים שהצגה צריכה. ואז, בחרנו כמובן את באר אברהם. אנחנו מאוד מתחברים למקום הזה, וגם לשיתוף פעולה עם חברת 'כיוונים', שתמיד פורח עם תיאטרון הפרינג'; הידיים שלנו מחובקות ושלובות לאורך כל הדרך מיום ההקמה של התיאטרון, והחברה הייתה הפרטנר הטבעי לעניין".

ומה היה באירוע?

"זו הייתה הפעם הראשונה שאנחנו פותחים את עונת התרבות בעיר באר שבע, אנחנו האירוע הראשון, יריית הפתיחה, מטעם הפרינג'. קיימנו 'מפגש סופר' עם אייל מגד; 'מפגשי סופר' הם ערבים שמתקיימים בתיאטרון הפרינג' כבר 3 שנים, אחת לחודש. האירוע היה אחד הערבים הכי יפים, תרבותיים ומרהיבים שהיו בעיר, סידרנו את הכיסאות במרחק של 2 מטרים. לא נעשתה מכירת כרטיסים במקום, אלא הם נרכשו מראש בסכום סמלי. וגם כמובן, כולם היו עם מסיכות, ישובים בקהל באוויר הפתוח. שמחנו לראות בני 60, 70, 80 ו-90. היה ממש מפתיע, מחמם לב ומרגש כל כך לראות את האנשים האלה שהתגעגעו לצאת לאירועי תרבות ומפגשים. היה ערב מהנה ומאוד תרבותי. הרגישו את ההתרגשות מהאירוע גם מהצד של הקהל".

ומה בעתיד? זיו-אספיס: "אנחנו ממשיכים; נמשיך להשתמש בבאר אברהם כפלטפורמה להצגות ואירועים. ביום חמישי הקרוב, נקיים במקום ערב זמר, הצדעה לרמי דנוך ו'צלילי העוד'. בנוסף, אנו מקיימים בבאר הצגות גם למבוגרים וגם לילדים לאורך יולי ואוגוסט. אנחנו תפילה וציפייה לחזור לשגרה במהרה, ולדעת שהגל הראשון והשני מאחורינו, ושאנחנו מנצחים ומתגברים על זה; אנחנו לא רוצים ששום דבר יעצור את הרוח במפרשים שלנו. יש לנו המון תוכניות להמשך השנה. אמור להיות לנו פסטיבל בינלאומי באוקטובר, שנדחה מיולי. אני תקווה שהאור בבמה יישאר דולק לעולמי עולמים ולנצח נצחים".

יו"ר ועדת ההתנדבות בעירייה, חברת המועצה עו"ד מינה קלמן-חדד, שנכחה גם היא באירוע, מסרה: "היה ערב מדהים ומרגש עם אייל מגד. הספר האחרון שלו, 'חיים שנעזבו', מדבר על מערכת היחסים בין אביו הענק של אייל מגד, אהרון לבין האם, שעזבה את קיבוץ שדות ים לתל אביב, כי לא מצאה את עצמה בקיבוץ. אהרון מגד נעקר משדות ים, דבר שיגרום לו תמיד לחוש מנוכר בתל אביב, מקומה של האם השחקנית".

 

**

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה