תרבות ופנאי

102 שנה לשחרור באר שבע במלחמת העולם הראשונה

תרבות ופנאי31 באוקטובר 2019    דקה אחת
0

בירת הנגב ציינה את הקרב החשובה על שחרורה בידי הבריטים וכוחות נוספים בשורה של טקסים שהתקיימו ברחבי העיר

102 שנה לשחרור באר שבע במלחמת העולם הראשונה
"ניצחון הרוח והאמונה". אחד מטקסי הזיכרון | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

בשורה של טקסים (בבית העלמין הבריטי, באנדרטה להנצחת החייל הטורקי הנמצאת על דרך טוביהו ובפארק האוסטרלי) ציינה הבוקר (חמישי) באר שבע 102 שנה לשחרורה בידי הבריטים וכוחות נוספים מהאימפריה העותומנית הטורקית.

ל"שבע" נמסר, שבאירועים השתתפו ראש העירייה רוביק דנילוביץ', סגניו ואישי ציבור רבים, בהם שגרירים ונציגים דיפלומטיים, בין היתר של המדינות אוסטרליה, ניו זילנד וטורקיה. ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר ג'ון הווארד, מלווה בשגריר אוסטרליה בישראל כריס קאנן, הגיע במיוחד לאחד הטקסים.

כידוע, האנז"ק היה כוח צבאי של חיילים אוסטרלים וניו זילנדים שלחמו במלחמת העולם הראשונה במזה"ת, ובין השאר שחררו את בירת הנגב מידי השלטון הטורקי. מורשת האנז"ק מושרשת בעיר, ולראיה גם בית הקברות הגדול בו נטמנו גיבורי האנז"ק, המהווה אתר הנצחה היסטורי מרגש לכל אוסטרלי, ניו זילנדי ותייר מכוחות הממלכה הבריטית המגיעים לישראל וכן המרכז להנצחת חיילי האנז"ק.

בטקס שהתקיים בבית העלמין הבריטי, העלה ראש הרשות על נס את ניצחון כוחות הברית במלחמת העולם לשחרור העיר: "כחובב היסטוריה, אני שואל את עצמי לא פעם כיצד היה נראה העולם אם כוחות אנז"ק לא היו מנצחים בקרב על באר שבע. המקום הזה הוא סמל לגבורה ולחופש. הוא מבטא ניצחון גדול לא רק בקרב, אלא ניצחון הרוח והאמונה של בני האדם. האתר הזה הוא חלק מהמורשת של העם היהודי".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כרמים של אהבה

תרבות ופנאי13 בפברואר 2024    דקה אחת
0

החוטם

בבית הספר למשחק גודמן בבאר שבע העלו בשבוע שעבר קומדיה אפלה על פי סיפור מאת ניקולאי גוגול

תרבות ופנאי11 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה