תרבות ופנאי

בסוכות מחזירים אהבה לחקלאי הנגב

תרבות ופנאי13 באוקטובר 2019    3 דקות
0

פסטיבל משקים פתוחים יוצא לדרך. ראש המועצה האזורית רמת הנגב ערן דורון: "בזכותכם ניתן יהיה לאפשר כניסה חופשית לתושבי ישראל"

בסוכות מחזירים אהבה לחקלאי הנגב
"הזדמנות נהדרת להראות את פניה היפות של רמת הנגב". פסטיבל משקים פתוחים | צילום: דניאל בר

בחול המועד סוכות (בין ה-15 ל-18 בחודש) יתקיים בפעם השנייה במועצה האזורית רמת הנגב פסטיבל משקים פתוחים ע"ש שמוליק ריפמן. ל"שבע" נמסר, שהפסטיבל יהיה "הזדמנות נהדרת להכיר ולהתאהב במדבר: סיורים, טעמים, חוויות וריחות כפי שרק המדבר וחקלאי פתחת ניצנה יודעים להציע, והכל רק במרחק של 45 דקות נסיעה מבאר שבע".

חקלאי הנגב מזמינים את הציבור הרחב להחזיר אהבה לחקלאים: סיורים במשקים יפתחו לקהל הרחב בחינם ובהרשמה מראש. משק "שירת המדבר" המתמחה בסגולות הצמח לאדם, יעניק למבקרים בו היכרות עם צמחי המרפא השונים, חלקם מסתבר גדלים ממש סביבנו. במשק "שפע ישראל" ילמדו המבקרים על הפקת שמנים ויין לצד סיפורם האישי של בעלי המשק. במשק "מדליה" יזכו המטיילים בסיור "מרתק" שיעסוק בגידול כרמי זיתים במים מליחים לצד היכרות עם בעל המשק. בכל סיור, יוכלו המטיילים לרכוש ישירות מהחקלאי את תוצרתו.

איריס ברזאני (רכזת התיירות של יישובי פתחת ניצנה ומפיקת האירוע) קוראת: "בואו לגלות ולהתאהב במרחב מדברי ייחודי שלא הכרתם; הפריפריה הכפרית מזמינה את הקהל הישראלי לחוויה שרק המדבר יודע להציע. הפסטיבל אינו פונה רק למשפחות עם ילדים, אלא גם לקהל הבוגר שלעתים מתקשה למצוא פעילות המיועדת עבורו בחגים ומועדים; לשבת עם אלון צדוק ביקב רמת הנגב, ללגום יין, ולשמוע סיפורים ממייסד המקום, זו חוויה בלתי נשכחת. ממש כמו להגיע לגלריה הביתית של רחל במושב קדש ברנע, ללגום קפה, ולדבר על יצירה במדבר, שגם זו חוויה. המפגש האנושי מותיר חותם חזק, לפעמים יותר מנוף עוצר נשימה".

בנוסף, מציע הפסטיבל גם סיורים רכובים בפתחת ניצנה; פעילות זו כמו רבות אחרות תהיה בחינם, אך מותנית בהרשמה מראש באתר הפסטיבל. "הפסטיבל מעוניין לתת במה לאמנים מקומיים העוסקים במלאכות קדומות" ממשיכה מפיקת האירועים. "באי הפסטיבל מתנסים בקליעה בצמחי הארץ, סדנת כדורי רגיעה יפניים מבוץ וסדנת ליבוד בצמר כבשים טבעי, והכל בחינם".

בין השאר, יוכלו המשתתפים ליהנות מביקור ב"בית הדבש" בקדש ברנע, ולזכות בהדרכה במקום גם כן בחינם. לצד האטרקציות החינמיות, ניתן לעבור פעילויות מחוץ למסכים בשטח  בתשלום: משחק בריחה מדברי במשק "שירת המדבר", גלישת חולות, סיורים תיאטרליים לאור השקיעה או בערב עם עששיות בגן הלאומי שבטה, סדנת צילום בטלפון החכם, מסע חוצה זמן בעקבות מפעל חייו של לובה אליאב בקהילה החינוכית ניצנה, תצפיות כוכבים וספארי לילה ועוד. "הצלחנו לייצר תוכנית מגוונת, אתגרית, חווייתית, מעשירה, יצירתית וטעימה המתאימה לכל גיל", מסכמת ברזאני.

ראש מועצת רמת הנגב ערן דורון: "זו הזדמנות נהדרת להראות את פניה היפות של רמת הנגב, ולהחזיר אהבה לחקלאים העובדים מדי יום בשביל הציבור הישראלי. בפסטיבל ניתן יהיה לראות, לטעום, להרגיש, ולקטוף ממיטב החקלאות המדברית המתקדמת ביותר בעולם. הפסטיבל הקודם הוכיח שיש ביקוש אדיר בציבור הישראלי לפגוש את חקלאים המוציאים שפע מן הארץ. בהזדמנות זו, אני רוצה לשתף שזוהי זכות גדולה להנציח את שמו של שמוליק ריפמן ראש המועצה ז"ל איש הנגב וההתיישבות. כמו כן, תודתנו נתונה גם לפדרציה היהודית של מטרו-ווסט ניו-ג'רזי המאפשרת את הפעילות החינמית לקהל הרחב".

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת
0

יום המעשים הטובים במתחם הקטר

תרבות ופנאי21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה