תרבות ופנאי

"התלמידים שלי הם כמו הילדים שלי"

תרבות ופנאי12 בפברואר 2020    2 דקות
0

כך אומרת האמנית והמורה נטליה לנגה, המעבירה חוגים לילדים ומבוגרים בבאר שבע, מחברת מחזות ואפילו משחקת בתיאטרון הקהילתי "תקווה"

"התלמידים שלי הם כמו הילדים שלי"
"אוהבת מאוד את החיים שלי". לנגה עם "הילדים" שלה | צילום: בוריס איסקוב

נטליה לנגה (70) מבאר שבע היא אמנית ומורה רב גונית שכדאי לכם להכיר: לנגה, ילידת רוסיה שחייתה שנים רבות באוקראינה, היא בוגרת המכון לאמנות בעיר חרקוב, ובאמתחתה גם לא מעט קורסים לציור במוסקבה וכן קורסים לתיאטרון ולתיאטרון בובות.

לנגה מספרת: "עבדתי בקתדרה לתיאטרון בובות של המכון לאמנות בחרקוב, וכתבתי יותר מ-15 מחזות ברוסית. אני בארץ מ-1998, וכבר 15 שנה אני עובדת ב'מרכז מוריה' שברחוב אברהם אבינו בשכונה ד', מטעם עמותת מח"ר. יש לנו שם קבוצת ילדים בשם 'פנדה' וגם קבוצת אנשים מבוגרים, בני אפילו יותר מ-80, שלומדים גרפיקה, ומציירים בצבעי אקריל ואמאייל. חלק מהחניכים אוהבים לצייר דיוקנאות, ואנחנו מלמדים אותם ברמה אוניברסיטאית. אני גם עובדת בחברת 'כיוונים' בתחום הקליטה, ומלמדת ילדי עולים חדשים מגיל 4 ו-3, במסגרת קבוצה שנקראת 'השראה'".

האמנית, החברה באגודת הסופרים של ישראל, מחזיקה גם ב"הרבה דיפלומות ברוסיה ובהולנד. אני כותבת ברוסית גם סיפורים, שירים ומחזות, ויצאו כבר לאור יותר מ-10 ספרים שלי. בישראל הצגנו מחזה שלי שנקרא 'שירים שלנו', בתיאטרון הקהילתי 'תקווה'. עשינו עם התיאטרון הזה, שאני גם משחקת בו, פסטיבלים בתל אביב ובחיפה. בנוסף, תרגמו מחזה שלי לעברית, בבימויו של יעקב אמסלם. הצגנו את 'שירים שלנו' גם בהיכל התרבות של ההסתדרות בבאר שבע. כתבתי גם מחזה בשם 'ספר הפלאים' עם תיאטרון 'אתגר' בבאר שבע, שהוצג בפסטיבל שהתקיים בבית הספר 'גודמן', וגם שיחקתי וביימתי שם ועשיתי בובות".

ואת גם מציירת.

ציור אחד התלמידים מהתערוכה

"נכון, אני גם ציירת, והיו הרבה תערוכות בינלאומיות שלי. קיבלתי גם פרס על תמונה שלי נגד מלחמות, שהוצגה בכנסת. גם תלמידים שלי בקבוצת הילדים של 'מרכז מוריה' זכו בפרסים. יש בבאר שבע גם בית ספר של עמותת 'אימפולס', שבו אני מלמדת ציור, ובאחרונה קיבלתי המון תעודות הערכה על השתתפות בתערוכות בינלאומיות באוקראינה, באודסה במוזיאון של ניקולאי רליך, שהיה צייר מפורסם. תמונות של ילדים שלומדים אצלי (גם ב'מרכז מוריה') הוצגו באיטליה, הולנד, אוקראינה, רוסיה וכמובן ישראל".

והיא מצהירה: "אני אוהבת מאוד את התלמידים שלי, מבוגרים וילדים. כל הזמן, אנחנו משתתפים בתחרויות בינלאומיות, בהולנד ורוסיה. אני גם ממשיכה לכתוב ברוסית, גם מחזות,, ומקבלת הרבה דיפלומות. ב-2012 זכיתי בתואר 'איש השנה' בין העולים על זה שכתבתי ספרים ומחזות, וקיבלתי תעודה על כך המשרד הקליטה בירושלים. עשו גם ערב גדול לכבודי כאן, בבאר שבע. אני אוהבת מאוד את העבודה שלי גם כשחקנית, ובכלל אוהבת מאוד את החיים שלי. בעלי מיכאל גם משחק בתיאטרון שלנו 'תקווה', ושר ביידיש במקהלה. אין לנו ילדים, אבל התלמידים שלי הם כמו הילדים שלי"…

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה